Mitä tehdä 17v poikapuolen kanssa? Isä on työmatkalla ja poika lipitteli
eilen salaa huoneessaan olutta ja pelasi pelejä vielä puolenyön aikaan. kaadoin oluet viemäriin ja käskin nukkumaan. Lopetti lukion kesken ja tänään sen pitäisi selvittää milloin ja minne amiksen linjalle pääsee. Viikko pitäisi kitkutella ennen kuin mies tulee kotiin, miten hemmetissä mulla kestää hermo, kun jätkällä on oikea lorvikatarri!!!!!
Kommentit (46)
ihan uteliaisuudesta kysyn, että minkä ikäiselle olet kantanut alkoholia? Olen ap:n kanssa aivan samaa mieltä. Ei lapsille - 17-vuotias on vielä sellainen - kannata viestittää, että lait on tehty rikottaviksi ja alkoholia on ok nautiskella alaikäisenä. Totta kai voi olla, että teini ryyppää sitten kavereiden kanssa muualla, mutta silloinkin hän tietää, että se on huono idea ja väärin. Rajattomuudesta ei tässä asiassa ole kumminkaan HYÖTYÄ.
ei se ole ok, mutta mieluummin kotona kunn kaupungilla. Itse en osa teinin juomia (tai ok, olen tarjonnut lasillisen viiniä hänen 17-vuotiaan iän aikana). Kolmesti hän on muutaman pullollisen juonut kotona. Ja jos/kun kavereita olut mukana ovat he luvan kanssa saaneet ottaa meillä.
menettelytavalla. No, jos se teille sopii niin ihan vapaasti, meillä taas ei toimita näin, että kotiin tullaan kavereiden kanssa kittaamaan kaljaa.
käsittääkseni suomessa on LAKI mikä KIELTÄÄ alkohoolipitoisten juomien nauttimisen ALLE 18 VUOTIAILTA!
Meilläkään ei juo alle 18 vuotiaat eikä muuten tule maistissa kotiinkaan. Meillä on myös kotiin tuloajat myös yli 18 vuotiaalla. Hyvin on nuoret uskoneet.
Mitä ap:n tilaanteeseen tulee on itsestään selvää, että puuttuu tilanteeseen. Muutoinhan te sanoisitte häntä välinpitämättömäksi!!
ap:n olisi hyvä katsoa, että poika herää oikeasti aamulla sängystä ylös ja lähtee liikenteeseen...
Onko pojan äiti kuvioissa mukana, jos on yhteys häneen ja isään heti sopivan hetken tullen.
päiväkotiin, palanneet kotiin, korkanneet aamun ekat bisset ja alkavat puolustaa heille ainoaa tunnettua tapaa elää. Siihen kuuluu luonnollisesti alaikäisen kaljoittelun sietäminen oman katon alla.
Ap, minä olisin tehnyt ihan samoin kuin sinä. Totta kai olet vastuussa pojasta jos isä on matkoilla. 17-v ei ole vielä täysi-ikäinen. Pojasta tulee tuolla menolla onneton lökäpöksy, jota saatte elättää hamaan tulevaisuuteeen.
Itekseen kotona kaljottelee niin se on orastava alkoholi ongelma. Niin kauvan kun ap maksaa kollin ruuat, asumisen yms, niin tekee juuri niin kuin ap sanoo.
Se ei ole sinun poikasi! Miksi ihmeessä miehesi ei suostu olemaan lapselleen isä vaan sysää vastuun sinulle? Eli miehen pitäisi laittaa poika järjestykseen ja sinun tulee tukea miestäsi eikä päinvastoin. Ota mies puhutteluun ja muistuta, kumman biologinen jälkeläinen lorvii.
sille viitsinyt yöllä ruveta asiasta soittelemaan. Ja meillä nyt sattuu olemaan yhteinen perhe, jossa kaikkien asioita on hoidettu aina yhdessä, vastuuta on taatusti molemmilla. t.ap
Olet näköjään mennyt miehen tekemään ansaan eli hän voi luottaa, että sinä teet kaiken ja hänelle riittää, että käy töissä. Ei ihme, että poika ottaa olutta, jos isä ei lapsesta välitä ja sinäkin annat mieluummin isin olla rauhassa kaukomailla kuin osa pojan jokapäiväistä elämää.
Se ei ole sinun poikasi! Miksi ihmeessä miehesi ei suostu olemaan lapselleen isä vaan sysää vastuun sinulle? Eli miehen pitäisi laittaa poika järjestykseen ja sinun tulee tukea miestäsi eikä päinvastoin. Ota mies puhutteluun ja muistuta, kumman biologinen jälkeläinen lorvii.
sille viitsinyt yöllä ruveta asiasta soittelemaan. Ja meillä nyt sattuu olemaan yhteinen perhe, jossa kaikkien asioita on hoidettu aina yhdessä, vastuuta on taatusti molemmilla. t.ap
Olet näköjään mennyt miehen tekemään ansaan eli hän voi luottaa, että sinä teet kaiken ja hänelle riittää, että käy töissä. Ei ihme, että poika ottaa olutta, jos isä ei lapsesta välitä ja sinäkin annat mieluummin isin olla rauhassa kaukomailla kuin osa pojan jokapäiväistä elämää.
ILLALLA ruvennut soittelemaan, tänään kyllä asian otan puheeksi. Työreissussa on pakko käydä, jos meinaa töitä tehdä. Aivan päättömiä ovat väitteesi.
t.ap
ILLALLA ruvennut soittelemaan, tänään kyllä asian otan puheeksi. Työreissussa on pakko käydä, jos meinaa töitä tehdä. Aivan päättömiä ovat väitteesi. t.ap
Siitähän tuossa on kyse! Sinä ulkoistat isän poikansa elämästä tuolla tavalla - vai onko tavoitteena päästäkin pojasta eroon? Teet pojan elämän mahdollisimman vaikeaksi, kun isänsä ei ole kotona ja käytät mieheesi valtaa pojan kautta.
Työreissu tai ei, biologisella isällä on oikeus saada tietää, mitä kotona tapahtuu! Mitä sinusta on jaettu vastuu, jos isälle ei edes kerrota, mitä kotona tapahtuu?
ILLALLA ruvennut soittelemaan, tänään kyllä asian otan puheeksi. Työreissussa on pakko käydä, jos meinaa töitä tehdä. Aivan päättömiä ovat väitteesi. t.ap
Siitähän tuossa on kyse! Sinä ulkoistat isän poikansa elämästä tuolla tavalla - vai onko tavoitteena päästäkin pojasta eroon? Teet pojan elämän mahdollisimman vaikeaksi, kun isänsä ei ole kotona ja käytät mieheesi valtaa pojan kautta. Työreissu tai ei, biologisella isällä on oikeus saada tietää, mitä kotona tapahtuu! Mitä sinusta on jaettu vastuu, jos isälle ei edes kerrota, mitä kotona tapahtuu?
mitä sä siellä sekoilet?
Meillä nuoret menevät kello 10 nukkumaan. Alkoholiin ei kosketa ja paheelliset videopelit on kielletty. Televisio menee kello 9 kiinni eikä sen jälkeen enää poistuta ulos. Sama koskee miestä.
Suitsait ja näin on jämpti kun tämä mamma sanoo!
Meillä nuoret menevät kello 10 nukkumaan. Alkoholiin ei kosketa ja paheelliset videopelit on kielletty. Televisio menee kello 9 kiinni eikä sen jälkeen enää poistuta ulos. Sama koskee miestä. Suitsait ja näin on jämpti kun tämä mamma sanoo!
Oikein olet toiminut.
En ymmärrä näitä ihmisiä, jotka jaottelevat omassa perheessa sinun/minun lapset. Omassa perheessä ei saisi kieltää lasta, koska on 'miehen'. Eihän sellaisesta elämästä mitään tule!
Keskustellaan, että saako naapurin lasta kieltää, jos on heittämässä toista kivellä päähän. No ei saa, kun toisten kasvattamiseen ei saa puuttua. :-) nyt sitten jo mietitään, että saako omassa kodissaan kieltää oman perheen jäsenen toimintaa....
Herätkää ihmiset kasvattamaan jälkikasvua!
Siitähän tuossa on kyse! Sinä ulkoistat isän poikansa elämästä tuolla tavalla - vai onko tavoitteena päästäkin pojasta eroon? Teet pojan elämän mahdollisimman vaikeaksi, kun isänsä ei ole kotona ja käytät mieheesi valtaa pojan kautta. Työreissu tai ei, biologisella isällä on oikeus saada tietää, mitä kotona tapahtuu! Mitä sinusta on jaettu vastuu, jos isälle ei edes kerrota, mitä kotona tapahtuu?
mitä sä siellä sekoilet?
Kuka biologinen, oikea äiti samalla tavalla dissaa miehensä ja lapsen isän, kun perheessä on ongelmia? Ei kukaan!
Ap:n kirjoittaman perusteella hän on ottanut perheessä vanhemman roolin, lapsen isä on sivuutettu kokonaan. Kuka melkein aikuinen sietää sitä, että vieras ihminen hänen kodissaan päällepäsmäröi? Katsos kun se on sen pojankin koti, ei vain ap:n. Ja se on pojan isä, ei vain ap:n mies. Silti ap ei vaivaudu kertomaan isälle, että poika juo kotona olutta.
mitä sä siellä sekoilet?
Kuka biologinen, oikea äiti samalla tavalla dissaa miehensä ja lapsen isän, kun perheessä on ongelmia? Ei kukaan! Ap:n kirjoittaman perusteella hän on ottanut perheessä vanhemman roolin, lapsen isä on sivuutettu kokonaan. Kuka melkein aikuinen sietää sitä, että vieras ihminen hänen kodissaan päällepäsmäröi? Katsos kun se on sen pojankin koti, ei vain ap:n. Ja se on pojan isä, ei vain ap:n mies. Silti ap ei vaivaudu kertomaan isälle, että poika juo kotona olutta.
t.ap
Mun mielestä ap toimi oikein. Hänellä on oikeus perheen toisena aikuisena päättää, että kotona ei alaikäiset kaljottele. Enkä moista sietäisi täysikäiseltäkään. Oma tyttäreni täyttää 18 ensi kuussa. Riippuu vähän ap:n roolista perheessä, tarviiko hänen alkaa hoitaa yhdessä pojan kanssa uutta koulutuspaikkaa vai onko se pelkästään pojan isän asia. Johonkin instanssiin pitäisi ottaa nyt joka tapauksessa yhteys, että poika löytäisi paikkansa mahdollisimman pian. Lorvailu käy nopeasti kohtalokkaaksi. Mä en osaa valitettavasti nimetä paikkaa, johon kannattaisi ottaa yhteyttä. Mun tyttö on ja pysyy lukiossa.
Minä olen tässä uusperheessä ollut se lasten asioita hoitava taho viimeiset 11v, joten kyllä tässä on pojan asioita tullut hoidettua siinä samassa kuin omienkin.
t.ap
Sä 11v olet ollut äitipuoli niin tarviiko sun oikeasti kysellä AVlta vielä kasvatusneuvoja? Eikö sulla siinä ajassa ole kehittynyt luonteva suhde poikaan jossa tiedät itse miten toimia etkä kohtele poikaa kuin "sitä miehen lasta"?
Pahin virhe mitä uusperheessä voi tehdä on erotella "minun, sinun, meidän" lapset.
Mun mielestä ap toimi oikein. Hänellä on oikeus perheen toisena aikuisena päättää, että kotona ei alaikäiset kaljottele. Enkä moista sietäisi täysikäiseltäkään. Oma tyttäreni täyttää 18 ensi kuussa. Riippuu vähän ap:n roolista perheessä, tarviiko hänen alkaa hoitaa yhdessä pojan kanssa uutta koulutuspaikkaa vai onko se pelkästään pojan isän asia. Johonkin instanssiin pitäisi ottaa nyt joka tapauksessa yhteys, että poika löytäisi paikkansa mahdollisimman pian. Lorvailu käy nopeasti kohtalokkaaksi. Mä en osaa valitettavasti nimetä paikkaa, johon kannattaisi ottaa yhteyttä. Mun tyttö on ja pysyy lukiossa.
Minä olen tässä uusperheessä ollut se lasten asioita hoitava taho viimeiset 11v, joten kyllä tässä on pojan asioita tullut hoidettua siinä samassa kuin omienkin. t.ap
Sä 11v olet ollut äitipuoli niin tarviiko sun oikeasti kysellä AVlta vielä kasvatusneuvoja? Eikö sulla siinä ajassa ole kehittynyt luonteva suhde poikaan jossa tiedät itse miten toimia etkä kohtele poikaa kuin "sitä miehen lasta"? Pahin virhe mitä uusperheessä voi tehdä on erotella "minun, sinun, meidän" lapset.
sä haluat lukea vain karvojen ajamisen oikeaoppisuudesta ja siitä mitä Martina on nyt tehnyt. Kyllä mä kyselen neuvoja ihan omiinkin lapsiin liittyen, en ole koskaan kuvitellut olevani täydellinen ja on kiva kuulla mitä joku muu tekisi minun sijassani. Sun ei varmaan ole pakko avata tätä ketjua, jos noin ärsyttää?
t.ap
No olipas vitsikästä
Jo nyt on huolestuttavaa, jos kunnon kasvatukseen ja kuriin suhtaudutaan nykypäivänä näin kevytmielisesti. Toista se oli omassa nuoruudessani, ja itse pidän huolen, että lapsenikin oppivat oman kokemuksen kautta kunnolliset kasvatusmetodit.
Minä olen tässä uusperheessä ollut se lasten asioita hoitava taho viimeiset 11v, joten kyllä tässä on pojan asioita tullut hoidettua siinä samassa kuin omienkin.
t.ap
Sä 11v olet ollut äitipuoli niin tarviiko sun oikeasti kysellä AVlta vielä kasvatusneuvoja? Eikö sulla siinä ajassa ole kehittynyt luonteva suhde poikaan jossa tiedät itse miten toimia etkä kohtele poikaa kuin "sitä miehen lasta"?
Pahin virhe mitä uusperheessä voi tehdä on erotella "minun, sinun, meidän" lapset.
Ap:lle tuli uusi tilanne eteen ja hän ratkaisi sen, mutta halusi kuulla myös muiden mielipiteitä. Ihan samoin hän olisi voinut toimia vaikka olisi oma biologinen lapsi.
ihme viestejä täällä. Tuohon juomiseen en jaksa edes enää kommentoida, mutta teille, jotka sanoo, että mieheen pitäis ottaa yhteyttä. Mitä se sieltä kaukaa pystyy tekemään? Vastuun kyllä kantaa se aikuinen, joka on paikalla. Joudun itse paljon tekemään työreissuja, ja kyllä kotiasiat selvitellään sitten kun olen kotona. On tosi raskasta olla reissussa, jos puoliso koko ajan tilittää hankalia tilanteita lasten kanssa. Eihän niille puhelimessa voi mitään.
Voimia Ap sulle! Noi kuulostaa niin tutuilta ongelmilta tuohon ikäkauteen! Tsemppiä!
Tapasin mieheni 10 vuotta sitten, jolloin hänen poikansa olivat 11 ja 13-vuotiaat. Alusta asti oli selvää, että perheessä on kaksi aikuista ja myös minun sanani painaa. Eli oli tietyt rajat ja se, joka oli paikalla, katsoi että niitä noudatetaan. jos poikien kanssa oli päivän aikana ongelmia, ei ollut tarpeen soittaa niistä isälle kesken työpäivän. Olin päivällä paljon kotona, ensin vuorotyön takia ja myöhemmin äitiys- ja hoitovapaalla. Siksi olin myös yleensä se, joka avasi oven jos naapurit tulivat valittamaan poikien toilailuista tai huomasin jos ilmeni koulupinnaamista. Nämä tilanteet hoidettiin silloin kun ne ilmeni ja isälle raportoitiin illalla. Tyhmintä on se, jos isä on perheessä se, joka rankaisee työpäivän jälkeen päivän mittaan tehdyistä kolttosista. Kun asioista kerrottiin illalla, voitiin samalla kertoa, mihin toimenpiteisiin oli päädytty, esim. Kotiaresti tmv. Näin isä sai puhua poikiensa kanssa myös mukavista asioista. Näin myös minulla oli kunnioitusta perheessä eikä pojat voineet esim. Väittää, etten minä kuulu perheeseen. Äidiksi en koskaan itseäni mieltynyt koska heillä on oma äiti, mutta pojat asuivat meillä joten myös minulla oli valta puuttua asioihin. Voimia sulle ap, oikeilla jäljillä olet. Älä välitä noista tyhmistä, syyllistävistä kommenteista. Muistan, että tuo aika oli melko raskasta joten sinnikkyyttä vaaditaan ja sun ja miehes tulee pysyä koko ajan samalla linjalla.
ei se ole ok, mutta mieluummin kotona kunn kaupungilla. Itse en osa teinin juomia (tai ok, olen tarjonnut lasillisen viiniä hänen 17-vuotiaan iän aikana).
Kolmesti hän on muutaman pullollisen juonut kotona. Ja jos/kun kavereita olut mukana ovat he luvan kanssa saaneet ottaa meillä.