Mitä tehdä 17v poikapuolen kanssa? Isä on työmatkalla ja poika lipitteli
eilen salaa huoneessaan olutta ja pelasi pelejä vielä puolenyön aikaan. kaadoin oluet viemäriin ja käskin nukkumaan. Lopetti lukion kesken ja tänään sen pitäisi selvittää milloin ja minne amiksen linjalle pääsee. Viikko pitäisi kitkutella ennen kuin mies tulee kotiin, miten hemmetissä mulla kestää hermo, kun jätkällä on oikea lorvikatarri!!!!!
Kommentit (46)
juoda kotona ja mä vaan annan asian olla, kun isä ei ole kotona? Oletko ihan tosissasi? Ja mistäs ne nyt sitä viinaa saa, kavereiltaan.
kun aamulla pitäisi lähteä selvittämään omia opiskeluasioitaan?
kun aamulla pitäisi lähteä selvittämään omia opiskeluasioitaan?
ja kuka nyt ei ole 17-vuotiaana juonut mietoja?
Sulla on muutenkin ikävä tapa kommunikoida. Et varmaankaan ole mikään kiva äitipuoli. Ja se joutuu jakaan sen oman isän sun kaltasen väheksyjän kanssa. Se voi vaikka olla hyvin ahdistunut, mistä sä tiedä? Avioerolapsilla ei mutenkaan ole helppoa, vähän empatiaa vois olettaa sulta. Olisit voinu laittaa sille kaakaota ja voileipiä, ja mennä juttelemaan, sillä ei ole nyt helppoa. Maailma on muuttunu sitten sun nuoruuden. Opiskelemaan, saatikka työelämään ei ole helppoa päästä. Eikä kukaan kestä ja jaksa ammatissa, josta ei pidä.
täällä ei alakikäiset juo mitään alkoholia, joten sun vänkäminen ei muuta asiaa mihinkään.
Sulla on muutenkin ikävä tapa kommunikoida. Et varmaankaan ole mikään kiva äitipuoli. Ja se joutuu jakaan sen oman isän sun kaltasen väheksyjän kanssa. Se voi vaikka olla hyvin ahdistunut, mistä sä tiedä? Avioerolapsilla ei mutenkaan ole helppoa, vähän empatiaa vois olettaa sulta. Olisit voinu laittaa sille kaakaota ja voileipiä, ja mennä juttelemaan, sillä ei ole nyt helppoa. Maailma on muuttunu sitten sun nuoruuden. Opiskelemaan, saatikka työelämään ei ole helppoa päästä. Eikä kukaan kestä ja jaksa ammatissa, josta ei pidä.
vituttaakin tällä hetkellä aika paljon. Meillä on nuoren kanssa hyvät välit, se ei syynä tähän asiaan. Sitähän tässä on pojan kanssa juteltukin, että töitä ei ole helppo saada, kannattaa käydä kouluja jne. Vaan kun poikaa ei kiinosta, pitäisi vain saada rillutella ja hillua yöt kavereiden kanssa ja koulu ei kiinnosta yhtään.
t.ap
juo alkoholia omassa huoneessaan salaa? taas taitaa olla sekopäät liikkeellä, älä ap välitä näistä vastauksista. Kukaan tuskin hyväksyy omankaan alaikäisen lapsensa alkoholinkäyttöä kotonaan. Meillä ei ainakaan hyväksytä.
Mun mielestä ap toimi oikein. Hänellä on oikeus perheen toisena aikuisena päättää, että kotona ei alaikäiset kaljottele. Enkä moista sietäisi täysikäiseltäkään. Oma tyttäreni täyttää 18 ensi kuussa.
Riippuu vähän ap:n roolista perheessä, tarviiko hänen alkaa hoitaa yhdessä pojan kanssa uutta koulutuspaikkaa vai onko se pelkästään pojan isän asia.
Johonkin instanssiin pitäisi ottaa nyt joka tapauksessa yhteys, että poika löytäisi paikkansa mahdollisimman pian. Lorvailu käy nopeasti kohtalokkaaksi.
Mä en osaa valitettavasti nimetä paikkaa, johon kannattaisi ottaa yhteyttä. Mun tyttö on ja pysyy lukiossa.
Se ei ole sinun poikasi! Miksi ihmeessä miehesi ei suostu olemaan lapselleen isä vaan sysää vastuun sinulle? Eli miehen pitäisi laittaa poika järjestykseen ja sinun tulee tukea miestäsi eikä päinvastoin.
Ota mies puhutteluun ja muistuta, kumman biologinen jälkeläinen lorvii.
Mun mielestä ap toimi oikein. Hänellä on oikeus perheen toisena aikuisena päättää, että kotona ei alaikäiset kaljottele. Enkä moista sietäisi täysikäiseltäkään. Oma tyttäreni täyttää 18 ensi kuussa. Riippuu vähän ap:n roolista perheessä, tarviiko hänen alkaa hoitaa yhdessä pojan kanssa uutta koulutuspaikkaa vai onko se pelkästään pojan isän asia. Johonkin instanssiin pitäisi ottaa nyt joka tapauksessa yhteys, että poika löytäisi paikkansa mahdollisimman pian. Lorvailu käy nopeasti kohtalokkaaksi. Mä en osaa valitettavasti nimetä paikkaa, johon kannattaisi ottaa yhteyttä. Mun tyttö on ja pysyy lukiossa.
Minä olen tässä uusperheessä ollut se lasten asioita hoitava taho viimeiset 11v, joten kyllä tässä on pojan asioita tullut hoidettua siinä samassa kuin omienkin.
t.ap
Se ei ole sinun poikasi! Miksi ihmeessä miehesi ei suostu olemaan lapselleen isä vaan sysää vastuun sinulle? Eli miehen pitäisi laittaa poika järjestykseen ja sinun tulee tukea miestäsi eikä päinvastoin. Ota mies puhutteluun ja muistuta, kumman biologinen jälkeläinen lorvii.
sille viitsinyt yöllä ruveta asiasta soittelemaan. Ja meillä nyt sattuu olemaan yhteinen perhe, jossa kaikkien asioita on hoidettu aina yhdessä, vastuuta on taatusti molemmilla.
t.ap
vituttaakin tällä hetkellä aika paljon. Meillä on nuoren kanssa hyvät välit, se ei syynä tähän asiaan. Sitähän tässä on pojan kanssa juteltukin, että töitä ei ole helppo saada, kannattaa käydä kouluja jne. Vaan kun poikaa ei kiinosta, pitäisi vain saada rillutella ja hillua yöt kavereiden kanssa ja koulu ei kiinnosta yhtään.
t.ap
Olis nyt rämpiny sen lukion läpi ja menny yliopistoon niin sais hillua yöt ja päivätkin kavereiden kanssa jne pari vuotta ja sitte opiskella vähän niin olis saanu hyvän ammatin!
Mutta muuten voit kyllä kieltää pojalta alkoholin käytön kotona! Sanot, että kalsarikännejä ei oteta eikä ainakaan alaikäisenä!!
täällä ei alakikäiset juo mitään alkoholia, joten sun vänkäminen ei muuta asiaa mihinkään.
Mutta kyllä minä nyt aikaeroista huolimatta vaivaisin tällä asialla miestä. Hänen olisi syytä jutella vakavasti poikansa kanssa MYÖS, siis ap:n lisäksi. Eikä tässä nyt ole kyse siitä, kenen lapsi on, vaan siitä, että tuonikäisellä pojalla miehen puhe voi tehota paremmin kuin naisen naputus...
Ehkä sinun kannattaisi harrastaa pientä lempeää painostusta. Älä nalkuta, mutta lähdet kyytimään poikaa sinne työkkäriin vai minne hän nyt ammatinvalinnanohjaukseen onkin tänään menossa. Lähdet ikään kuin itsestään selvästi liikkelle siitä, että näin on sovittu ja näin toimitaan.
Mitä tulee kaljoitteluun, niin rahahanat poikki vaan. Ei sitä ööliä ilman heru kovin pitkään.
eilen salaa huoneessaan olutta ja pelasi pelejä vielä puolenyön aikaan. kaadoin oluet viemäriin ja käskin nukkumaan. Lopetti lukion kesken ja tänään sen pitäisi selvittää milloin ja minne amiksen linjalle pääsee. Viikko pitäisi kitkutella ennen kuin mies tulee kotiin, miten hemmetissä mulla kestää hermo, kun jätkällä on oikea lorvikatarri!!!!!
Oikein teit, kun kaadoit kaljat pois.
eli inuusta on ok ajaa teini uloss jomaan oluensa ja ehkä jäätymään pakkaseen
ihan uteliaisuudesta kysyn, että minkä ikäiselle olet kantanut alkoholia?
Olen ap:n kanssa aivan samaa mieltä. Ei lapsille - 17-vuotias on vielä sellainen - kannata viestittää, että lait on tehty rikottaviksi ja alkoholia on ok nautiskella alaikäisenä. Totta kai voi olla, että teini ryyppää sitten kavereiden kanssa muualla, mutta silloinkin hän tietää, että se on huono idea ja väärin. Rajattomuudesta ei tässä asiassa ole kumminkaan HYÖTYÄ.
Sun ei tartte eikä kannata mennä siihen väliin. Sä et ole teidän poliisi ja sosiaaliviranomainen. Sulla on omakin elämä elettävänä. Miks naiset aina puuttuu kaikkeen. Mistä ne bisset yleensäkin teille tulee, ja millä rahalla?