Milloin minusta tulee akateeminen (vai tuleeko)?
Olen valmistunut: lukiosta (yo), kauppaopistosta (merkonomi, LOL :> ), ammattiKK (BBA); ja nyt opiskelen toista alempaa kk-tutkintoa Yhdysvalloista (B.S.), jäljellä n. 2.5 vuotta. Kun valmistun tästä viimeisimmästä, haluaisin jatkaaa maisterin ohjelmaan.
Varmasti ei nykyisellään riitä, mutta mitä tarvitsen lisää että voisin kutsua itseäni akateemiseksi täällä av-palstalla?
Kommentit (28)
lääketieteen opiskelijalla on, niin kuin Suomessa kaikessa yliopistokoulutuksessa on, jopa luokanopettajien ja lastentarhanopettajien koulutuksessa.
Ulkomailla sen sijaan on tarjolla opintokokonaisuuksia, jotka vastaavat meidän amk-opintoja eli eivät sisällä juurikaan tai lainkaan tieteenharjoittamiseen tai tutkimukseen valmistavia opintoja.
Ulkomailla sen sijaan on tarjolla...
Aika tarkasti määrittelin millainen instituutio on kyseessä. Muuten ihan samanlaisella epäluulolla amerikkalaiset analysoi ulkomaalaisia tukintoja, ihanaa :) Mutta toki oma systeemi on aina paras
niin ei tarvitsisi tätäkään asiaa miettiä. Ap taitaa olla sukunsa ensimmäinen, joka tavoittelee akateemisuutta.
niin ei tarvitsisi tätäkään asiaa miettiä. Ap taitaa olla sukunsa ensimmäinen, joka tavoittelee akateemisuutta.
koska sen kesto oli 3.5 vuotta, ja maisteriinohjelmaan vaaditaan min. 4 vuoden alempi kk-tutkinto. Oletuksesi on totta (olen tietääkseni ainoa joka edes käynyt lukion :p ), vaikkakin tavoittenani on enemmänkin kyseinalaistaa termin määritelmää. Itse tutkinto on sitten asia erikseen, siihen pyrin tietysti.
yleensä palsta täynnä
mutta eikös se ole akateeminen tutkinto.
ap ei ole akateeminen. Miksi pitäisi olla?
Sinänsä en nyt laske amerikkalaiselle BBA:lle juuri lisäarvoa tuon Suomen amk-tutkinnon päälle. Tietysti Amerikassakin on niin yliopistosta kiinni, voiko sitä pitää kummoisenakaan. Siellä on näitä kirjekurssiyliopistoja, on tavallisia ja sitten huippuja ja kaikkea niiden väliltä.
varsinkin lääketieteelliset opinnot