Ketkä joutuu sokerirasit.kokeeseen raskausaikana?Paljonko BMI?
Jos on lievästi ylipainoinen niin laitetaanko heti?
Kommentit (14)
Mut laitettiin Helsingissä sokerinrasituskokeeseen vasta rv 30, koska oli sokeria pissanäytteessä.
BMI oli 23 raskauden alkaessa.
ja se sinänsä riitti, Mutta kun veljelläni ja äidilläni on diabetes niin varmasti.
BMI yli 28
yli 25v. ensisynnyttäjä
lähisuvussa diabetesta
glukoosia virtsassa raskausaikana
sf-mitan kasvu yli käyrien
Normaalipainon alarajoilla ja siitä se paino sitten alkoi nousta yht. yli 20 kg. Sokerirasitukseen kuitenkin jouduin varmaan siksi kun isälläni diabetes.
Yli 25-vuotiaat kaikki, varmaan herkästi alle 25-vuotiaat myös.
Se testi itsessään aiheutti mulle viikon sokerihingun: tämä kannattaa tiedostaa ettei tule turhaan mässäiltyä kun se nyt ei ole terveillekään hyväksi :P
7:n bmi 23, mutta eipä tuolla vaikutusta ollut koska olen yli 25: joka tapauksessa olisin ollut testissä.
joutuu kaikki ikään ja kokoon katsomatta....
ja rasitukseen jouduin. Täällä joutuu KAIKKI yli 25- vuotiaat.
koska olin jo 30-vuotias ensisynnyttäjä, bmi 21,5. Seuraavalla keralla en varmaan mene, jos ei ole mitään erikoista pissanäytteissä, kun eka raskaus meni tosi vaivatta ja rasituksesta tuli huono olo. Eihän sinne tosiaankaan pakko ole mennä. Hyvähän se tietysti on.
pco liittyi asiaan? Mullakin on se, mutta ei siitä mitään sanottu. Oon hoikka, joten se ei ole mulla(kaan) vaikuttanut painoon.
Pco takia kuitenkin jouduin.
Mulla kolmas raskaus ja jouduin jo np-ultrasta sokerirasitukseen kun sanoin, että mulla on kova jano. Jano oli niissä aiemmissakin, mutta ei sitä tutkittu. Normaalikokoisia vauvoja, isoin 3.5 kg. Olen itse hoikka. Mutta niin vaan oli raskausdiabetes ja luulen sen olleen kaikissa raskauksissa. Pissatesti ei ole mulla mitään näyttänyt.
yritti jollan keinolla. Aikasemmissa raskauksissani ei vielä joutunutkaan, mutta nyt on seula tiukentunut ketkä joutuu.
Ja th oikeast tavasi lappuja, mutta ei saanut min ua sinne mitenkään. Sanoi, että on todella harvinaista ettei jonkun syyn takia joudu.
Bmi 19, ei ensisynnyttäjä (olin siis yli 25, mutta en ensisynnyttäjä), aikasemmat lapset ei isokokoisia, ei lähisuvussa diabetestä.
Täällä laitetaan kaikki, ihan sama mitä painaa tai minkä ikäinen on.