Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon vaan böö ja lähden siivoamaan...

T: Ynis:)

Vierailija
2/44 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen en ehtinyt lopulta ollenkaan, niin pitää paikata nyt aloittamalla.

Eilen aamulla tajusin viimein, että isänpäiväviikonloppu tulossa ja ihan kauhea sekamelska ja roskaista. Enää ei voinut miettiä, mitä viitsii tai jaksaa, vaan oli kerta kaikkiaan ruettava " syrjästä järjestään" siivoamaan. Esikoinen oli hyvänä apuna ja sain lopulta lattiat kunnolla pestyäkin. Kyllä oli aamulla ihana nousta, kun oli niin siistiä. Kunhan ei liikaa katellu keittiöön, johon osa tiskeistä jäi illalla.

Viikko sitten pe oltiin Pekan kanssa lääkärissä ja eilen sitten keskimmäisen kanssa. Yskää on jatkunut jo niin pitkään, joten soitin heti aamulla. Ensimäinen vapaa aika oli illalla kuudelta. Lääkäri tutki ja totes, että kokeillaan ensin penisiliinikuuria ja avaavaa yskänlääkettä ja jos niistä ei ole apua, sitten on mietittävä astmatutkimuksia :(

" kun lapsi näyttää olevan atopiaan taipuvainen, niin sellainen mahdollisuus on, mutta ei toki välttämättä"

No, toivotaan parasta, vaikka astmaiselta tuo yskä kyllä munkin mielestä kuulostaa..

Illalla mies pyysi mua kattomaan kanssaan " romanttista komediaa" Tyttö tuollainen videolta. No, ihan hyvähän se oli, mutta kyllä mies alussa päivitti, että kaikkea hän minulla katseluttaa. Ja oli vielä ostanut videon muistamatta, että se on hiljattain tullut tv:stäkin. Otettiin sitten yks siiderikin puoliksi.

Kun mainitsin miehelle raskauden mahdollisuudesta, mies tuntui heti ajattelevan, että toki on tärpännyt. Kovasti nyt mietin, että pitäisikö olla niin höpö, että ostais testin, kun joudun kuitenki tytön lääkkeet hakea naapuripitäjän apteekista, kun oma ei oo vkl auki.

Tiivii ja T-P ilmoitelkaa toki tapaamisesta mullekin s-postissa, jos vaikka kuitenkin sattuis parhaiks.

Lempi-Ilonalle on pitäny sanoa, että tosi hurjalta kuulosti se migreenikohtaus. Ite ainakin säikähdän vähemmästäkin. Silloinhan mulla oli huimausta, kun sain lääkekuurin enkä tienny, että pitää ottaa ruuan kanssa. Ja heti mietin, että miten ees tohdin olla yksin lasten kanssa.

Ynis. Hyvä, että sait sanottua takaisin miehelle. Kyllä pitäis tajuta, että ei lapset huvikseen itke.

Ayapille onnittelut hyvistä mammotuloksista!

Leanna. Pekalla on aika paljon jo hampaita. Muistaakseni kuus alhaalla ja neljä ylhäällä.

Mun pitää mennä pukemaan, että päästään sinne apteekkireissulle. Käydään samalla mummolassa syömässä.

Hyvää viikonloppua kaikille!

T@hti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt mä aloitin täältä taaperopuolelta tänään=)ja sitten pian vauvakuumeelle!

meidän herran vakiosana on kakka,ja se tulee joka kohtaan=)

sitten tulee kukka,nanna,anna,äiti,isi,mamma,pappa nyt ainakin.

aamu alkoi puoli 8.

pikkukakkonen kömpi meidän sänkyyn.toruin tyttö kun eilen vielä valitti miksi kouluun tarvii aina herätä näin aikaisin.sitten kun lauantai saapuu,kun saisi nukkua,on tikkana pystyssä.jopa aiemmin kuin kouluaamuna.huoh!miten ihmeessä sais lapset nauttimaan viikonlopuista,että silloin voi ja SAA nukkua!

niin-lastenohjelmat,ne ne alkaa...

pikkuherra kävi taas tässä kirjoitteluni lomassa kukkapurkissa,täytyy mennä lakaisemaan mullat lattialta!taitaa tulla uusi aarno kasvi,hortonomi=)=)

leppoisaa lauantaita!

L+5jne

Vierailija
4/44 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei sittenkään tule vauvaa, huh. Kierto on varmaan 40 päivää, ehdin jo pelätä ja iloitakin. Hilun flunssa nimittäin on mullakin, pahaa oloa ja kurkkukipua. Ensimmäisen yhdistin heti kuulumattomiin kuukautisiin.

Tänään hakemaan matkakamoja " kotoa" . Huomenna kuulemma isänpäivä, mitähän keksisi? Partakone on ollut toivomuslistalla, mutta voiko sellaista osata ostaa?

Kukkuu, Kukkanen 1v1kk ja Poikanen 5,6 vuotta

Vierailija
5/44 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi T@hti,kerrohan heti jos plussaat!!!! Suunntieltiin alustavasti tapamista tiistaiiltapäivälle.

Lähdetään tänään V:n kanssa junalla,menään ensin Kannukseen yöksi isomummulle.On kuulemma ihan tohkeissaan.mun mummi on jo pitkälti päälle 80 ja tosi virkeä.

Sitten sunnuntaina mun vanhemmat hakee meidät KOkkolaan,isä soitti ja kertoi että oli ostanut lastentarvikeliike Peukaloisesta turvaistuimen joka maksoi 220 e : ),ihana pappa.

Hurjalta tosiaan kuulosti Lempi-Ilonan migreenikohtaus,lasen kassa o aika kamala sairastaa,muistan kun oltiin oksennustaudissa miehenn kanssa yhtäaikaa...

Isäinpäivä on jo vietetty,tein puolukkakääretorttua,jossa täytettä oli niin paljon että oli sellainee yksikertainen käärepötkylä.ja kerhossa askarreltu kortti anettiin.

Iloista isäipäivää kaikille,ja voimia kaikille joilla on surua (ENkeli) ja muutoin rankkaa.

tiivii ja pikku-V

Vierailija
6/44 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

T@hti heti ketomaan tänne jos plussa tulee.

Aamu alkoi täällä kauhealla itkulla. Veeti vaan huutaa edelleenkin. Taitaa toista sattua. Lääkäri sanoi että ei oo ihme jos ihan parin päivänki sisällä saattais korvatulehdus poitsulle puhjeta.

Kohta pitäis aloittaa tää asunnon siivoominen ja yhtään ei huvita. Täällä on ihan kamala sotku. Mun vanhemmat tulee meille huomenna isänpäivän kunniaksi syömään. Kauppaankin pitäis kohta lähteä kaikki ruokatarvikkeet ostamaan.

Nyt pukemaan ja meikkaamaan että pääsee liikenteeseen.

Öttis ja Veeti

Vierailija
7/44 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

t@hti: joko testasit!? älä pidä meitä jännityksessä!!!

sisäinen marjatta yritti nostaa päätään tänä aamuna: oli nimittäin pakko leipoa täytekakkupohja huomiseksi. saattaa olla, että se on paremminkin pannukakku kuin kakkupohja. no, toiv olisi edes hyvää! mansikoita ja kermavaahtoa väliin, niin jospa se menee.

ihan hyvä yö takasa, t nukkuin 12 tuntia ilman heräilyjä tai tutin laittoja, mutta ne päiväunet... eilinen saldo oli eka unet 35 minuuttia ja toiset kokonaista 30 minuuttia. tämän aamun ekat unet 25 minuuttia, saas nähdä mitä toiset sitten on. mutta onneksi edes yöllä nukkuu. nimimerkillä viime vuosi on valvottu jo ihan tarpeeksi!

piti ihan ääneen nauraa tuolle Lilan suklaa-jutulle! meikkis yrittää aina kanssa syödä salaa herkkuja, mutta käry käy ihan samalla tavalla, tai sitten olen sotkenut puolet paidan rinnuksille:)

ihana kun tänä aamuna oli pikkuisen pakkasta (kokonaista -1 astetta), ja lätäköt oli jäässä ja tiet liukkaat. kävin heti aamusta reippailemassa koirien ja t:n kanssa (ts. oli pakko käyttää koirat aamulenkillä, kun mies töissä aamuvuorossa...). mutta ei virkistänyt oikein oloa.

nyt pitää lopettaa. lelut ei enää kiinnosta ja kitinä yltyy...

mimmu, poijjat 9½vee, t 1vee 2kk sekä masuasukki rv32+6

Vierailija
8/44 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten meillä voikaan olla näin likaista. Vasta makuuhuoneen ja olkkarin olen saanut jotenkuten siivottua ja mies siivoaa keittiötä. Ja silti tuntuu ettei missään näy että olen siivonnut. Pölyä on paljon joka nurkassa.

Yritän saada Veetiä päikkäreille että sais paremmin siivottua, mutta eipä näytä Veetiä väsyttävän yhtään.

Meillä Veetikin on kovasti ruvennut juttelemaan. Sanoo seuraavia sanoja: ihi=isi, äihii=äiti, uff=hauva/wuf, kakka, kik=kikkeli, mum=mummi. Veetille kun toistaa sanoja niin sanoo ensimmäisen tavun sanoista. Itsekkin olen kuulemma pienenä niin tehnyt.

ja nyt taas siivoomaan!

Öttis ja Veeti

Vierailija
9/44 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitoskivut vie mehut ja kävelykyvyn. Äiti ja Isä tulossa yökylään. Sinin " sanavarastosta" unohtui eilen Ai-Ai (huutaa sitä kun silittelee koiraa). Leannako kysyi hampaista, Sinillä 4 ylhäällä ja 4 alhaalla. Kaikki hampaat puhkesivat 2kk aikana. Nyt ollut sillä rintamalla jo 4kk hiljaiseloa.

Lila75

Vierailija
10/44 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahans, muissakin huusholleissa siivoskellaan. Eilinen ilta meni luutun varressa ja nyt enää pientä järjestelyä.

Ostin miehelle uuden lompakon entisen räjähtäneen tilanne. Saa nähdä malttaako luopua vanhasta. Ja isä-mukikin piti hommata. Täytyyhän sellainen olla. Avoimessa päiväkodissa askarreltiin kortti, johon tuli lasten jalan kuvat. Ja mustikkapiirakkaa haluaa mies huomenna!

Onneksi ei tarvitse siis taiteilla kakkua.

Meillä tyttö ja poika ovat vallan villaantuneet. Ylöspäin pitäisi päästä ja juosten edetään ympäri kämppää, ja ulkonakin. Poika usein ajaa tyttöä takaa ja sitten, kun saa kiinni, niin rutistaa ja kaataa maahan. Ja molemmat nauravat aivan tikahtuakseen.

Hyvää viikonloppua!

sl

Vierailija
11/44 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika: äiti, isi, paappa, tähti, kakka, anna, harja, kiikka

tyttö: äiti, isi, paappa, tähti, täti, auto, anna, ei/eikä, tyttö, nam, oho,

harja, koru, kiikka, piipaa (äiti uhkaillut, että ambulanssi tulee, jos kiipeilee...)

Vierailija
12/44 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjatta intoilu iski. Ostin niitä kanervia pihalle ja siellä ne nyt on. Ja orvokit revin huis hiiteen, vaikka kukkivat vielä! Oikeasti. Ja sitä vesiheinää oli kukkapenkeissä. Juttelinkin yksinään, että on tämä ihme homma, että marraskuun puolessa välissä kasvaa vesiheinää. Ei meinannut löytyä kanervia, vain yks puutarhamyymälä enää möi. Onneksi sain, on ihan kivan näköistä nyt.

Niitä kanervia laitellessa naapurin kissa karkasi meidän varastoon ja sitten kun joutui takas narun nokkaan, maukui kovasti. Siis kaipaa meidän kisua ihan selväsi. Niillä kun oli pitkiä tuijotushetkiä ikkunassa ja pihalla, kun asutaan vastakkain. Ja meidän kissa, vaikka olikin leikattu, oli poika ja naapurilla tyttö. Arvaahan sen, että on hellua ikävä:(

T@hti, laitoin sulle sähkistä.

Kävin siis vähän kaupungilla, isänpäivä ostoksillakin. Nyt mies on siellä, Onni nukkuu. Nukkui taas koko yön ja heräs " vasta" klo 7, joka on siis myöhäinen meille;)

Huomenna töihin. Ei kyllä kiinnosta vaikka rahaa siitä saakin hyvin. Mutta kai se on mentävä. Kaveri kyllä varmaan tekis mieluusti, jos vaan pyytäisin.

Tässähän tätä olikin.

T-P

Vierailija
13/44 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki minä tässä ihanassa joukossa ensisijaisesti palstailen, muualla satunnaisemmin.

Ja siksipä kerron teille nyt uutisen, jota en ilman palstailua ees vielä tietäisi enkä muille voi kertoa vielä aikoihin:

PLUSSA TULI !!!!!! :))))))))

Haalea, mutta selkeä. Ihan täpinöissään ollaan miehen kanssa.

Rv: t on vähän noloa ees laittaa, mutta 4+6 ja la laskurin mukaan 16. kiekon mukaan 19.7.

Jos kaikki menee hyvin, tuolloin esikoinen on 6v5kk, toinen 4v2kk ja Pekka 1v10kk

Mutta aika näyttää.

Haleja kaikille!

T@hti

ps. T-P kiitos spostista.

Vierailija
14/44 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

aatteles miten ihana isänpäivä-lahja!!!!!

tulin siis vain kurkkimaan, joko t@hti teki testin ja mitä se näytti. kannatti tulla, ihana uutinen! onnea vielä kovasti!

mimmu :)

Vierailija
15/44 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roppakaupalla onnea, ja uskon, että kaikki menee hyvin! Toivottavasti voit itse hyvin, eikä inhottava pahoinvointi tule piinaamaan.

Mäkin tulin vaan kurkkimaan, et onkohan t@hti tehny testin :)

Meillä järkyttävät kamalat yöt jatkuvat, eilen Ida nukahti nätisti klo 20.30, tunnin päästä oli heränny jo kahdesti. Sit valvottiin yli yhteenstoista, missään muualla ei suostu nukkumaan ku meidän välissä. Mä olen nyt kamala äiti, mutta mä haluaisin mieluummin nukkua rauhassa ilman potkivia ja huitovia käsiä. Ida ei suostu olemaan omassa sängyssään hetkeäkään, rynkyttää pinnoja, pyörii, jalat jää jumiin pinnojen väliin jne. En tiiä mikä sitä vaivaa, odotetaan nyt se korvien putkitus ja sitten varmaan taas vuorossa jonkin sortin unikoulua... en tiiä vaan, et missä välissä sitä pitäis, mulla kouluhommia tasaisen tappavaan tahtiin et ois kiva nukkua...

Kouluhommista tuli mieleen, et ruotsin tentistä tuli 5!!! :) jatka vaan Ankkis ruotsiksi kirjoittelua, mulla kyseistä oppiainetta joka viikko aina kevääseen 2007 asti joten tekee ihan hyvää...

Idan päiväunet kesti tänään 25min, yöunet oli n.9h... hienoa!!! Ens yökin on varmaan todella loistava...valivalivalivali....En tajua miten Jatu jaksoit valvoa niin pitkään typyn kanssa, mä oon nyt jo aivan poikki... jotenkin sitä ajattelee, et ku Ida on aina ollu kohtuu hyvä nukkumaan, niin mitä se nyt valvoo, iso tyttö sentään!

poistun valittamasta....

Petra ja uneton Ida

Vierailija
16/44 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis potkivia jalkoja ja huitovia käsiä... ei suinkaan potkivia käsiä

Vierailija
17/44 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

T@hti: Onnea kovasti paljon plussasta! =D Minä oikein kiljaisin ilosta, kun uutisesi luin. Jaksua ja voimia raskauteen.

Voi teitä mammoja, kun te minunkin kuumeen ihan saatte polttavan kuumaksi. ;)

Kukkuu: kierto on huidellut täälläkin 40-50. Tosin nyt pillerien myötä tietenkin tasoittuu. Jaksua loppurutistukseen!

Ankkis: Jaksua loppurutistukseen!

Ayap: Kiitos vielä tarjouksestasi! Lämmitti niin mieltä, kun joku ajattelee meitä käytännölliseltäkin kannalta tässä projektissa. Onnea hyvästä koetuloksesta kurjan tutkimuksen jälkeen! Hali!

Leanna: Haleja! Surullisia uutisia. Jaksua!

Nöösän sanat: ihi tai iish = isä, äätö = äiti, ku tai kuk tai kukuu = kukkuu. Useimmin käytetty on tuo isä-sana, muut tulee silloin tällöin. Huomasin, että monilla onkin jo hurjasti sanoja ja moni osaa matkia eläimiä. Meillä nuo sanat on vasta ihan viime viikkoina tulleet. Aika kivasti Nöösä kuitenkin ymmärtää puhetta, juuri noita vie vaippa roskikseen, mennään syömään jne.

Huomenna isänpäivästä huolimatta raksaamme. Mies saa Nöösän maalaaman kortin, saunatakin ja uusimman Baby Blues -sarjakuvalehden. Ajattelin viedä jotain herkkua miehelle, kun vien hänelle ruokaa rakentamisen keskelle.

Hyvää isänpäivää kaikille! Toivotan myös jo nyt hurjan hauskaa matkaa Levi-matkailijoille! Antakaahan Saamuskalle hali meidän muidenkin puolesta. =)

-Mimmuli ja Nöösä

Vierailija
18/44 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan piti ääneen ihastella täälläkin. Mahtavaa!

Me käytiin extempore ulkona syömässä. Puhuin pitsasta ja mies olis vaan keitellyt jotain muuta. No, en alkanut tällä kertaa tappeleen, vaikka eilisillan jälkeen ei kovin hyvät puhevälit olekaan mutta pyysinkin, että jospa mentäis testaan mun enstisen työpaikan ravintola. On kuulemma huonontunut kovasti kun ulkoistivat keittiöhommat. Ja tottahan se. Ei nyt mitään sontaa ollut mutta ei ollut yhtä maukasta ruokaa kuin ennen. Halpaa kuitenkin. Miehen alkuruoka, olut, mun viini (hyi mitä ihmisiä kun lapsen kanssa nauttivat alkoholia) sekä pääruuat reilu 30e. Ei mun mielestä paha.

Ai niin. Ennen sitä tapahtui jotain positiivista! Ajattelin tänään, että kokeillaan pottailua kun eilen kakkasi just heti ruuan jälkeen. Tänään ei ehtinyt potalle mutta huvikseen kokeilin istuttaa potalla kun vaihdoin vaipan ennen ravintolaan lähtöä. Ja pissahan sinne tuli! Ensimmäinen semmonen!!! Ylpeä äiti täällä:) No, myönnän, vähän autoin ja laitoin hanan päälle. Ensin tuli semmonen pissaväristys, joka tulee monesti kun pissaa vaippaankin ja kohta lorisi:)

Ja kun laitoin näinkin suuresta asiasta viestin äidille, tuli viesti, että Onnihan on serkkuansa edellä...pitihän sitä verrata;)

Ja niin aamulla. Mä nukuin vähän vajaa ysiin kun miehellä oli ysiltä parturi. Olin jo heränny ja kuulin, ku mies sanoi Onnille, että mennään kattoon äitiä (makkariin siis). Avas oven ja Onni konttasi vimmalla makkaria kohti ja ovella sanoi (ei edes nähny mua vielä): äitä. Olipas suloisen kuuloista ja uskon, että se tarkoitti nimenomaan äitiä!!!

Tämmösiä raportteja täällä.

Tomeran kotiin unihiekkaa iso säkillinen-------*****------>

T-P ja oma napa

Vierailija
19/44 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso onnittelu hali :-)

Ja ethän meitä jätä vaan kerrot meille myös odotusjuttuja?!

Tomera:En tiedä miten ne reilut 10kk jakso valvoa,mutta luulen että se tosi uupumus on tullu vasta nyt!Mä en jaksa mitää,olen kiukkunen ja itkunen ja nukuttua en saa.Kaikki ottaa päähän!

Mieskin tossa kyseli et mikä on,mut en jaksa edes alkaa miettimään..saati puhumaan.

Ynis laitto siitä akupunktiosta joku päivä..en ole kuullu et unettomuuteen käytettäs,mut en ole kyllä muutenkaa siihen tutustunu.Pelottavaa koko juttu!

Typy sanoo:äittä,ikkä=iskä,eikka=veikka,että=vettä,mennää,aippa=vaippa,

kiia=kirja,ankka,kakka,kukka,pa=pallo,aito=maito,umppaa=jumppaa,

äkkii,kissan me ymmärrämme,muut tuskin...sitten syömään ja tutti typy sanoo sellasilla omilla äänteillä :-) On kai niitä muitakin,aika paljon tulee sanoja ja sitten sellasia mitä toistaa ku minä puhun jotain..

Lilako laitto et jäi suklaasta kiinni...MEillä on jo kauna jääny kiinni ku jos on syöny suklaata ni poika haistaa sen..tulee kyselemää et kuka on syöny,täällä haisee suklaa :-) Että tulevaisuuden varalle purkkaa suklaan perään ettei jää kiinni!

Tuleekohan tänne kovinkin hiljaista kun Leviläisetkin lähtevät matkaan..

Kohta pitäs saunaa mennä..kakku leivottu,kermat puuttuu!

jatu

Vierailija
20/44 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=9932CC] ONNEA, ONNEA Ja VIELÄ KERRAN ONNEA, T@HTI!!!!![/color]