voi ei :( olen vuokraamassa asuntoa. Nyt tarkistin luottotiedot! mitä te tekisitte?
Asuntoani siis kävi katsomassa eräs reipas nuori nainen ja hänen 2v tyttönsä. Nainen oli todella mukava ja hänen lapsensa herttainen. Naisella vakituinen työpaikka ja oli kaikin puolin rehellisen ja luotettavan oloinen nuori äiti. Oli siistisi pukeutunut ja vaikutti asialliselta. Lupasin alustavasti naiselle asunnon ja kysyin voinko tänään illalla tulla heille tekemään vuokrasopimuksen. Kysyin siis naisen sos.tunnuksen ja tarkistin luottotiedot. Hänellä oli sielä n. 2000 e edestä merkintöjä. Ei mitään vuokravelkoja eikä yksityishenkilöille saatavia.
Haluaisin kuitenkin vuokrata hänelle asuntoni, mutta mietin että uskallanko. Olen pyytänyt 1kk vuokravakuuta ja hän on sanonut että voi sen maksaa. Mitä te tekisitte? Tykästyin naiseen kovasti, mutta nyt en enää tiedä... :(
Pitäisikö tehdä vaikka vuoden määräaikainen sopimus?
Kommentit (84)
Mun täytyy näin luottotiedottomana äitinä vinkata, että vuokra on mulla AINA etusijalla. Ihan aina. Muita laskuja voi neuvotella ja maksaa pienemmissä erissä, mutta kämppää mulla ei oo vara menettää. Pyydä 2 kk takuuvuokra ja tee määräaikainen sopimus, niin tilanteesi on paremmin turvattu.
Ensi kerralla sanot tarkistavasi luottotiedot jo kun haastattelet.
Sano, että tarkistit luottotiedot ja sen takia joudut harkitsemaan uudelleen.
Pyydä vaikka 3 kk yleisvakuus. Pyydä myös palkkakuitti.
Tietenkään et vuokraa vaikka suostuisikin 3kk yleisvakuuteen.
Tarkista harjoittelun vuoksi vielä sotu:lla ulosottorekisteri täältä:
https://asiointi.oikeus.fi/login-vetuma-webui/to_login.htm;jsessionid=8…
Luulen, että kahden kuukauden päästä luulet aloittamaan häätöprosessin.
Kerropa miten kävi lopulta ...
Mä vuokraisin.