Tunnetko 'vähäenergisiä' ihmisiä
joiden elämässä ei ole paljon rasitetta, mutta silti vähienkin velvollisuuksien hoitaminen on tuskaa. Ja kaikki ylimääräinen on ihan liikaa.
Kommentit (47)
Tuntuu pahalta lasten puolesta.
Aluksi ajattelin, että olen vain laiska, mutta kun kaikki tuntuu niin ylivoimaiselta: pyykkien pesu, tiskit, ruoan laitto.
Kävin tarkistuttamassa kilpirauhasarvot ja toinen oli jollain rajalla mutta toinen sitten taas ihan normi. Ei kuulemma ole sitten mitään hätää.
En ole koskaan ollut mikään huippuenerginen mutta olen jaksanut aika paljon enemmän kuin nykyään. Harmittaa, koska nyt juuri lapset ovat pieniä ja jaksaminen aivan nollassa. Töitäkin lykkään aina deadlineen asti ja sitten väkäilen niitä yökausia viime voimilla, ja sen jälkeen olen niin puhki, että en pärjää edes normityöstä. :(
Harmittaa, kun mitään lääketieteellistä syytä ei löydy.
että jo ne pelkät lapset itsessään ovat aika väsyttävä tekijä? :)
Äitini oli 53v kun tuli mummoksi, ja ilmoitti että on liian vanha auttamaan tai hoitamaan. Eivät ole jaksaneet käydä lasteni risiäisissä tai synttäreillä ikinä, ja nuorinta lastani eivät ole nähneet lainkaan
Terveitä oloneuvoksia, varhaiseläkeläinen ja koirouva, elämän sisältö telkkari. Viimeksi nähty 5v sitten ja soiteltu vuosi sitten....
Tuntuu pahalta lasten puolesta.
Aluksi ajattelin, että olen vain laiska, mutta kun kaikki tuntuu niin ylivoimaiselta: pyykkien pesu, tiskit, ruoan laitto.
Kävin tarkistuttamassa kilpirauhasarvot ja toinen oli jollain rajalla mutta toinen sitten taas ihan normi. Ei kuulemma ole sitten mitään hätää.
En ole koskaan ollut mikään huippuenerginen mutta olen jaksanut aika paljon enemmän kuin nykyään. Harmittaa, koska nyt juuri lapset ovat pieniä ja jaksaminen aivan nollassa. Töitäkin lykkään aina deadlineen asti ja sitten väkäilen niitä yökausia viime voimilla, ja sen jälkeen olen niin puhki, että en pärjää edes normityöstä. :(
Harmittaa, kun mitään lääketieteellistä syytä ei löydy.
että jo ne pelkät lapset itsessään ovat aika väsyttävä tekijä? :)
eihän kuitenkaan kaikki lasten vanhemmat ole noin väsyneitä? Ko vastaajallahan oli jo todetty yksi lääketieteellinen syy väsymykseen (kilpirauhasarvo), vaikka hän ei siihen saakaan hoitoa taitamattomien lääkärien vuoksi.
Sain korkeat pisteet asperger-testistä, mutta virallista diagnoosia mulla ei ole, kun arkielämä sujuu ihan kohtuullisesti.
Huomaan kuitenkin, että mulla on toiminnanohjauksessa puutteita. Mulla pitää olla koko ajan tahti päällä, jos havaitsen että on varaa löysäillä, niin sitten todellakin teen niin. Enkä saa edes niitä välttämättömiä juttuja tehtyä.
Sen verran olen oppinut, että jätän enää harvemmin koko päivän vapaaksi ja pyrin tekemään pakolliset hommat heti aamusta. Pienikin syy siirtää tekemistä tarkoittaa, että siirrän sen pitkälle, jopa hamaan tulevaisuuteen :(
suoraan energiaan. Siksi kevään tullessa rupean aina puuhaamaan ja siivoamaan ja syksyn tullen taas ei jaksaisi oikein mitään. Liikunta ja kirkasvalohoito auttavat. Nyt käytä myös valkee kuulokkeita ja ne vasta piristääkin.
Terv. pimeydestä väsähtävä
tarvitsen hiljaisuutta ja yksinoloa saadakseni levättyä kunnolla
"uskalla" olla. Tuntuu että kaikki ympärillä vaatii liikaa. Kaveripiirikin koostuu näistä duracell-pupuista.
:(