Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko 'vähäenergisiä' ihmisiä

Vierailija
08.01.2012 |

joiden elämässä ei ole paljon rasitetta, mutta silti vähienkin velvollisuuksien hoitaminen on tuskaa. Ja kaikki ylimääräinen on ihan liikaa.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen luullut, että tuo on ihan luonteenpiirre. Mä olen vain laiska ja mukavuudenhaluinen. Nyt oli 17 päivää lomaa ja kyllä jurppii, kun huomenna pitäisi taas yrittää tehdä töitä. Mihinkään ylimääräiseen mulla ei ole mitään halujakaan.

Haluaisitko, että haluaisit tehdä jotakin vai oletko tyytyväinen elämääsi (työtä lukuunottamatta)? Jos voittaisit lotossa ja saisit tehdä mitä haluaisit, niin mitä tekisit?

Vierailija
22/47 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan perusluonteeltani laiska ja hidas mutta myös masentunut. Uskon kyllä siihen, että jos patistaisi itseään liikkeelle saisin lisättyä energisyyttäni. No, olen kuitenkin saanut hankittua akateemisen ammatin vaikka olenkin ollut melkein koko ajan päivätöissä ja saanut kolme lasta siinä sivussa. Että en ehkä kuitenkaan ihan luuseri ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

luonteenpiirre (ainakaan kokonaan) vaan se on fysiologinen juttu. Tai siis ainakin osittain.

Ihmisiä on vaan erilaisia, mutta nyky-yhteiskunnassa tällainen ero korostuu. Pitäisi olla mahdollisimman tehokas...

Eikä se ole mikään sairaus tai parannettavissa oleva asia, vaan se on ominaisuus.

t. se yksi "laiska" ja joka on joutunut sen takia tosi pahaan huono omatunto ja syyllisyss-noidankehään.

Vierailija
24/47 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskon että se on osittain ihan luonteenpiirre. Minua ainakin ahdistaa todella paljon jos kokoajan pitää tehdä jotain. Toisaalta esimerkiksi yksi kaverini taas ahdistuu jos kokoajan ei ole jotain tekemistä.

Vierailija
25/47 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti!!! En haluaisi olla aina näin väsynyt.

Vierailija
26/47 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

luonteenpiirre (ainakaan kokonaan) vaan se on fysiologinen juttu. Tai siis ainakin osittain.

Ihmisiä on vaan erilaisia, mutta nyky-yhteiskunnassa tällainen ero korostuu. Pitäisi olla mahdollisimman tehokas...

Eikä se ole mikään sairaus tai parannettavissa oleva asia, vaan se on ominaisuus.

t. se yksi "laiska" ja joka on joutunut sen takia tosi pahaan huono omatunto ja syyllisyss-noidankehään.

mutta mä luulen että omaan energiatasoon voi vaikuttaa paljon esim. ruokavaliolla. Kuitenkaan ei ne tehokkaimmatkaan jaksa vuosikymmeniä olla jatkuvasti tehokas koska ihminen ei toistaiseksi ole kehittynyt miksikään koneeksi ja kaikilla loppuu jossain vaiheessa puhti jos liian paljon tekee.

Vierailija
27/47 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakavan sairauden löydyttyä löytyi lääkitys. Ja olen taas oma energinen ja aktiivinen itseni. Toki joudun syödä lääkettä lopun ikäni. Sisäelinsairaus vaivasi.

Vierailija
28/47 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se niinkin, että toiset tykkää koko ajan vaikka askarrella tai leipoa tai ommella kotona ollessaan ja toiset vaikka vaan katsoa telkkaria, mutta jos vaan makaa koko ajan kun ei jaksa tehdä mitään töiden jälkeen niin eihän se ole normaalia. Siis että vaikkei haluaisikaan koko ajan aktiivisesti olla tekemässä jotain, niin pitäisi kuitenkin olla sellainen olo, että ei puuhastele koska puuhastelu ei vain kiinnosta, eikä siksi, ettei jaksa.

Vierailija
29/47 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä on liikaa, kodinhoitoa on liikaa, unta ja itsensä hoitoa liian vähän.

Vierailija
30/47 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta on monia sairauksia, jotka aiheuttavat hoitamattomana uupumusta.

Tällaisia tulee mieleen ainakin masennus, krooninen poskiontelotulehdus, astma, keliakia, kilpirauhasen toimintahäiriöt... varmaan 2-tyypin diabeteskin?

Kannattaa siis tarkkailla kehoaan, onko muitakin oireita kuin vain tuo väsymys ja että on veto poissa. Ovatko veriarvot ok?

Vierailija
31/47 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu pahalta lasten puolesta.

Aluksi ajattelin, että olen vain laiska, mutta kun kaikki tuntuu niin ylivoimaiselta: pyykkien pesu, tiskit, ruoan laitto.

Kävin tarkistuttamassa kilpirauhasarvot ja toinen oli jollain rajalla mutta toinen sitten taas ihan normi. Ei kuulemma ole sitten mitään hätää.

En ole koskaan ollut mikään huippuenerginen mutta olen jaksanut aika paljon enemmän kuin nykyään. Harmittaa, koska nyt juuri lapset ovat pieniä ja jaksaminen aivan nollassa. Töitäkin lykkään aina deadlineen asti ja sitten väkäilen niitä yökausia viime voimilla, ja sen jälkeen olen niin puhki, että en pärjää edes normityöstä. :(

Harmittaa, kun mitään lääketieteellistä syytä ei löydy.

Vierailija
32/47 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin niitä sanotaan "laiskoiksi".

Vierailija
33/47 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin niitä sanotaan "laiskoiksi".

ihmiset on vähän yksinkertaisia.

Vierailija
34/47 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu pahalta lasten puolesta.

Aluksi ajattelin, että olen vain laiska, mutta kun kaikki tuntuu niin ylivoimaiselta: pyykkien pesu, tiskit, ruoan laitto.

Kävin tarkistuttamassa kilpirauhasarvot ja toinen oli jollain rajalla mutta toinen sitten taas ihan normi. Ei kuulemma ole sitten mitään hätää.

En ole koskaan ollut mikään huippuenerginen mutta olen jaksanut aika paljon enemmän kuin nykyään. Harmittaa, koska nyt juuri lapset ovat pieniä ja jaksaminen aivan nollassa. Töitäkin lykkään aina deadlineen asti ja sitten väkäilen niitä yökausia viime voimilla, ja sen jälkeen olen niin puhki, että en pärjää edes normityöstä. :(

Harmittaa, kun mitään lääketieteellistä syytä ei löydy.

johtuu siitä että Suomessa ei kilpirauhasasioista tiedetä juuri mitään. Sulla voi aivan hyvin olla vikaa hormoneissa vaikka joku terveyskeskuslääkäri ei olekaan päivittänyt tietojaan. Säästät aikaa ja vaivaa kun varaat ajan jollekin hyvälle yksityiselle lääkärille (kuka tahansa yksityinen ei ole hyvä), etsi tietoa kilpirauhasasioista esim. kilpirauhasfoorumilta.

Vierailija
35/47 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein vähäenergisyys liittyy siihen ,että ihminen ei elä itselleen vaan muille. Myös melu, aikataulut, itselle sopimaton työrytmi saattaa kuormittaa herkkiä ihmisiä enemmän kuin uskotaankaan.

Vierailija
36/47 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnen, itseni.

Olen aina ollut tällainen, laiska ja mukavuudenhaluinen, enkä ole koskaan kokenut itseäni sairaaksi. Miksi pitäisi?

Vierailija
37/47 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, en siis ole väsynyt, ei vaan huvita tehdä mitään ylimääräistä. Ymmärrän kyllä, että erityisen väsynyt tuntee itsensä sairaaksi. Mä olen ihan terve ja onnellinen "vähäenergisenäkin".

Vierailija
38/47 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein vähäenergisyys liittyy siihen ,että ihminen ei elä itselleen vaan muille. Myös melu, aikataulut, itselle sopimaton työrytmi saattaa kuormittaa herkkiä ihmisiä enemmän kuin uskotaankaan.

itse kyllä suosittelen tutkimaan kuitenkin ensin kaikki mahdolliset fyysiset syyt väsymykseen (erityisestä tuossa tapauksessa jossa arvo oli oikastikin pielessä mutta sitä ei osata tulkita oikein), muuten voi tuhlata turhaan aikaa itsensä terapoimiseen joka ei kuitenkaan johda mihinkään. Minulla kokemusta molemmista. Mutta jos itse tietää että syy on vaikka liiassa työnteossa tai huonossa itsetunnossa niin asia on eri.

Vierailija
39/47 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, en siis ole väsynyt, ei vaan huvita tehdä mitään ylimääräistä. Ymmärrän kyllä, että erityisen väsynyt tuntee itsensä sairaaksi. Mä olen ihan terve ja onnellinen "vähäenergisenäkin".

onko silloin kyse vähäenergisyydestä jos ei väsytä? Voihan joku tehdä päivässä miljoona asiaa väsyneenä ja on se silti vähäenerginen. Jos ei koe itseään väsyneeksi niin en kutsuisi silloin ihmistä vähäenergiseksi, ei kai se ole laiskuutta vaikkei askartelisikaan himmeleitä ja seinätauluja alvariinsa.

Vierailija
40/47 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuvun vähän väliä, teen jatkuvia rimanalituksia joista seuraa valitusta ja sitten romahdan täysin henkisesti. Tuntuu, ettei tämä nykyinen työrytmi sovellu lainkaan. Jos olisi rahaa, ottaisin koiran ja muuttaisin maalle. Viljelisin ehkä jotain, raapisin puutarhaa ja seuraisin vuodenkiertoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme