Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko 'vähäenergisiä' ihmisiä

Vierailija
08.01.2012 |

joiden elämässä ei ole paljon rasitetta, mutta silti vähienkin velvollisuuksien hoitaminen on tuskaa. Ja kaikki ylimääräinen on ihan liikaa.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitini on yksi heistä

Vierailija
2/47 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljän lapsen ja kodinhoito+koulunkäyntini riittää mulle.

Miksi kysyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki väsyttää ihan tolkuttomasti. Voitte uskoa että en haluaisi olla tällainen.

Vierailija
4/47 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se vähäenergisyys johtuu sairaudesta, joko fyysisestä tai psyykkisestä. Onnelliset ihmiset ovat yleensä energisiä, vaikka eivät sinänsä haluaisikaan tehdä muuta kuin vaikka puuhailla kotona.

Vierailija
5/47 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta nykyään on lääkitys kunnossa, joten energiaa riittää ihan toisella lailla. En mä sitä edes tajunnu sillon.

Vierailija
6/47 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin juuri sellaisesta. Ihan normi palvelutyö on tosi raskasta, työpäivän jälkeen vain makaa, eikä mitään tavallisiakaan toimia saa tehtyä yksin. Siivous, ulkoilu, liikunnasta puhumattakaan ovat aivan täysin mahdottomia hänelle, koska väsyy jo pelkästä seisomisesta.

Yritin selittää, että huonot elämäntavat, liikunnan puute yms. vaikuttaa jaksamiseen, mutta hän vaan oli sitä mieltä, ettei ole siitä kiinni. Ja jatkoi makoiluaan. Mulle riitti.

Vierailija
7/47 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan valita, ei kehtaa.

Vierailija
8/47 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsen paljon aikaa latautumiseen. Mulla on ilmeisesti joku tarkkaavaisuushäiriö.

Vierailija
9/47 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään en meinaa jaksaa töiden ja aivan välttämättömän kodinhoidon lisäksi. Tosin teen työhommia illat ja viikonloputkin, esim. nyt...

Vierailija
10/47 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysipäivätyö, miehen matkatyö, 2taaperoa ja viimeisillään oleva lopputyö. Pimahdan usein kaiksta hyvää tarkoittavista ideoista, jotka vaativat " vain vähän" osallistumista. Esim.nyyttärisynttärit joihin emäntä on suunnitellut toivottavien ruokien listan etukäteen. Vaikka kyse on tosi pienestä jutusta niin pienikin lisäponnistus voi "kaataa maailmani".

Vierailija
11/47 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ruuhkavuosissa se haittaa elämää.

Mitään fyysistä vikaa ei ole löydetty. Kilpirauhasarvoja ei ole minulle kerrottu, mutta itse epäilen niiden olevan aika alarajoilla.

Mieliala on hyvä ja olen tyytyväinen elämääni. Olisin tosin virkeämpi jos se vain olisi mahdollista.

Voisiko se olla biologinen ominaisuus? Tarvitseeko kaikkien olla superjaksavia?

Vierailija
12/47 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan valita, ei kehtaa.

valittaminen sinänsä autakaan, kannattaa mennä lääkärille. On vaikka mitä syitä miksi energiaa on tavallista vähemmän, yleensä syy ei ole laiskuudessa, vaikka omahyväiset ihmiset haluavatkin niin toisista kuvitella jotta voivat pitää itseään parempana.

Vierailija
13/47 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämmöinenkin ihmisen reiän täyttää :)

Vierailija
14/47 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ruuhkavuosissa se haittaa elämää.

Mitään fyysistä vikaa ei ole löydetty. Kilpirauhasarvoja ei ole minulle kerrottu, mutta itse epäilen niiden olevan aika alarajoilla.

Mieliala on hyvä ja olen tyytyväinen elämääni. Olisin tosin virkeämpi jos se vain olisi mahdollista.

että toiset luonnostaan syntyisi energisempänä kuin toiset, siis että kyseessä olisi luonteenpiirre. Siinä on eroa, mitä sillä energialla haluaa tehdä, viihtyykö esim. kotona vaikka lukien ja ommellen vai harrastaako extreme-lajeja, mutta jos itse kokee, ettei ole normaalin virkeä, niin siihen on syy.

Vierailija
15/47 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman päälle 30v. kollegani. Työnsä hoitaa ihan ok mutta siis kaikki on aina kauhean vaikeata. Elää yksin (valituksen määrästä en yhtään ihmettele) ja makaa kaikki päivät ja viikonloput kotonaan. Toki voi tälläisestä elämästä pitääkin mutta luulisi elämän maistuvan paremmin jos ottaisi hieman edes positiivisemman asenteen.

Vierailija
16/47 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olen luonteeltani energinen ja saan välillä paljonkin aikaiseksi, niin lopulta aina väsähdän ja palautuminen vie paljon aikaa. Haluaisin saada paljon enemmän aikaiseksi kuin mitä saan.

Tilanne oli ennen vielä pahempi, etenkin talvisin minua vaivasi väsymyskohtaukset enkä työpäivän jälkeen kyennyt muuhun kuin sohvalla makaamiseen.

Minulle onkin kertynyt vuoden sisällä muutama diagnoosi pitkäaikaissairauksista, jotka ovat ainakin osaltaan olleet aiheuttamassa väsymystä. Nyt ne ovat hoidossa ja energiataso on parantunut selvästi. Välillä tulee takapakkia, mutta parempaan suuntaan edelleen mennään.

Olen hoikka ja muuten hyväkuntoinen, syön hyvin ja liikun riittävästi. Mutta se ei aina riitä, jos taustalla piilee joku perussairaus.

Vierailija
17/47 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina väsynyt helposti, mutta nykyään todella helposti, koska minulla on masennus.

Vierailija
18/47 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että toiset luonnostaan syntyisi energisempänä kuin toiset, siis että kyseessä olisi luonteenpiirre.

Jos katsoo lapsia, niin kyllä toiset lapset ovat energisempia kuin toiset. Olematta kuitenkaan ylivilkkaita.

Vierailija
19/47 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman päälle 30v. kollegani. Työnsä hoitaa ihan ok mutta siis kaikki on aina kauhean vaikeata. Elää yksin (valituksen määrästä en yhtään ihmettele) ja makaa kaikki päivät ja viikonloput kotonaan. Toki voi tälläisestä elämästä pitääkin mutta luulisi elämän maistuvan paremmin jos ottaisi hieman edes positiivisemman asenteen.

kyse on jostain fyysisestä häiriöstä, joka aiheuttaa väsymystä, niin ei se positiivinen asenna paljon auta. Kyllä sinäkin varmaan valittaisit jos et koskaan jaksaisi tehdä mitään. Esim. kilpirauhasen vajaatoiminta on yleensä juuri sellainen, ettei itse edes tajua minkään olevan pielessä, kokee vain että elämä on kamalan raskasta (mitä se onkin jos lähikauppaankin meno tuntuu äärimmäiseltä fyysiseltä ponnistukselta).

Vierailija
20/47 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen luullut, että tuo on ihan luonteenpiirre. Mä olen vain laiska ja mukavuudenhaluinen. Nyt oli 17 päivää lomaa ja kyllä jurppii, kun huomenna pitäisi taas yrittää tehdä töitä. Mihinkään ylimääräiseen mulla ei ole mitään halujakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi