Blokkaanko anopin fb:n seinältä?
Miten voin estää anoppiani kirjoittelemasta seinälleni asioita, joista en ihan kaikkien halua tietävän?
Rouva kunnostautui kirjoittamalla sukulaisensa seinälle varsin herkkäluontoisen asian. Ja nyt jos kerromme perheenlisäyksestä, hän varmasti julkaisee sen välittömästi meidän puolesta kaikkien mun ystävien tietoisuuteen. Vaikka emme vielä tiedä onko kaikki varmasti vauvalla kunnossa.
Toisaalta, jos täysin poistan hänet, varmasti ihmettelee jos ei enää edes synttärionnitteluja voi kirjoittaa mulle.
Kommentit (6)
Veikkaan että anoppi tuntisi itsensä tosi noloksi jos hänelle osoittaa mitä hän teki.
Onneksi ei tartte miettii tollasta kun en ole siellä :-)
kerran siskolleni soittamaan, että hän poistaisi seinältään päivityksensä. Läheinen ihminen minulle oli kuollut tapaturmassa, ja sisko linkitti uutisen lehdestä Faceen. Kommentoi siinä jotain, kuinka elämä on epäoikeudenmukaista. Raivostuin todella, ja käskin häntä tosiaan poistamaan kommentin. Onneksi hän ymmärsi, ja teki niin. Hän oli vastikään liittynyt, eikä ollut oikein selvillä etiketistä. Nykyisin hän ei sinne paljon mitään kirjoittelekaan, oikeastaan vaan synttärionnittelut.
kerran siskolleni soittamaan, että hän poistaisi seinältään päivityksensä. Läheinen ihminen minulle oli kuollut tapaturmassa, ja sisko linkitti uutisen lehdestä Faceen. Kommentoi siinä jotain, kuinka elämä on epäoikeudenmukaista. Raivostuin todella, ja käskin häntä tosiaan poistamaan kommentin. Onneksi hän ymmärsi, ja teki niin. Hän oli vastikään liittynyt, eikä ollut oikein selvillä etiketistä. Nykyisin hän ei sinne paljon mitään kirjoittelekaan, oikeastaan vaan synttärionnittelut.
En siis halunnut, että tuota tapausta alettaisiin retostella Facessa, koska se ei liikuttanut ketään muuta, kuin meitä kaikkein läheisimpiä. Heitä ei Facebookissa ole muita, kuin minä. Ulkopuolisten osanotot eivät kuulu sinne. Eikä muutenkaan kuolemantapaukset ym.
Onneksi ei tartte miettii tollasta kun en ole siellä :-)
Todella noloa.
vuosia sitten toisen seinälle tai etusivulle oli tapana kirjoittaa sellaisia tekstejä, joita nykyään jaetaan vain privana chatissa korkeintaan. Siitä taisi se hysteria tosta timelinen tulosta noustakin, ja ihmiset ei tajunneet että ne viestit oli olleet seinällä aikanaan.
Nykyään itsekin kirjoittelen yleiseen tai toisen seinällä tosi harvoin mitään henkilökohtaisia päivityksiä, korkeintaan synttärionnitteluja tai jotain. Ainakin mun kaverit jakaa yleisesti jotain linkkejä, kuvia tai sellaista. Joten sano sille anopilles, että ei ole enää tapana tuollaisia kirjoitella, on noloa ;(