Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jo vauvalle syötetään herkkuja?! (pulla, jäätelö, ranskalaiset ja kakut)

Vierailija
07.01.2012 |

Olen törmännyt tuohon ilmiöön kahviloissa ja osa tuttavista on tehnyt samoin. Siis 7 kk vanha vauva syö kakkua (tuttava, joten tiedän iän). Ja kahviloissa olen nähnyt myös, että on annettu lapselle pullaa tai ranskalaisia/jäätelöä.

Toisaalta taas sitten imetysfanatismi kukoistaa. Josset anna 6 kk rintamaitoa niin olet huono äiti. Ja sitten kuukauden päästä siitä syödäänkin jo kaikkea turhaa ja tarpeetonta! Miten ihmeessä se vauva niitä mitenkään osaisi vielä vaatia? Meillä vasta nyt 1 v on alkanut osoittaa kunnolla kiinnostusta muiden syömiä ruokia kohtaan. Eikä hän silti kaikkea saa maistaakaan. Tyytyy siihen, kun hänelle annetaan "korvaava tuote". Esim. jouluna muiden herkutellessa suklaalla, hän sai palan leipää, eikä tajunnut yhtään että se on jotain erilaista mitä muut syövät. Oli tarpeeksi saman näköinen. En nyt tarkoita sitäkään, että pitää mennä ääripäästä toiseen, kyllähän sitä herkkuakin voi sitten antaa jo maistella kun saa kaikkea syödä, mutta miksi sitä pitää antaa jo vauvaikäiselle, joka ei käsitä edes sitä pyytää?

Itse kannoin vauva-aikana mukana kurkkutikkuja/maissinaksuja tms. vauvalle soveltuvaa sormiruokaa, jos hänellekin piti kahvilassa jotain antaa.

Eniten mua ihmetyttää tuo fanaattisuus imetyksen ja purkkiruokien ym. suhteen.. kun toisessa ääripäässä sitten kuitenkin annetaan jo noita herkkuja. Purkkiruuat ovat kuitenkin vauvalle soveltuvia ja niissä en nää mitään pahaa. En myöskään äidinmaidonkorvikkeissa. Vauvan ruokaahan ne ovat. Perusruokaa.. ja terveellisiä.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsi tulee synttäreille 3 vuotiaana niin minusta saa siellä maistella mitä haluaa, jos ei saa voi jäädä kotiin, eri asia on jos on allergia, diabetes tai muu tauti joka sen estää, kotona voi olla karkkipäivä mutta jos vieraana ollessa tarjotaan niin saa ottaa jos haluaa. ei tää asia ole niin mustavalkoinen, mutta vauva ei osaa haluta niitä herkkuja vielä eikä tarvi

Vierailija
42/44 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole enää pieniä lapsia, mutta lapsenlapsia on. Miniät tunkevat pienille suuhun juurikin pullaa, kakkua, pipareita, hampurilaisia, roiskeläppäpitsaa ja ihan kaikkea. Makeat mehut ja limsat ovat jokapäiväisiä. Viikonloppuna välipaloiksi tikkaria, karkkia ym. Koska aikuisetkin herkuttelevat viikonloppuna ,on selitys. Lapset opetetaan makeaan vauvana. Ja pienikin inahdus, niin lohdutetaan namilla. Tuota en tule ikinä ymmärtämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mäkin säälin 3-v poikani kavereita jotka ihan säälittävästi huijataan juomaan maitoa, kun muut juovat synttäreillä mehua. Jotkut eivät ole saaneet edes palasta suklaata elämässään :)..

Ehkä hieman ylisuojelevaa, mut se on vaan mun mielipide.

Vierailija
44/44 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaa lohtusyömistä heti pienestä asti. Että lohdutetaan karkilla yms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme