Nimen googlettaminen
No entäs, jos googlettaa jonkun tutun nimen ja saa sitten osumia, joista avaa esim. facebookin tai eri artikkeleita tai vastaavia, näkeekö se henkiklö jostain, että häntä on googletettu? Ja jos avaa sen facebookin aloitussivun, joka näkyy kaikille, saako hän siitä jotenkin tiedon? En itse ole facebookissa.
Kommentit (10)
eksyin johonkin mistä näki viimeisimmät Googlatut.
Ei se siitä googlettamisesta mitään tietoa saa. Facebookista et saa mitään ulos jot et ole itse siellä.
jos eivät ole laittaneet estoja.
eksyin johonkin mistä näki viimeisimmät Googlatut.
Siellä on kyllä sovelluksia, jotka väittävät "Katso kuka lukee sivustoasi" tai "katso kuinka monta kävijää sinulla on ollut kuukaudessa", mutta niitä ei edes kannat klikata auki. Ovat huijausta ja klikkaus avaa reitin jollekin ei-toivotulle taholle.
Näistä saa tietoa, kun lukee sivustoa "Facebookin vaarat sivusto"
Siis tarkoitin, saako hän siitä jotenkin tiedon, että olen hänen nimeään googlettanut ja katsonut sen julkisen facebookin aloitussivun kuvineen? Sen jonka saa googlettamalla, jos henkilö on facebookissa.
Eli näkyykö tälle henkilölle jossain se, että olen googlettanut häntä?
tai muut omat nettisivut, joille hän on liittänyt jonkinlaisen user access statistics -sovelluksen, vaikka Google Analyticsin, niin silloin tämä henkilö kyllä näkee jonkun verran tietoa siitä, kuinka paljon hänen sivuillaan on käyty, millä googlen hakusanoilla sinne on päädytty, mistä päin maailmaa on tultu (ei välttämättä kerro sitä, missä käyttäjän kone oikeasti on ollut vaan se, mihin palvelimeen hän on ollut yhteydessä sivuja klikkaillessaan).
Facebook-statistiikkoja ei yksittäisen käyttäjän ole mahdollista päästä katselemaan.
Siis tarkoitin, saako hän siitä jotenkin tiedon, että olen hänen nimeään googlettanut ja katsonut sen julkisen facebookin aloitussivun kuvineen? Sen jonka saa googlettamalla, jos henkilö on facebookissa.
Eli näkyykö tälle henkilölle jossain se, että olen googlettanut häntä?
ei
Siis se riittää, että hänellä on se blogi, vaikken siellä kävisikään, vaan katsoisin muita osumia kuin sitä blogia? En nimittäin tiedä, onko hänellä blogia tai muita nettisivuja.
Siis se riittää, että hänellä on se blogi, vaikken siellä kävisikään, vaan katsoisin muita osumia kuin sitä blogia? En nimittäin tiedä, onko hänellä blogia tai muita nettisivuja.
blogi on ihan eri asia kuin facebook eikä niillä ole mitään yhteistä.
ajattele, että naapurisi vaikka kirjoittaisi kommentin hesarin sivuille omalla nimellään. Linkki hänen kommenttiinsa jostain syystä päätyy googleen josta sinä sen löydät, klikkaat ja luet. Naapurillasi ei ole mitään mahdollisuutta tietää, kuka hänen kommenttiaan on käynyt lukemassa. Sama pätee facebookin julkisiin sivuihin.
Ei se siitä googlettamisesta mitään tietoa saa. Facebookista et saa mitään ulos jot et ole itse siellä.