Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huutonet ja postikulut

Vierailija
15.01.2012 |

Jos huudat kohteen ja myyjä pyytää postareita 9 e vaikka todellisuudessa tuote saapuukin 1,00 helposti kuoressa.Mitä tekisitte?Pyytäisittekö postareita takaisin?

Kun mulla on tällänen tilanne.Ostin huutonetistä tuotteen ja sit se saapuikin 1,00 postareilla...en tiiä vielä et mitä tekisin.Kun kuitenkin tuo 8,00 e on yksinhuoltajalle (joka hoitovapaalla) iso raha.Mulla on 3 lasta ja rahaa ei aina riitä.

Tyttö oli tätä juttua varten säästänyt viikkorahojaan aika kauan ja nyt vähän hänestäkin tuntuu pahalta.Minä maksoin omalta tililtäni,mutta tyttö antoi mulle sit rahana.Ja tytöllä ikää 12 v ja hän itsekin huomasi postikulut ja huomautti mulle niistä...

Myyjään en ole viä ottanu yhteyttä.Pitäisikö ottaa?

ap

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

palauttavat ylimääräiset postikulut ja toiset eivät.

Huudolla olet hyväksynyt ilmoituksessa olleet postikulut/toimituskulut.

Toimituskulut eivät ole sama kuin postikulut.

Voit olla yhteydessä myyjään, mutta mikään pakko hänen ei ole ylimääräistä palauttaa.

Vierailija
2/14 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se raha voi riittää 8e todelliseen postimaksuun, mutta ei 8e postikuluihin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos huudat kohteen ja myyjä pyytää postareita 9 e vaikka todellisuudessa tuote saapuukin 1,00 helposti kuoressa.Mitä tekisitte?Pyytäisittekö postareita takaisin?

Kun mulla on tällänen tilanne.Ostin huutonetistä tuotteen ja sit se saapuikin 1,00 postareilla...en tiiä vielä et mitä tekisin.Kun kuitenkin tuo 8,00 e on yksinhuoltajalle (joka hoitovapaalla) iso raha.Mulla on 3 lasta ja rahaa ei aina riitä.

Tyttö oli tätä juttua varten säästänyt viikkorahojaan aika kauan ja nyt vähän hänestäkin tuntuu pahalta.Minä maksoin omalta tililtäni,mutta tyttö antoi mulle sit rahana.Ja tytöllä ikää 12 v ja hän itsekin huomasi postikulut ja huomautti mulle niistä...

Myyjään en ole viä ottanu yhteyttä.Pitäisikö ottaa?

ap

Kannattaa pyytää.

Tosin ei silloin jos postareita pyydetään 0-1 e enemmän niin kannata vauhkoontua,mutta yli 2 e jos menee niin silloin kannattaa pyytää.

Muistan kun yksi ihminen sai hepuleita jos postikulut heitti vähänkin niin neutraalia paukahti "Miult tulee aina vähintään neutraali jos postikulut heittää) ja olin siis pyytänyt 0,5 senttiä postareita enemmän:D

Kerran ostin kohteen jossa myyjällä oli teksti että en peri/palauta postareita ja tämä myyjä oli pyytänyt 1,00 postareita ja ne olikin 7 e niin tuli pyyntö/käsky "Maksa tai tulee nega" en maksanut,antoi negan,mut joutu poistaan ku otin ylläpitoon yhteyttä.

Vierailija
4/14 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

isoa summaa kannattaa nätisti pyytää, jos vaikka myyjä osankin siitä maksaisi. Mutta lähtökohtaisesti noita isoja postareita kannattaa kysellä jo ennen kuin huutaa. Jotkut nostavat tuotteen hintaa korkeilla postikuluilla.

(joo, toimituskulut on eri kuin postikulut, mutta 8 euroa on aika paljon kuoresta ja matkasta postilaatikolle.)

Vierailija
5/14 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se raha voi riittää 8e todelliseen postimaksuun, mutta ei 8e postikuluihin?

Niin.Mitä tällä tarkotat?En saanu selvää

ap

Vierailija
6/14 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oli, niin siitä on vähän turha rutista. Huudon tehdessäsi tiesit kulut valmiiksi. Tosin mikä postikulu on 1€? Sellaista ei kyllä ole olemassa. Mutta onhan tuo ero melko suuri, voithan sinä kysyä onko myyjä ystävällinen ja palauttaa ylimääräiset. Katso myyjän palautteita ja muita kohteita; onko myyjällä tapana periä suuret postikulut.

Itse katson kokonaishinnan huutoa tehdessäni ja päätän mitä tarjoan. Jos myyjä selvästi rahastaa ylisuurilla postikuluilla jätän huutamatta.

Vierailija
7/14 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oli, niin siitä on vähän turha rutista. Huudon tehdessäsi tiesit kulut valmiiksi. Tosin mikä postikulu on 1€? Sellaista ei kyllä ole olemassa. Mutta onhan tuo ero melko suuri, voithan sinä kysyä onko myyjä ystävällinen ja palauttaa ylimääräiset. Katso myyjän palautteita ja muita kohteita; onko myyjällä tapana periä suuret postikulut.

Itse katson kokonaishinnan huutoa tehdessäni ja päätän mitä tarjoan. Jos myyjä selvästi rahastaa ylisuurilla postikuluilla jätän huutamatta.

Oli valmiiksi siinä.Helposti kuori on 1,05 e,mulla oli jäänyt tuo 0,5 senttiä pois.Ei siis ollut 1,00 euroa vaan 1,05 e.

Myyjä on aika uusi huutonetissä.Pari muuta kohdetta myynyt ja näissä ei ole lukenut postikulujen määrää.

Ja jos joku kysyy sitä niin ei,tällä henkilöllä ei ole pitkä matka postiin koska asuu kuulemma siinä vieressa.Kun kyselin koska postittaa kun siinä kesti ja hän sanoi et vie sen postiin heti kun asuu vieressä..

ap

Vierailija
8/14 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen huutaessa näkee, mitä myyjä toimituskuluina kaikkinensa on vailla. Osa kutsuu toimituskuluja virheellisesti postimaksuksi, mutta asiasta nipottaminen huudon jälkeen on aika turhaa pilkunnussimista, kun hinta on ennalta tiedossa.

Vierailija
9/14 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä tästä postikulu hommmasta muuta kun sen että varokaa käyttäjää Katruska89.Saatte varmana negaa tai neutraalia jos pkt heittää.

T.KOKEMUSTA ON

Vierailija
10/14 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mitään velvollisuutta hänellä ei siihen ole. Minä palautan postikuluja pyynnöstä, jos olen perinyt liikaa. Mutta minulla postikulut eivät ole sama asia kuin toimituskulut, koska mulla menee rahaa myös kirjekuoriin, teippeihin, pehmusteisiin ja sellaisiin. En saa tarpeeksi kuoria postitse itselleni, jotta voisin kaikkiin lähettämiini laittaa käytetyn, vaan on pakko ostaa uusiakin. Lisäksi meillä posti sijaitsee sellaisessa paikassa, että sinne on pakettia tai maksikirjettä lähettäessä pakko mennä autolla ja maksaa parkkimaksu. Joten siitäkin tulee mulle kuluja. En leivo niitä itse tuotteen hintaan, koska multa ostetaan myös paljon noudolla.

Vierailija
11/14 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos asia vaivaa. Toisaalta huudon tekemällä olet hyväksynyt toimituskulut, kai?

Voihan olla niin että myyjä yksinkertaisesti ei ole ottanut selvää postin hinnoista, ei välttämättä ole ollut tarkoitus rahastaa ylimääräistä.

Vierailija
12/14 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä itse olin kerran ostamassa tuotetta huutiksesta, jossa oli postikulut 20 euroa. Kyllähän järkikin sanoo ettei se voi pitää paikkansa, joten en huutanut.

Kyllä aikuisen ihmisen voi odottaa sen verran olevan kyvykäs katsomaan postin hinnastoa että tajuaa kuinka paljon vedätetään.

Jos joku jatkuvasti pyytää enemmän, ei häneltä tarvi mitään huutaa.

Mä olen ainakin sitä mieltä jos myyjä ilmoittaa postitusmaksusumman ja ostaja hyväksyy sen, sitten se on niin.

Mulla on postiin aika pitkä matka ja takaskin pitää tulla, kyllä mä olen huutispaketteihin laittanut hintaan vähän päälle. Parhaassa tapauksessa en pääse samalla bussilipulla edes takas, miten kävi joulukuussa, eli sain maksaa bussilipun mennen tullen.

Ethän sä mitään menetä että kysyt myyjältä miksi näin. Ja jos antaa rahaa, otat vastaan, mutta myyjän ei ole velvollisuus mitään palauttelemaan.

Yhden ainoan kerran on yks hemmo huutanut multa, jolla oli noita neutraaleita just postimaksuista valittamisen takia.

Ennen kauppoja sanoin paljonko mulla menee aikaa pakettien viemiseen, eli minulla on ilmaa tässä ja aion sen myös veloittaa. Ei nipittänyt ja tuli kiltisti plussakin.

Vierailija
13/14 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä saattaa joutua esim. matkustamaan bussilla keskustaan ja takaisin kotiin, eli pelkän postimerkin hinnalla ei siitä postittamisesta selviä. Jos ei ole varaa maksaa pyydettyjä toimituskuluja, niin ei kannata huutaa, tai ainakin kannattaa ensin kysyä, että voiko toimituskuluja neuvotella pienemmiksi.

Vierailija
14/14 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka postimaksu olisi 60 snt. Huutamalla huutaja hyväksyy toimituskulut, oli se summa mikä tahansa. Ja koska alaikäiset ei saa huutikseen tehdä tunnaria, oletetaan huutaja aina täysi-ikäiseksi ja lukutaitoiseksi.

Myyjän ei tarvitse palauttaa mitään! Monnelle myyjälle tuo on keino myydä halvalla (pienemmän komissiomaksut), joten ostajan kannattaa ennen huutoa tarkistaa, mikä tulee olemaan ostoksen loppusumma, ei pelkkä huudon määrä.

Varmasti tuntuu pahalta, kun huomaa, että huudolle tuli omasta mielestä ylihintaa. Kauppa on kauppaa, mitään ei tarvitse palauttaa. Kannattaa lukea huutiksen säännöt ENNEN kuin huutaa. Tuosta muuten ei kannata antaa mitää kostonegaa tai -neutraalia, koska myyjä ei toimi väärin.