Olen viimeisilläni raskaana ja väsyttää tuhottomasti mutta mies ei anna nukkua :(
Eli siis herään joskus aamuyöstä, valvon monta tuntia ja käyn taas nukkumaan... nukun pari tuntia, herään, jaksan alkuiltaan ja sitten saatan taas nukkua tunnin verran... sit illalla valvotaan suht myöhään ja käydään nukkumaan...
joskus aamuyön herääminen jää mulla kokonaan väliin ja herään sitten virkeänä klo10-11...
Joskus jos nukun päiväunia kun mies tulee töistä tai harkoista, niin avaa oven ja huutaa että taasko täällä nukutaan. Tulee paha mieli ja tosi laiska olo, mutta kun väsyttää niin eikö silloin pitäis nukkua?
Nytkin meinaa luomet lurpsahtaa mutten "uskalla" mennä nukkumaan kun mies varmaan tunnin sisään tulee kotiin... :/
Kommentit (15)
täytyy antaa nukkua aina kun nukuttaa.
keskustella toisten ihmisten tarpeiden huomiomisesta ja toisen asemaan asettumisesta. Aikooko se tehdä samoin, kun vauvan kanssa nukutte päiväunia?
Raskaana olevan naisen pitää nukkua tavallista enemmän ja hormonit aiheuttavat varsinkin loppuraskaudesta pätkissä nukkumista. Elimistö varustautuu lapsen tuloon ja synnytykseen keräämällä voimia.
Varoita miestäsi, että jos et nyt saa nukkua, saatat olla vauvan synnyttyä niin väsynyt, ettet jaksakaan valvoa tämän kanssa vaan se jää miehen tehtäväksi. Ja että tuo nukkuminen on normaalia ja hyvästä.
Itse nukuin viimeisen kuukauden kokonaan kahdessa pätkässä: Öisin n. 5 tuntia, päivällä toiset 5. Ei pystynyt nukkumaan koko yötä.
nössö mutta kyllä mä sen tajuan että miestä ketuttaa kun se käy töissä ja minä hyvä kun saan pyykkiä pestyä ja tiskattua ja laitettua ruokaa ja sit oon jo ihan puhki poikki ja voisin vaa nukkuu loppupäivän. Ulosmenoonkaan ei tunnu olevan yhtään energiaa :(
Ja sekin on jo sovittu että mies keskittyy töihinsä ja mä hoidan yöheräämiset, mutta se tarkoittaa sitä että päivisin mun on nukuttava silloin kun vauvakin nukkuu! :/ ap
Sano sille, että heti kun se on ollut viimeisillään raskaana, saa käydä arvioimaan kuinka väsynyt olet. Monet määrätään vuodelepoon, sä pärjäät ihan hyvin. Ja mitä muuta sun tarvitsisi tehdä, kuin huolehtia itsestäsi ja vauvasta? Sä olet ihan syystä äitiyslomalla.
Mitä ihmettä sun pitäis sit tehdä kuin levätä? Loppuraskauden aikana pystyi tse kipujen takia nukkumaan vain tunnin pätkissä ja olin tosiaan aika uupunut. aika idiootti mies sulla, jos ei tajua. Kuinka luulet, että hän on tukenasi vauvan synnyttyä, jos et voikaan hyvin?
ei kannata tehdä. Jos vauva on huono nukkuja etkä pysty nukkumaan päivisin, olet todellisessa pulassa. Mielestäni on hyvä kertoa myös miehelle, että vaikka tottakai pyritään siihen, että sinä hoidat yövalvomiset, voi olla hyvinkin mahdollista ja ehdottoman tarpeellista, että saat esim. viikonloppuisin nukkua miehen valvoessa ja että kaikki alkuillatkin ovat sinun nukkumisaikaasi. Tai sitten niin, että mies valvoo yhden yön arkena ja yhden yön viikonloppuna vauvan kanssa, kun sinä nukut univelkojasi pois.
Jos väsyt totaalisesti, on edessä mahdollisesti muutaman viikon sessio sairaalassa, ja sitä tuskin mieskään haluaa.
Ja sekin on jo sovittu että mies keskittyy töihinsä ja mä hoidan yöheräämiset, mutta se tarkoittaa sitä että päivisin mun on nukuttava silloin kun vauvakin nukkuu! :/ ap
Parin kk:n kuluttua olet aivan loppu ja katkera, kun valvot vauvan kanssa, hoidat kodin ja miehesi jatkaa elämäänsä kuin ei mitään olisi tapahtunut.
Kuulosta ihan siltä, että löysit oikein kultakimpaleen lapsesi isäksi.
suostuttelitko sä miehes lapsen hankintaan sillä ehdolla, että sinä sitten hoidat yöheräämiset??
voi että mua säälittää naiset, joilla on noin itsekäs mies..ei tule elämä olemaan helppoa.
Ja meillä kyllä vaikka mies kävi töissä niin kanteli myös yöllä vauvaa, joka saattoi huutaa ja vaatia sitä kantelua neljään asti aamulla. Eikä kertaakaan mies valittanut, jos minä sitten päivällä nukuin kun vauva nukkui.
miten ajattelit jaksaa kun lapsi syntyy. t. kolmatta odottava kahen alle kouluikäisen äiti,jolla mies töissä 8-19 joka arkipäivä ja hoidan lasten yöheräilyt sun muut ruoanlaiton,ulkoilun,siivouksen enkä saa päiväunia nukkua,ku ei lapsetkaan nuku. nauti unista jotka saat ja lopeta valitus. miehes myös aika idiootti tokaisuineen. ehkä ei kannata lapsia hankkia jos ei yksinkään jaksa selvitä päivistä. ja kiitos kysymästä itse jaksan hyvin. ei tulis miehelle mieleenkään vslittaa,käy töissä ja hoitaa lapsia sekä tekee kotitöit myös
mun mies jos noin tekisi lähtisi ulkoruokintaan.
mun mies jos noin tekisi lähtisi ulkoruokintaan.
Sä olet nyt velvollinen hoitamaan itseäsi ja siinä samalla syntymätöntä lastasi. Siispä nukut, sanoi se kusipääukko mitä vain. Voit kysyä siltä, kun seuraavan kerran vinkuu, että ihanko oikeasti se haluaa oman lapsensa terveyden ja kehityksen vaarantaa kitisemällä sulle ( ja vauvalle) välttämättömän perustarpeen tyydyttämisestä?
Itse en kyllä vastaavassa tilanteessa kovin kauaa länkytystä kuuntelisi.
sukkelaan kuntoon. Niin, että vauvasi on jo klo 22.00 unessa siellä masussasi ja sinä myös. Sun rytmin pitäisi olla miehesi rytmi. Silloin ei tule turhia paineita!
Ystäväni, joka oli oikea yökukkuja sai vauvan, joka nukkui päivät ja todella huusi yöt. Miten siinä mies nukkui ahtaassa kaksiossa????
Se kestikin monta viikkoa saada vauva nukkumaan öisin -tunti kerrallaan!
vai ootko jotenki nössö