Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi hoitajat on niin helvetin ilkeitä toisilleen?

Vierailija
11.11.2005 |

Olen ollut muutamalla osastolla töissä hoitajana, niin TK-tasoisella kuin sairaalassakin. Ammatillani ei ole tässä tilanteessa merkitystä, sillä tätä ilkeilyä tapahtuu kokemukseni mukaan asteella kuin asteella.

Kun valmistuin hoitajaksi, elin ruusunpunaisissa ylevissä kuvitelmissa siitä, miten teemme jokainen hoitaja työtä tärkeän yhteisen hyvän eduksi. Siksikin, että monella täytyy olla sydämestä juontuva kutsumus alalle, huonosta palkkauksesta johtuen. Vai kuinka?

Pettymys oli kuitenkin suuri. Naiset puhuivat paljon paskaa toisistaan ja yrtittivät mustamaalata ainakin yhtä naista työyhteisössään, oikein porukalla. Mikä ihme tässä voi olla takana?

Psykiatrian puolella törmäsin opiskeluaikoina parhaimpaan yhteishenkeen, myös esim. vastasyntyneoden teho-osasto osoittautui kunniakkaaksi paikaksi. Enkä ole ollenkaan ainoa, joka teki saman havainnon.

Siispä, tarvitaanko kamppailua ratkaisevan tärkeistä asioista ennen kuin hoitaja osaa olla hyvä kaltaiselleen?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni on kokemusta monesta työyhteisöstä somaattisella puolella ja niistä löytyy sekä hyviä että huonoja porukoita.

minun analyysini ja teoriani on, että jos on pieni hoitoyksikkö jossa on vähän työntekijöitä ja työntekijöiden vaihtuvuus pieni niin henk.koht. asiat alkavat esittämään liian isoa roolia. ja sitten kuvaan tulee mukaan myös työpaikkakiusaamista jne. isommissa yksiköissä on enempi vaihtelua henkilökunnassa, aina on joku ä-lomalla ja tulee sijaisia ym. joten klikkejä ei pääse niin helposti syntymään.

tosin yksikin ilkeämielinen työtekijä voi helposti myrkyttää koko työilmapiirin. monesti nuo kiusanhenget on itse työhönsä väsyneitä/pettyneitä ja purkavat sitten sitä pahaa oloaan muihin. osastonhoitajan merkitys on suuri työilmapiirin luomisessa, tosin onpa minulla kokemusta siitäkin että oh oli itse osaston pahin kiusaaja...

Vierailija
2/4 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun se ei jää edes siihen, että työkavereita kohtaan ollaan kusipäitä, vaan asiakkaat/potilaat saa usein myös tuta sen...

Tämän takia en halua enää hoitajaksi, haluan muulle alalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajilla ei ole pisaraakaan samasta kollegiaalisuudesta, mitä esim. lääkäreillä on.

Vierailija
4/4 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vituttaa ne vanhat elämäntapa perkkarit jotka vittuilee kaikille sh opiskelijoille.Niin-miksihän luulette että ne sh:t valmistuessaan kaatavat paskaa niskaan..ph:lle???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme