Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskotko että 15v:nä seurustelun aloittaneet ovat toisilleen ainoat seksikumppanit loppuelämänsä?

Vierailija
05.01.2012 |

Jos sen ensimmäisen seurustelukumppanin kanssa on jatkettu naimisiin ja perhe perustettu, luuletko, että ovat yhdessä vielä vanhainkodissa ja koko ikänsä toisilleen uskollisia?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta kuin asiasta (varsinkin noin tärkeästä) on hyvä olla vertailukohta. Ei siis tarvi mennä toiseen ääripäähän, mutta edes jotain

Mitä sitten pitäisi tehdä, kun on sitä mieltä, että tämä on se mies? Pettää ja riskeerata kaikki? En kaipaa vertailukohtaa, koska olen löytänyt itselleni parhaan. En usko nauttivani seksistä ilman sitä rakkauden ja sitoutumisen tunnetta, sitä, että tietää toisen hyväksyvän. Tai siis fyysisesti voisin nauttia, mutta kun oman miehen kanssa saan paljon enemmänkin, miksi tyytyä vähempään?

Tämä siis minun mielipiteeni. Jollain on ollut enemmän miehiä, ja sekin on ihan OK. Mutta en lähtisi pettämään tai hakemaan kokemuksia ihan vain seksikokemusten vuoksi.

Sanottakoon vielä, että karikkoja on ollut, kuten varmaan jokaisessa suhteessa, mutta haluttomuudesta en ole ikinä kärsinyt.

Vierailija
22/37 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti säälin kaikkia jotka ovat teini-iästä asti olleet samna kumppanin kanssa. Toki voidaan jankata tästä vaikka aamuun asti :D

Asiasta kuin asiasta (varsinkin noin tärkeästä) on hyvä olla vertailukohta. Ei siis tarvi mennä toiseen ääripäähän, mutta edes jotain

Mitä sitten pitäisi tehdä, kun on sitä mieltä, että tämä on se mies? Pettää ja riskeerata kaikki? En kaipaa vertailukohtaa, koska olen löytänyt itselleni parhaan. En usko nauttivani seksistä ilman sitä rakkauden ja sitoutumisen tunnetta, sitä, että tietää toisen hyväksyvän. Tai siis fyysisesti voisin nauttia, mutta kun oman miehen kanssa saan paljon enemmänkin, miksi tyytyä vähempään?

Tämä siis minun mielipiteeni. Jollain on ollut enemmän miehiä, ja sekin on ihan OK. Mutta en lähtisi pettämään tai hakemaan kokemuksia ihan vain seksikokemusten vuoksi.

Sanottakoon vielä, että karikkoja on ollut, kuten varmaan jokaisessa suhteessa, mutta haluttomuudesta en ole ikinä kärsinyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

menty nuorena yhteen.

jotka olivat 14 ja 15 kun alkoivat seurustelemaan.

Ovat nyt n. 50 vuotiaita, 3 lasta.

En usko kummankaan pettäneen. Ovat erittäin onnellisia. Halivat ja pusutelevat aina kun luulevat, ettei kukaan näe:)

Vierailija
24/37 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin vuosikymmeniä sitten nuorena seurustelemaan aloittaneet. Itse tunnen viisi moista paria, jotka ovat tuossa iässä aloittaneet ja yhdessä edelleen. Uskollisuuksistaan en osaa satavarmana sanoa, mutta onnillisia tuntuvat kaikki olevan.

Minä olin 14, kun aloin seurustelemaan mieheni kanssa (joka ei tietty silloin ollut mies) ja naimisissa ollaan ja perhekin löytyy, mutta tulevaisuutta en osaa ennustaa. Toivon, että oltaisiin yhdessä sinne hautaan saakka ja itse ainakin olen ollut uskollinen kaikki nämä vuodet ja minulla ei ole syytä luulla muuta miehestänikään.

Mutta palaan asiaan sitten joidenkin kymmenien vuosien päästä. Nyt siis vasta vähän alle kolmenkympin ollaan. :)

Vierailija
25/37 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

menty nuorena yhteen.

En usko kummankaan pettäneen. Ovat erittäin onnellisia. Halivat ja pusutelevat aina kun luulevat, ettei kukaan näe:)

Vierailija
26/37 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainuttakaan tuon ikäistä pariskuntaa, joka EI olisi ollut naimisissa kun nainen max 19v. Ja vuosien seurustelu jo takana.

menty nuorena yhteen.

Vierailija
27/37 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takavuosina arvot olivat toisenlaiset ja elämä perin erilaista, silloin se oli vielä mahdollista. Ei kuitenkaan enää. Maapalloistuminen ja tiedonvälityksen nopeutuminen johtavat siihen, että ihmisten elämät ja myös parisuhteet pirstaloituvat väistämättä.

Vierailija
28/37 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat nyt yli 50-vuotiaita ja edelleen onnellisia yhdessä.

Uskon, että jos parilla on oikeat arvot ja yhteiset sellaiset niin tottakai onnistuu!

Varsinkin uskossa olevat, rehelliset ihmiset usein varmaan tänäkin päivänä pysyvät yhdessä.

Vierailija
29/37 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti säälin kaikkia jotka ovat teini-iästä asti olleet samna kumppanin kanssa. Toki voidaan jankata tästä vaikka aamuun asti :D

Ei tarvitse jankata, ihan vapaasti voit olla tuota mieltä :) Mutta mua ei ainakaan tarvitse sääliä, en koe menettäneeni mitään. Ihmiset ovat näemmä eri asioista onnellisia.

Löysin tulevan mieheni nuorena enkä näe siinä mitään kaduttavaa. Jos olisin jättänyt hänet tai hän minut, olisin varmaan saanut enemmän kokemuksia ja löytänyt jonkun toisen, ehkä ihan yhtä hyvän miehen. Mutta miksi katuisin sitä, että niin sanotusti kerralla lykästi?

Nautin seksistä mieheni kanssa etenkin siksi, että olemme toisillemme niin läheisiä ja tunnemme toisemme. Tiedän, että pelkästä fyysisestä suorituksesta jonkun toisen kanssa en sitä tyydytystä saisi. Tottakai olisin voinut rakastua johonkin muuhun ja seksi olisi varmaan ollut yhtä hyvää, mutta oikeesti, mitä väliä kokemusten (miesten) lukumäärällä on? Etenkin, kun sen yhden ja samankin miehen kanssa seksi voi olla hyvinkin erilaista eri aikoina.

Toinen lainaus:

Jos kyseessä on vaikka periaate, niin silloin ei olle uskollisia ja yhdessä rakkaudesta, vaan jotta voidaan ylläpitää ylevää kuvaa omasta itsestä, periaatteesta.

Taas pystyn puhumaan vain omasta puolestani. Ei ehkä ole kovin yleistä löytää puolisoa nuorena, mutta ei se mahdotontakaan ole. En ole koskaan ajatellut, että jokaiselle olisi olemassa se oikea, vaan että on monta oikeaa. Mulle kyse on nimen omaan rakkaudesta, ei mistään ylevästä periaatteesta.

En ole mikään siveyden sipuli, ja mulle on ihan sama, kuinka monta kumppania muilla on ollut. Toivoisin, että jokainen rakkautta kaipaava löytäisi itselleen kumppanin, oli kumppani sitten eka tai kolmaskymmenes seksin suhteen.

Vierailija
30/37 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ovat samanlaisia. Itse väitän olevani aivan eri ihminen kuin 15 vuotiaana, jos kumppani ei ole vuosien varrella muuttunut samalla tavalla, eihän sitä toisen kanssa vois ikuisesti olla.

Väitän että aika lottovoitto olis jos löytäis oman kumppanin noin nuorena.

Mutta olen onnellinen vaikka siihen meni 15 v enemmän. Onhan mulla takana omat sekoilut ja nyt loistava liitto, uskon että loppuiäksi.

Vierailija
31/37 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suhteen osapuolista (luonteet, persoonat, arvot) ja heidän välisestä suhteestaan. Minun mielestä pettämiseen ei todellakaan ole mitään yleiskaavaa, josta voisi päätellä millaisissa suhteissa sitä tapahtuu. Ainoa mistä voisi päätellä, on se miten he kohtelevat toisiaan ja millaisia ovat ihmisinä.

Eli, en todellakaan edes ajattele että olisivatko uskollisia toisilleen, ainakaan sen perusteella että ovatko olleet toisilleen "ainoansa". Sillä kun ei ole yhtään mitään merkitystä siihen pettäisikö. Ne jotka haluavat pettää, toki saattavat saada kimmokkeen siitä että haluaisivat kokea muita, mutta uskonpa että, vaikka takana olisi useita kumppaneita niin pettäminen kuitenkin tapahtuisi.

Vierailija
32/37 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin meistä kukaan sinun sääliäsi kaipaa. Vapaaehtoistahan tämä "vain yksi seksikumppani" on :)

Mua ainankaan ei kiinnosta kuinka monta seksikumppania kelläkin on ollut. Loppupeleissä sillä ei ole yhtään mitään väliä.

Vierailija
33/37 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin nykymaailmassa taitaa olla tosi harvinaista. Erittäin kunnioitettavaa mielestäni, eikä varmasti tarvi olla mikään uskovainen. Riittää, että molemmat ovat todella sitoutuneet suhteeseen.

Vierailija
34/37 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinkkuvuosia (en ole kyllä niistä niin ylpeä), paneskelin monen tällaisen miehen kanssa. Ja voin vannoa, että vaimo luulee edelleen, että näillä miehillä ei ole muita seksikokemuksia. Minulla nimittäin ei ollut tapana seurustella näiden naimisissaolevien miesten kanssa. Joku saalistusvimma vain silloin nuorena, että piti kokeilla, saikoi heidät sortumaan.

Kyllä sai. Surullista, mutta totta. Toisalta yritän lohduttaa itseni, että taatusti nämä miehetkin olivat tyytyväisiä kun saivat kokeilla hiukan muutakin ja taatusti heillä oli hauskaa.

Jos sen ensimmäisen seurustelukumppanin kanssa on jatkettu naimisiin ja perhe perustettu, luuletko, että ovat yhdessä vielä vanhainkodissa ja koko ikänsä toisilleen uskollisia?

Mutta tiedän vanhempia pariskuntia jotka on olleet koko elämänsä yhdessä ihan teinivuosista lähtien ja yhden nyt nelikymppisen pariskunnan jotka on seurustelleen teinistä.

Vierailija
35/37 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pariskunnan miehen kanssa. Joten mies on pettänyt. Mutta ei sitä nyt jokaisesta pettämisestä eroa tarvi ottaa ja pusutteluja tarvi lopettaa.

Se villin sinkkuelämän viettänyt.

jotka olivat 14 ja 15 kun alkoivat seurustelemaan. Ovat nyt n. 50 vuotiaita, 3 lasta. En usko kummankaan pettäneen. Ovat erittäin onnellisia. Halivat ja pusutelevat aina kun luulevat, ettei kukaan näe:)

Vierailija
36/37 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kaikki kaipaa ulkopuolisia seksisuhteita tai hurjastelukausia.

Vierailija
37/37 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jompi kumpi aina hairahtaa.

Tietty ihmeitähän sattuu