Haluaisin käydä Subwayssa mutta en osaa / uskalla :(
Sieltä tulee aina niin ihanat tuoksut ja ne patongit näyttää NIIIIN hyviltä, mutta en uskalla mennä sinne kun en tiedä miten siellä pitää käyttäytyä? Sanonko vaan että haluan tonnikalapatongin? Pitääkö mun alkaa erittelemään tai jotain?
Näyttää ja tuntuu niin vaikeelta :(
Niin ja oikeesti oon tällänen luonne ollut aina et kaikki uusi pelottaa ja jännittää :D
Kommentit (79)
[quote author="Vierailija" time="05.01.2012 klo 09:20"]
Vai sisältyykö kaikki kysymykset jo hintaan vastauksista riippumatta? Vai olenko taas kerran ainoa, jolle hinnalla on jotain merkitystä?
[/quote]
Jos sulla on hinnalle merkitystä, niin et edes menisi tuohon paikkaan. Rikkaiden ruokala, maksaa patongista tuollaisia hintoja. Sama ku kauppojen salaattibaarit, 17 euroa kilo salaatille hintaa, tsiis.
VIERAILIJA 23.08.2015 klo 00:40 1/1
Tuossa kun joku kyseli miten Subwayssa tilataan...
Olin itse kerran asioimassa Subwayssa ja olen jo monesti sieltä ostanut. Ennen minua oli eräs nainen joka katseli kasviksia ja kastikkeita, välillä ylhäällä olevaa hinnastoa/täytevalikoimaa. Myyjä moikkasi naista ja kysyi mitäs hänelle. Nainen sopersi vähän nolona jotain että "en tiedä miten tää tilataan, mä en osaa tms". Myyjä tähän että "ai sä et vielä tiedä mitä otat, no mitäs sulle tulee?" ja kääntyi palvelemaan minua. Nainen jäi siihen pälyilemään lasin läpi niitä vihanneksia ja tein oman tilaukseni. Mielestäni vähän outoa käytöstä myyjältä joka ois voinut opastaa sitä kokematonta naista.
Tein tilaukseni oikein hitaasti ja selkeän kuuluvalla äänellä, toivottavasti nainen sai siitä vinkkiä :)
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 00:04"]Nostan vanhan ketjun. Yritin kolmatta kertaa käydä Subissa mutta yritykseksi jäi taaskin. Kassalla tulee pakokauhu epäselvän tilaamishomman vuoksi. Luin ohjeet vasta nyt sivuilta, itse myymälässä en ole huomannut mitään selviä ohjeita ja tilaaminen näyttää mahdottoman vaikealta. Eikä yhtään helpottanut se tympeän näköinen myyjä, joka vain toljotti odottavan ja ivallisen näköisenä tiskin takana. En tiennyt yhtään mitä sanoa "hein" jälkeen, joten lähdin vain pois kun myyjä ei auttanut. Nyt ohjeet luettuani voisin kokeilla yrittää uudelleen mutta en tiedä uskallanko, jos menenkin lukkoon ja unohdan valmiiksi harjoittelemani lauseen. Hintaakin pitää jännittää, mistä sen tietää paljonko se leipä lopuksi maksaa, kun hinnoista oli näkyvissä vain joku tarjoushinta? Kaikissa muissa paikoissa asiointi onnistuu normaalisti ja uskallan kysyä neuvoa ilman jännittämistä mutta ilkeän näköiset myyjät ovat jotenkin jäädyttäviä.
[/quote]
Katso subwayn sivuilta vaihtoehdot ja ne näkee vielä subissakin. Esimerkiksi: päivän subi 15 cm kokojyväleivällä. Myyjä kysyy tuleeko juusto ja paahto. Sitten kaikki täytteet, kevytmajoneesi (kastikkeita voi ottaa enemmän kuin yhden samaan hintaan). Myyjä kysyy laitetaanko mausteet (suola, etikka, pippuri tjsp) ja sitten maksu.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 00:04"]Nostan vanhan ketjun. Yritin kolmatta kertaa käydä Subissa mutta yritykseksi jäi taaskin. Kassalla tulee pakokauhu epäselvän tilaamishomman vuoksi. Luin ohjeet vasta nyt sivuilta, itse myymälässä en ole huomannut mitään selviä ohjeita ja tilaaminen näyttää mahdottoman vaikealta. Eikä yhtään helpottanut se tympeän näköinen myyjä, joka vain toljotti odottavan ja ivallisen näköisenä tiskin takana. En tiennyt yhtään mitä sanoa "hein" jälkeen, joten lähdin vain pois kun myyjä ei auttanut. Nyt ohjeet luettuani voisin kokeilla yrittää uudelleen mutta en tiedä uskallanko, jos menenkin lukkoon ja unohdan valmiiksi harjoittelemani lauseen. Hintaakin pitää jännittää, mistä sen tietää paljonko se leipä lopuksi maksaa, kun hinnoista oli näkyvissä vain joku tarjoushinta? Kaikissa muissa paikoissa asiointi onnistuu normaalisti ja uskallan kysyä neuvoa ilman jännittämistä mutta ilkeän näköiset myyjät ovat jotenkin jäädyttäviä.
[/quote]
Voi hyvä tavaton aikuinen ihminen. Etkö osaa sanoa : Hei, en ole ennen koskaan tilannut joten voisitko auttaa?
Tai vaihtoehtoisesti joku muu lause mikä tuntuisi susta luontevalta.
Mä en tykkää käydä subissa, kun ne harvat kerrat, kun olen siellä käynyt, myyjillä on ollut tosi tympeät ilmeet. Kaikki pitäisi huutaa sekunnin murto-osassa kysymyksestä.
Itse olen yhden kerran Subilla käynyt, päästiin heti tiskille, joten en ehtinyt tutustua juurikaan toimintaan. Myyjänä oli aasialainen eukko, joka ei tuntunut ymmärtävän suomea, eikä tietenkään puhunutkaan mitään. Yritin kysyä neuvoa, mutta eukko oli turpa rullalla, ja tytär sitten kiireessä yritti neuvoA.häpesi äitiinsä, kun äiti ei tiennyt mitä pitää ja voi valita. No, patonki olikin melko kuivakka, ja päätin, etten tuollaiseen puljuun toista kertaa mene.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 01:59"]
Mä en tykkää käydä subissa, kun ne harvat kerrat, kun olen siellä käynyt, myyjillä on ollut tosi tympeät ilmeet. Kaikki pitäisi huutaa sekunnin murto-osassa kysymyksestä.
[/quote] Ai etta suomalaisen asiakaspalvelijan pitaisi viela hymyilla? Eikos se tympea ilme ole paljon kotoisampi ja turvallisempi?
Minä käyttäydyn kyllä monesti asiakkaana kuin tollo, mutta oletan että myyjä palvelee minua enkä ota asiasta stressiä. Siitä on aikaa kun olen käynyt Subissa, mutta voin kuvitella että väsyneenä ja nälkäisenä menisin sinne vaan sanomaan, että ottaisin patongin. Sittenhän se myyjä alkaa kysellä, että millainen täyte ja millainen leipä, ja kun kaikkiin kysymyksiin on vastannut jotain, saa valmiin leivän. :)
Niin ja olen sellaisessa työssä jossa tapaa paljon ihmisiä. :) Kaikkea ei tarvitse ennalta tietää, myyjän tehtävä oli neuvoa asiakasta. :)
Koko ketjun sanoma on "eat fresh", joten tietenkään siellä ei seisoteta valmiita patonkeja happanemassa. Entisenä subin työntekijänä pistää silmään juuri nuo teidän mainitsemat asiakaspalvelijat. Tosi tympeää ja lyhytpinnaista porukkaa palkattu :-/ Itse olin melkein helpottunut jos joku kysyi apua; sai vähän vaihtelua päivään. Vielä kivempaa oli jos joku kysyi suosituksia. :)
Olen tätä ärsytystäni purkanut ennenkin tuohon paikkaan. Itselle se olisi helppoa tilata yksin, mutta jos mä joudun luettelemaan joka kerta lastenkin patongit erikseen niin homma alkaa kaatua. Monesti yritetty että yksi kokonainen ja tee samalla toinen joka laitetaan puoliksi, mutta vaikeeta se tuntuu heille olevan tehdä kerralla. En kolmesti aio sitä linjastoa jonottaa läpi ja maksaa erikseen jotta kaikki saa syötävää. Hese on niin näppärä tähän verrattuna. Mitenkähän sellaiset jotka hakee muillekkin saa tuolta patongit tilattua usealle.
Onneksi lapset kasvaa ja alkaa kohta yltää itse näkemään mitä on tarjolla. Voivat tilata itse.
Vierailija kirjoitti:
Olen tätä ärsytystäni purkanut ennenkin tuohon paikkaan. Itselle se olisi helppoa tilata yksin, mutta jos mä joudun luettelemaan joka kerta lastenkin patongit erikseen niin homma alkaa kaatua. Monesti yritetty että yksi kokonainen ja tee samalla toinen joka laitetaan puoliksi, mutta vaikeeta se tuntuu heille olevan tehdä kerralla. En kolmesti aio sitä linjastoa jonottaa läpi ja maksaa erikseen jotta kaikki saa syötävää. Hese on niin näppärä tähän verrattuna. Mitenkähän sellaiset jotka hakee muillekkin saa tuolta patongit tilattua usealle.
Onneksi lapset kasvaa ja alkaa kohta yltää itse näkemään mitä on tarjolla. Voivat tilata itse.
Meillä otetaan yleensä kaksi kokonaista. Lapsille yksi puoliksi ja meille aikuisille yksi puoliksi. Itsellä i on ihan päinvastainen kokemus. Ihmettelen miten muistavat niin hyvin.
Esim. Monesti menee näin:"Toiseen patonkiin salaatti, paprika, kurkku, tomaatti ja sipuli, sekä vain toiselle puolelle jalopeno. Toiseen patonkiin tomaatti, kurkku, salaatti, sipuli ja toiselle puolelle vain suolakurkku." Ihmettelen miten muistavat kerrasta, että mitä ei tule toiseen ja mitä tulee. Itselläni ei onnistuisi niin millään. Sama kastikkeissa, jos jokainen ottaa eri kastikkeita.
Mäkin tilaan itselle ja lapsille ja aina on hyvin onnistunut samaan kertaan. Ei ole tullut mieleenkään että täytyisi jonottaa uudestaan.
Tuli mieleen oma eka kerta subilla... menin suoraan kassalle eli heti kättelyssä linjaston väärään päähän. Siitä sitten arpomaan leipiä ja täytteitä. Subi oli silloin vielä aika uusi juttu enkä ollut itsekään moisesta kuullut mutta poikkesin nälissäni kun näytti niin hyvältä. En oikein osaa pelätä mokaamista, huumorilla selviää kun vähän töppäilee :D Rohkeasti vaan kokeilemaan, ei se oo vaikeeta ja neuvoja saa kun vaan kysyy. Ja on ne vaan kyllä niin hyviä, oma suosikki on tonnikala :)
Kävin teinin kanssa. Hyvin sujui, kun teini neuvoi.
En kyllä viitsi toista kertaa maksaa voileivästä tuollaista hintaa. Samalla rahalla tekee oikean ruuan 4 hengelle.
Minusta tuntuu tyhmältä maksaa sinne siitä että saat ilmavaa ja terveellistä ruokaa. Jos olisin jonkun rikkaan kanssa niin söisin pelkkä subia mutta koko elämäni on osoittautunut sellaiseksi että simoanssit ovat ohjanneet he mukaanlukien kullattuina kameleita vain jollain kuivalihavanukkaalla.
Eikaise ny sen kummallisempi ole ku pitseeria joka tarjoaa ainoastaan fantasiapitsoja.
Valitse pohja, valitse lisukkeet. Voisi jopa kuvitella että moisen voisi tehdä lomakkeella.
Pitäisikö itse paistaa pihvitkin.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 00:47"]
Oletko kokeillut Tortilla Housea (esim. Kampissa)? Sielläkin valitaan täytteet, mutta myyjän kysymyksiin riittää vastaukseksi että "kaikki" (siis kaikki täytteet ja kastikkeet). Voi toimia harjoitteluna Subiin menemistä varten, mutta Tortilla House on kyllä parempi.[/quote]
Alussa pitää siis valita, minkä vaihtoehdon ottaa: burriton vai tortillan vai jonkun muun (en muista kaikkia) ja tuleeko kanalla, lihalla vai kasviksella. Sen jälkeen riittää kun ottaa vaan kaikki mausteet ja kastikkeet.