Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuukauden päästä olisi sterilisaatio edessä.

Vierailija
13.01.2012 |

Sain 3 ihanaa lasta! 6v, 3v ja 10kk.

Nyt olisi lapsiluku täynnä ja päädyttiin minun kohdalla sterilisaatioon. Sen lopullisuus välillä siltikin mietityttää, vaikka tiedän, että en enää uskaltaisi tai jaksaisi käydä läpi ainuttakaan raskautta.

Tiedän, että joku päivä vielä tulee vauvan kaipuuta, mutta pakko on ajatella järkevästi ja olla mahdollisimman hyvä äiti näille kolmelle. Siinä riittää työtä ihan tarpeeksi.

Täytyy sitten vaikka hankkia lemmikki, jos tulee paha vauvakuume...

Tuntuu ihan hölmöltä tällaiset epäröinti ajatukset, vaikka tämä sterilisaatio on jo päätetty aikaa sitten ja tarkkaan mietitty. Onko muita, joilla samankaltaisia ajatuksia?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole ihan normaaleja. Isoja ja vaikeitakin päätöksiä. Mutta toisaalta, ei vauvoja muutenkaan pitäisi tehtailla sen takia, että vauvat on niin ihania. Mun mielestä vauvakuumeet tulee ja menee, nauti lapsistasi ja tee itsesi kannalta järkevä päätös oli se sitten sterilisaatio tai ei.

Vierailija
2/9 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi sitten tehty ja harmikseni mietin monta vuotta päätöstä. Olisi pitänyt tehdä jo aikaisemmin. Käytimme nimittäin 5 vuotta kondomia ehkäisynä ja se on aina vähän säätämistä.

En vain sanut aikaiseksi varata lääkärille aikaa..

Mutta ainakin monen vuoden miettimisen jälkeen olin varma päätöksestäni.

Ja tee sterilisaatio Essure menetelmänä, niin pääset helpommalla. Ei tarvitse leikkausta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka operaatio on paljon helpompi kuin naiselle tehtäessä.

Omalla kohdallani (kun tuossa toisessa ketjussa kirjoitin hormonaalisen ehkäisyn sopimattomuudesta itselleni ja miehen vastuunpakoilusta ehkäisyasioissa) olen alkanut epäillä, että mies haluaa pitää takaportin auki - eli jos vielä joskus jonkun nuoremman naisen kanssa...

Vierailija
4/9 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä minä päätin mennä vasektomiaan noin 10 v sitten. Oli varsin helppo ja nopea operaatio. Ihmettelenkin, miksi niin monessa parisuhteessa se nainen joutuu joko syömään pillereitä, laittamaan kierukan tai käymään sterilisaatiossa?

Vierailija
5/9 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan normaaleja ajatuksia. Meillä mies menossa vasektomiaan ja mulla on maanantaina hormonikierukan asennus.

Missään nimessä en halua enään raskautta kokea ihan kamalaa aikaa.

Lapset todellakin on tässä, vaikka jo nyt alkaa vauvakuumetta pukkaa.

Lapset siis 2v ja 3kk! Ikääkin on jo sen verran, että en edes jätä vaihtoehtoa "iltatähdestä"

Vierailija
6/9 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin sterissä viime keväänä, ehdin odottaa sitä noin puolitoista vuotta. Epäröinti ei koskaan käynyt edes mielessä. Ja se lopullisuus siinä on se tavoitekin! Lapsia mulla ei ole.

Vierailija
7/9 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka operaatio on paljon helpompi kuin naiselle tehtäessä.

Omalla kohdallani (kun tuossa toisessa ketjussa kirjoitin hormonaalisen ehkäisyn sopimattomuudesta itselleni ja miehen vastuunpakoilusta ehkäisyasioissa) olen alkanut epäillä, että mies haluaa pitää takaportin auki - eli jos vielä joskus jonkun nuoremman naisen kanssa...

Operaatio on todella helppo ja toipumisajan jälkeen ei mitään tietoa että piuhat on poikki!

-Mies jolta piuhat poikki-

Vierailija
8/9 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun joudun vielä odottelemaan että ikää tulisi 30v koska kolmatta lasta meille ei tule. Joku vois tehdä lakialoitteen että sterilisaatioon pääsee jo 2 lapsen jälkeen.

Vierailija
9/9 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on samanikäiset lapset mutta ei aikaa strelisaatioon muta haluaisin sen mahd. pian. pelottaa se nukutus ei muu. en halua enempää lapsia eikä miehenikään. olemme hyvin onnellisia näistä kolmesta terveestä lapsesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä