Haluaisin käydä Subwayssa mutta en osaa / uskalla :(
Sieltä tulee aina niin ihanat tuoksut ja ne patongit näyttää NIIIIN hyviltä, mutta en uskalla mennä sinne kun en tiedä miten siellä pitää käyttäytyä? Sanonko vaan että haluan tonnikalapatongin? Pitääkö mun alkaa erittelemään tai jotain?
Näyttää ja tuntuu niin vaikeelta :(
Niin ja oikeesti oon tällänen luonne ollut aina et kaikki uusi pelottaa ja jännittää :D
Kommentit (79)
Sen jälkeen vaan vastailet myyjän kysymyksiin niin kuin yllä on jo annettu esimerkkejäkin.
Vai sisältyykö kaikki kysymykset jo hintaan vastauksista riippumatta? Vai olenko taas kerran ainoa, jolle hinnalla on jotain merkitystä?
Opettele oikeasti sanomaan, että et tiedä miten toimia, vaan rehellisesti sanot, että haluaisit patongin ja kertoisiko myyjä, missä järjestyksessä nyt toimitaan. Tää toimii sitten jatkossa kaikkialla, eikä sun tarvitse jännittää, kun oot heti kättelyssä sanonut, että tarviit apua. Yleensä silloin saa todella hyvää ja ystävällistä palvelua. Tietenkin tollaisissa paikoissa voi olla joku vähemmän osaava asiakaspalvelija töissä, mutta se on sitten ihan myyjän vika, jos ei osaa palvella. Siitä ei kannata lannistua. Siellä subwayssä voit myös kysyä myyjältä, mitä kastiketta suosittelee kyseiseen täytteeseen, jos et itse osaa valita. Ja hinta on aina sama.
Toi on muuten vain Suomessa ongelma, että ei osata esittää omia toivomuksia, vaan halutaan pelkkiä standardiannoksa. Täällä jätskimyyjäkin menee yleensä aivan sekaisin, jos yrittää tilata vaikka pienemmän jätskin lapselle. Kaikkialla muualla on aivan normaalia tehdä pieniä muutoksia tilaukseen...
Miten voi olla joku leivän tilaaminen noin jännittävää? Siis mikä siinä jännittää tai miltä se tilanne teistä tuntuu? Haluaisin ihan oikeasti tietää.
Subissahan on "aloittelijoille" erittäin tarkat ohjeet seinällä isolla kirjoitettuna :)
Tuolla voi harjoitella :D
http://www.subway.fi/fi/tuotteet/nain-tilaat-subin
Millään muulla ei ole hintaan vaikutusta kuin sillä, otatko puolikkaan vai kokonaisen ja mikä on päätäyte. Kaikki muu sisältyy samaan otit kaikki lisukkeet tai et yhtään niistä.
"Mitä täytteitä laitetaan?
Nyt päästiin asiaan! Mitä täytteitä haluaisit Subiisi? Voit valita valikoimasta täysin oman yhdistelmän tai ottaa jonkun listamme valmiista yhdistelmistä. Lisäksi voit tuplata täytteitä, tai herkutella tänään urakalla ottamalla Subiisi lisäksi rapeaa pekonia. Haluatko Subisi lämpimänä ja rapeaksi paahdettuna? Täysin oman mielesi mukaan!"
Tuolla voi harjoitella :D
<a href="http://www.subway.fi/fi/tuotteet/nain-tilaat-subin" alt="http://www.subway.fi/fi/tuotteet/nain-tilaat-subin">http://www.subway.fi/fi/tuotteet/nain-tilaat-subin</a>
näytti tuolla olevan jotain lisämaksuja jos ottaa esim. juuston tai lihan tuplana tai pekonia lisäksi, mutta nekin on selkeästi merkitty tiskillä, että ne maksaa lisää. En muistanut tätä kun en koskaan näitä lisätuplatäytteitä ota.
Opettele oikeasti sanomaan, että et tiedä miten toimia, vaan rehellisesti sanot, että haluaisit patongin ja kertoisiko myyjä, missä järjestyksessä nyt toimitaan. Tää toimii sitten jatkossa kaikkialla, eikä sun tarvitse jännittää, kun oot heti kättelyssä sanonut, että tarviit apua.
Tähän on pakko kommentoida, että yleensä jos tarviin neuvoa jossain, esim. kävin autoliikkeessä ostamassa sulakkeen autoon. Mulla ei ollut mitään tietoa edes missä ne sulakkeet autossa on (:D), niin heittäydyin ihan saatanan tyhmäksi siinä kassalla ja mies tuli sit ihan ite katsomaan autoa että millaista ja mihin... selvishän siinä et ei mitään sulaketta ollut edes palanut :D
Ja ihan jossain perusjutussa niin leikin oikeasti tyhmempää kuin olenkaan, niin saan varmasti hyvän selvityksen asiasta kuin asiasta, tämän olen oppinut isältäni... ;D
ap
Toi on muuten vain Suomessa ongelma, että ei osata esittää omia toivomuksia, vaan halutaan pelkkiä standardiannoksa.
Kirjoitin tuossa yllä siitä miten en saa raahattua miestäni subwayhin, koska se ei HALUA päättää minkälaisen patongin ottaa tai laitetaanko oliiviöljyä tai viinietikkaa. Se on sen mielestä äärimmäisen rasittavaa, varsinkin kun lopputulos voi olla vähemmän onnistunut. Kyllä minusta olisi subilta hyvää palvelua, jos siellä oikeasti olisi valmiina jonkin perusklassikko, joka on tuunattu valmiiksi hyväksi ja jonka saa tilattua vain yksinertaisesta sanomalla 15 cm tonnikala tai jotain.
katso kohdasta hinnasto.
Hintaryhmät ei kerro mitään, ellei mainita laskutusperustetta! Hinnastosta ei esim. selviä, mikä on hinta, jos otan 30 cm sämpylän paahtopaistilla ja kalkkunalla? Lasketaanko se kalkkunan hintaryhmän (7,30) ja vai paahtopaistin hintaryhmän (8,80) mukaan? Vai molempien hintaryhmän mukaan (7,30+8,80)?
Subissahan on "aloittelijoille" erittäin tarkat ohjeet seinällä isolla kirjoitettuna :)
i]en halua tutkia netistä etukäteen miten pikaruokalassa toimitaan.
en halua lukea käyttäytymisohjeita seinästä.
Kai on itsestäänselvää että ostaminen on tehty liian vaikeaksi, jos siitä pitää antaa erikseen ohjeita monessa kanavassa?Haluan kävellä tiskille ja sanoa, "Haluaisin tonnikalapatongin". Paska ketju ja huonosti suunniteltu homma, koska näin ei kai voi toimia. Ainakaan siinä subissa, jossa 1 kerran kävin ja toiste ei ole tarvetta mennä. Haluan että ruoan ostaminen on _helppoa_.
Minusta subit on hyviä ja perheellekin ihan maistuu, mutta tuon tilaamisen hitauden ja monimutkaisuuden takia meidän perhe ei käy siellä koska mies vihaa sitä touhua. Eli rahat menee sit Heseen. Joskus käyn yksikseni subwayssä kun muu perhe syö Hesessä, jos en millään jaksaisi syödä hesesapuskaa. 34
Tämä on monessa paikassa paha kysymys, kun ei ole mitään tietoa, mitä siellä on. Taidan vastata "mummon läskisoosikastiketta" tästä lähin, oli mikä paikka tahansa.
Haluan että ruoan ostaminen on _helppoa_.
Minä myös, siksi että siinä jonossa on yleensä 10 puhevikaista edessä.
Jännitin ennen hirveästi tuota monivaiheista tilaamista. Kaveri "pakotti" joskus käymään ja kyllä se muutamat ekat kerrat jännitti. Nykyään käydään miehen kanssa ehkä kerran kahdessa kuussa ja voin jo vitsailla noista jännityksistä. Menee aika rutiinilla. :)
Olen muissakin asioissa aika rutinoituva, eli pelkään ja jännitän uusia asioita ja otan niistä liikaa stressiä. Ei tuohon auta muu kuin uskaltaminen.
en halua tutkia netistä etukäteen miten pikaruokalassa toimitaan.
en halua lukea käyttäytymisohjeita seinästä.
Kai on itsestäänselvää että ostaminen on tehty liian vaikeaksi, jos siitä pitää antaa erikseen ohjeita monessa kanavassa?Haluan kävellä tiskille ja sanoa, "Haluaisin tonnikalapatongin". Paska ketju ja huonosti suunniteltu homma, koska näin ei kai voi toimia. Ainakaan siinä subissa, jossa 1 kerran kävin ja toiste ei ole tarvetta mennä. Haluan että ruoan ostaminen on _helppoa_.
Ehkä sinunlaisillesi ihmisille joku Mäkkäri onkin hyvä. Minä taas arvostan asiakkaille suotavaa valinnanvapautta. Ei ole pakko ottaa valmiiksi määriteltyä annosta vaan saan itse päättää mitä patonkiini tulee. Se on ennemminkin rikkaus kuin puute. Tulee huomattavasti halvemmaksi valkata täyttteet Subissa kuin ostaa patongit ja monenlaiset täytteet kaupasta.
Tämä on monessa paikassa paha kysymys, kun ei ole mitään tietoa, mitä siellä on. Taidan vastata "mummon läskisoosikastiketta" tästä lähin, oli mikä paikka tahansa.
avaa silmäsi!
subissa olisi pakko ottaa valmiiksi määritelty annos, vaan että valinnan vapauden lisäksi olisi muutamia valmisjuttuja. Nyt kun mietin niin varmaan se johtuu myyjien koulutustarpeesta. Myyjien pitäisi sit osata ne subit ulkoa ja se on varmaan se ongelma. Tosin olen kyllä varma siitä että subit tuplaisivat asiakaskuntansa, jos näin olisi.
miten muuten tuo vaikuttaa sun elamaasi ap? Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn, koska jos Subwayhyn meneminen on ylivoimaista, niin varmaan aika monen muunkin ihan arkisen asian taytyy sita olla.
Itsella tulee tuollaisia tuntemuksiajossain ulkomailla jos pitaisi menna vaikka Chanelin boutiqueen (enka siis ole mennyt), jossa ovella ovimies paastaa sisaan ja myyja tuntuvat hienommilta kuin mina itse, enka osaa edes maan kielta kunnolla. Mutta en ollut tajunnut etta tuollaisia tuntemuksia voi tulla jopa pikaruokaloista.
ja myyjä kysyy mitä haluat.
Mulla todella oudolta kuulostaa, että noin yksinkertaista asiaa pelkäät.
Onko sulla lapsia? Saatko suusi aukki, jos joku asia painaa mieltä päivähoidossa tai koulussa? Saatk osoitettua ja selvitettyä asioita puhelimitse viratoissa? Onko sulla työpaikka??