Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin vaitiolovelvollisuuden raja vedetään esim. sairaalan kahvihuoneessa kuulluista asioista?

Vierailija
05.01.2012 |

Itse olen töissä toimiston puolella (nyt kolmatta viikkoa) mutta kahvit juodaan muun henkilökunnan kanssa ja usein kuulen hauskoja päivän tapahtumia tms. juttuja joista olisi kiva kertoa kotonakin tietenkin ilman nimiä, mutta en uskalla. Mietin muutenkin että kun ihmiset puolison kanssa yleensä jakaa Miten meni töissä-kuulumisia, niin en uskalla kertoa mitään.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta asioista voi puhua siten, että ei ole mahdollisuutta tunnistaa puheen kohteena olevaa ihmistä. KÄyttää esim. koulutustilaisuuksissa esimerkkinä.

Vierailija
2/4 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä on aina kuulolla joku, joka sittenkin tietää tapauksen ja olet tehnyt väärin. Kerrot nimettömänä hupsua tapausta, jossa iäkäs potilas oli mennyt väärään sänkyyn nukkumaan ja...

Siis jokin ihan viattoman oloinen humoristinen juttu ja kerrot sitä miehellesi kassajonossa. Takanasi saattaa seisoa sen potilaat poika, joka tunnistaa pahoittaa mielensä naurusta ja todellakin olet rikkonut vaitiolovelvollisuutesi.

Työjuttuja ei voi kertoilla kotona, se on kaikkein selkeintä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankalaa vetää rajoja. Mä olen töissä sijaisena yläkoulussa ja monesti mietin myös että mitä saa kertoa. Olen ajatellut että voin kertoa asioita joita on ollut näkemässä muitakin oppilaita, esim. tunnilla, mutta en tietenkään niitä jotka on arkaluontoisia tai oppilaan ja henkilökunnan välisiä. Mutta voinko esim. kertoa että oppilas jäi kiinni myymälävarkaudesta kun poistui luvatta koulun alueelta??

Vierailija
4/4 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siis niin että "Nico-Petteri sanoo että se saa kotona pelkkää pizzaa" vaan "kauheeta jos olis olemassa vanhempia jotka syöttää lapselleen pelkkää roskaruokaa".

Näin mua joskus ohjeistettiin harjoittelussa, mutta en sitten tiedä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi