Kertokaa mielipiteenne: 23-vuotias äiti lähtee armeijaan
Tuolloin 1,5-vuotias poika jää isänsä kanssa kotiin. Äiti lähtee suorittamaan varusmiespalvelusta. Miksi? Koska äiti on halunnut vuosia suorittaa armeijan. Mielummin nyt kuin myöhemmin, äiti miettii. Myöhemmin asiaa vaikeuttaisi se, että lapsi tajuaisi kunnolla äidin poissaolon ja saattaisi itkeä ikäväänsä. Äidin mielestä armeija on hyvä asia esimerkiksi koulutukseen haun ja työnhaun kannalta. Mielipiteitä? Äiti olisi armeijassa puoli vuotta, perhe asuu varuskunnan läheisyydessä.
Kommentit (33)
jos on tuota aina kerta halunnut. Mutta kyllä lapsi ymmärtää jo nyt äidin poissaolon.
lapsiaan. Jos äidillä on tarve ja halu käydä tuo ura ja se sopii koko perheelle, niin ilman muuta menoksi vaan. Ja omia valintojaan ei tarvitse selitellä eikä puolustella yhtään kenellekään! Perheen sisäisiä asioita.
isä suoritti armeijan, pääsi pois viime heinäkuussa. Isä kunnioittaa äidin päätöstä ja tukee häntä. On mielellään pojan kanssa kotona. Isä pääsi armeijasta paljon yölomille kotiin, matkaan menee vain kymmenisen minuuttia.
ap
Mulla ei ole lapsia, mutta on kompleksi, joka on tullut siitä, että äiti on henkisesti hylännyt. Minkä ihmeen takia hankkia kompleksi lapselleen fyysisella hylkäämisellä? Lapsi varmaan kestää sen paremmin sitten kun on riittävän vanha edes ymmärtämään asian. Jos on liian itsekäs, miksi hankkia lapsia?
kuin jos isä menisi armeijaan. Tosin se vain taitaa olla yleisesti ihan ok, toisin kuin tämä tapaus jossa äiti karusti hylkää lapsensa, niin kuin kohta varmaan tullaan vinkumaan... Isän pitäisi olla lapselle ihan yhtä tärkeä henkilö kuin äiti.
MITEN se muka auttaa työnhakua, jos on siellä vain minimiajan?
ellei tulevaisuus ole sotilasuralla?
Muuten en ymmärrä.
voi mennä iltavapailla, joita on joka päivä (ei ensimmäisen kahden viikon aikana). Perheelliset ovat yleensä aina sen puoli vuotta armeijassa, ellei toisin halua. Armeijasta on hyötyä, koska se lasketaan yhteishaussa työkokemukseksi (enemmän pisteitä) ja sillä voi hyväksilukea esimerkiksi liikuntakursseja. Työnhaussa on aina plussaa, että varusmiespalvelus on suoritettu, oli sitten mies tai nainen.
ap
ja-has sehän meni niin että niin monta ikävuotta kun lapsella on ,voi olla vuorokausia erossa lapsesta ilman että lapsi siitä kauheastim kärsii.
eli jos äitiä näkisi kuitenkin vähintään joka toinen päivä...
tietysti onhan se yks tapa rahoittaa elämää noinkin. Kun äiti menee armeijaan , niin ne maksaa vuokran ym elatusta koska on lapsi.
ja ainakin minä rekrytoinneissa karsastan naisia, jotka halveksivat muita naisia. Se kun tulee selkeästi esille kysyttäessä armeija-ajasta ja tehdystä valinnasta. Ajatusmalli on suunnilleen sellainen, että olen parempi, koska olen ollut 6 kk täysihoidossa.
Mitä olen naisten varuskunnasta olemisesta kuullut niin en suosittele. Vähintäänkin kysyn miksi ihmeessä? Poliisiksikin pääsee vaikka intti olisi käymättä. Naiset saa sielä niin paljon huomiota että ensimäiseksi tulee mieleen äiti raasu joka on jäänyt huomiotta ja lähtee varuskuntaan pönkittämään itsetuntoaan. Ihan oikeasti. Ja toi 1,5v on aika pieni olemaan ilman äitiään, eli siihen saa sopeutua että isi on jatkossakin se 1.
se vaan on niin että jos naisena menee armeijaan ei sieltä oikein 6kk pääse millään vaikka haluaisi, ellet ryssi koko hommaa, mutta jos ryssii niin ei siitä puolesta vuodesta ole työnhaullisesti mitään iloa.
voi mennä iltavapailla, joita on joka päivä (ei ensimmäisen kahden viikon aikana). Perheelliset ovat yleensä aina sen puoli vuotta armeijassa, ellei toisin halua. Armeijasta on hyötyä, koska se lasketaan yhteishaussa työkokemukseksi (enemmän pisteitä) ja sillä voi hyväksilukea esimerkiksi liikuntakursseja. Työnhaussa on aina plussaa, että varusmiespalvelus on suoritettu, oli sitten mies tai nainen.
ap
en todellakaan usko, että varusmiespalveluksen suorittamisesta olisi itse asia juurikaan plussaa työnhaussa (ellei sitten hae sinne armeijaan töihin). ja toisekseen sen työkokemuksen voi hankkia muutoinkin, olematta vuorokausia erossa lapsestaan.
mutta tosiaan niinhän se monilla on että vaikka saakin lapsen niin ne omat halut ja tarpeet ajaa kuitenkin sen lapsen tarpeiden edelle. valitettavasti. Katsos kun nyt äiti haluaaaaa käydä armeijaa...olis niiiin kivaaaa...
mitä sillä sitten on väliä mikä olis lapsen kannalta parasta.
ja ainakin minä rekrytoinneissa karsastan naisia, jotka halveksivat muita naisia. Se kun tulee selkeästi esille kysyttäessä armeija-ajasta ja tehdystä valinnasta. Ajatusmalli on suunnilleen sellainen, että olen parempi, koska olen ollut 6 kk täysihoidossa.
Meidän miesvaltaiseen työyhteisöön (tai oikeastaan mun entiseen) haettiin työntekijää. Haastatteluissa yksi nainen hoki koko ajan tulevansa paremmin toimeen miesten kanssa ja haluavan nimenomaan miesten työpaikalle ja inhoavansa akkalaumoja jne. Ignooras mut ihan täysin. Sanomattakin lienee selvää, ettei valittu. Työnhaussa pätevyydellä on väliä.
välittäkö muiden mielipiteistä. Täällä toinen alikersanttiäiti. Itse menin kyllä armeijaan 21-vuotiaana, tyttöni oli silloin 3v. Jäi isän kanssa kotiin, mieheni oli töissä ja tyttö tarhassa. Ei ollut mitään ongelmia, minua tuettiin päätöksessäni. Todellakin on armeijasta hyötyä koulutuksen ja työn suhteen. Johtamiskurssit luin hyväksi, kuin myös liikuntakurssit. Olen johtavassa asemassa eräässä firmassa, kyllä pomoni vakuuttui siitä, että olen käynyt armeijan. Olen nyt 31-vuotias. Tsemppiä! :)
voi unohtaa puolen vuoden varusmiespalveluksella. koskee niin miehiä kuin naisiakin.
Olen täysin samaa mieltä tästä. Jos näen hakijan cv'ssä maininnan armeijan käymisestä, se menee suoraan haastattelemattomien pinoon. Erityisesti naisilla näin. Armeijan käyneet naiset eivät asenteensa puolesta sovellu samalle työpaikalle varsinkaan muiden naisten kanssa, kokemusta on.
Sinuna ap miettisin vielä ja tarkkaan. Voit harrastaa metsäseikkailuja lapsenkin kanssa, esim vaelluksia ja geokätkentää.
minä ole lähdössä armeijaan, vaan ystäväni :)
ap
kyllähän tuo kuusi kuukautta aika nopeasti kuluu, jos sieltä kumminkin lomillekin pääsee.