Minkä ikäisenä OMAAN HUONEESEEN nukkumaan?
Käytiinpäs tuossa neuvolassa, niin täti tuumasi että eikö se vielä nuku omassa huoneessa?!
Meidän lapsi on siis 1v. Omassa sängyssä kylläkin nukkuu eikä mitään ongelmaa tästä ole..
Millon teidän lapset menneet omaan huoneeseen?
Kommentit (61)
Meillä tytöt 2 v 9 kk ja 6 kk, nukumme kaikki samassa huoneessa. Tarkoitus on laittaa tytöille yhteinen huone, kun kuopus täyttää vuoden. Minusta 1-vuotias on vielä pieni nukkumaan yksin, mutta nämä on yksilöllisiä ja perhekohtaisia juttuja.
oikeasti, heti laitokselta tultuaan? miten yösyötöt onnistui sellaisessa järjestelyssä?
lapset ovat olleet omissa huoneissaan heti alusta lähtien.
Yösyötöt käyneet kätevästi kun kumpainenkin heräsi vain muutaman kerran yössä. Esikoinen lopetti yösyömiset 2kk:n iässä, kuopus 2vk:n.
heti kun yösyötöt loppui, eli 2,5kk:n iässä.
ylempään kommentoijaan; mun on Vähän vaikea uskoa että vauva voisi oikeasti 2viikkoisena luopua yösyömisestä? teidän vauvan täytyi olla tosi pieni?!
Eli, kun ollaan sairaalasta kotiuduttu.
heti kun yösyötöt loppui, eli 2,5kk:n iässä.
ylempään kommentoijaan; mun on Vähän vaikea uskoa että vauva voisi oikeasti 2viikkoisena luopua yösyömisestä? teidän vauvan täytyi olla tosi pieni?!
Yösyöminen loppui tytön ollessa kahden viikon ikäinen ja alkoi nukkua sellaisia 10-12 tunnin yöunia.
Pieni? No enpä tiedä. Syntymäpaino tasan neljä kiloa ja nätisti kasvoi koko ajan, vaikka ei öisin syönytkään.
Eivätkä ole sen jälkeen vanhempien huoneessa nukkuneetkaan kertaakaan!
vaikka on 2 v 2 kk. Oma huone ja oma "isojen" sänky jo odottavat, mutta pinnikseen on helpompi nukuttaa. Ollaan varmoja laiskoja kun ei jakseta mitään ihmeellistä nukutusrumbaa. On aika nykyaikainen ja länsimainen keksintö tunkea pikkulapset omiin huoneisiinsa. Seksiä voi harrastaa muuallakin kuin vain sängyssä, jos sitä mietitte. Sitä on muutenkin naurettavan vähän kun ei jaksa eikä kerkee.
3,5v ja 5v ja siinä meidän sängyssä ne vieläkin pääosin nukkuu :D
Että toivottavasti ennen ripari-ikää menevät omaan huoneeseen :)
meillä oli esikoinen meni nukkumaan 2kk ja kuopus 2v. en vain ymmärrä miten jotku on heti laitokselta laittaneet nukkumaan.
kaikki 5 n. 1 kk ikäisestä, kun ovat ruvenneet nukkumaan täysiä öitä. Esikoinen taisi sittenki olla parin viikon ikäinen kun siirtyi omaan huoneeseen , kun nukkui täysiä öitä jo laitoksella, ja samat unenlahjat on jatkuneet... ;)
Vierailija kirjoitti:
päin sanottiin neuvolassa että heti kun haluaa yösyttöjen loppuvan niin omaan huoneeseen..
Vanha ketju mutta olipa pakko tulla kommentoimaan. Kiinnostaisi kyllä kovasti tietää mitä tässä haetaan takaa. Silläkö se yösyöminen loppuu kun lapsen vie omaan huoneeseen eikä kuule tai "kuule" kun toinen huutaa nälkäänsä. Kyllä meillä 6kk vasta vajaan kuukauden syönyt jotenkin kiinteitä ja edelleen herää samoihin klo aikoihin maidolle. Ja kyllä. Ihan selkeästi on nälkää. Mihinkään vesitilkkaan ei todellakaan tyydy. Ei kyllä muutenkaan tulis noin pientä vielä laitettua omaan huoneeseen. Olen tottunut noihin kolmeen herätykseen enkä kärsi siitä. Musta on vaan ihana kun toinen nukkuu lähellä/vieressä. Tulee sekin aika kun et sitä lasta siihen saa vaikka haluaisit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
päin sanottiin neuvolassa että heti kun haluaa yösyttöjen loppuvan niin omaan huoneeseen..
Vanha ketju mutta olipa pakko tulla kommentoimaan. Kiinnostaisi kyllä kovasti tietää mitä tässä haetaan takaa. Silläkö se yösyöminen loppuu kun lapsen vie omaan huoneeseen eikä kuule tai "kuule" kun toinen huutaa nälkäänsä. Kyllä meillä 6kk vasta vajaan kuukauden syönyt jotenkin kiinteitä ja edelleen herää samoihin klo aikoihin maidolle. Ja kyllä. Ihan selkeästi on nälkää. Mihinkään vesitilkkaan ei todellakaan tyydy. Ei kyllä muutenkaan tulis noin pientä vielä laitettua omaan huoneeseen. Olen tottunut noihin kolmeen herätykseen enkä kärsi siitä. Musta on vaan ihana kun toinen nukkuu lähellä/vieressä. Tulee sekin aika kun et sitä lasta siihen saa vaikka haluaisit.
Meillä siirtyi esikoinen 4kk tai 5kk ikäisenä omaan huoneeseen, koska kuten joku aiemminkin kirjoitti, olimme molemmat niin herkkäunisia että herättiin puolin ja toisin toistemme takia. Pahin oli silti miehen herätyskello, joka herätti pojan klo 4 aamulla niin hyvin ettei sen jälkeen nukuttu moneen tuntiin.
Mutta siis se mitä lähdin kirjoittamaan, niin siirron jälkeen vauva söi noin viikon verran yöllä mutta lopetti sitten. Ja oli todella herkkä itkuhälytin, mistä kuuluu kellon tikityskin satunnaisesti läpi ja lapsen pedissä möyryäminen, eli varmasti kuulin jos heräsi yöllä. Hän siis tuskin tarvitsi tissiä nälkään yöllä ja kun se meni hieman vaivalloiseksi (imetin istuvaltaan) ja äiti ei maitoineen tuoksunut vieressä nenään koko yötä päätti jättää pois. Toiset vauvat tarvitsee enemmän yömaitoa ja näihin tuskin nukkumisjärjestelyjen muutos vaikuttaa, toiset taas syö tavan vuoksi ja koska se on mukavaa.
Poika 12-vuotiaana vasta. Pelkäsi niin kovasti pimeää lapsena. Nukkui välillä isosiskonsa sängyn vieressä lattialla. :)
Vierailija kirjoitti:
Poika 12-vuotiaana vasta. Pelkäsi niin kovasti pimeää lapsena. Nukkui välillä isosiskonsa sängyn vieressä lattialla. :)
Juu, tässä niin kun suurimmassa osassa lasten kasvatukseen liittyvissä asioissa, on niin monta seikkaa mitkä vaikuttaa. Ei ole mitään yhtä oikeaa vaan kaikki perheet toivottavasti etsivät heidän perheelleen sopivimman ratkaisun. Mikä sopii toisille ei välttämättä sovi toisille.
Kaksiviikkoisesta. Ollaan molemmat herkkäunisia JA levottomia, joten meillä ei nukkunut kukaan kun pyörittiin samassa huoneessa. Se lapsi on nyt 17, ja edelleen pyörii kuin hyrrä. On yökyläilevien kavereiden mukaan kamala unikaveri. 😁
Esikoinen oli 8 kk. Nukahti iltatissille yleensä syliin, olimme yleensä olohuoneessa, joskus meidän makkarissa tai hänen huoneessaan. Siitä kannoin omaan sänkyyn. Yöllä saattoi joskus herätä mutta ei enää nälkäänsä, tyyntyi kun kävin lohduttelemassa.
Kuopus siirtyi vuoden vanhana isosiskon (joka oli silloin kolme) kanssa samaan huoneeseen. Kun isompi meni kouluun, saimme heille omat huoneet valmiiksi, eli 5- ja 7- vuotiaina nukkuivat jälleen yksin.
Olen itse hyvin herkkäuninen ja uni on ollut aina hyvin olosuhteista riippuvainen. Nuo järjestelyt antoivat minulle paremmat yöunet ja jaksoin olla lapsellekin virkeämpi äiti valveillailoaikana. Lapset eivät tästä syystä ole oppineet viereenkään nukkumaan, tulivat pieninä köllöttelemäänsänkyymme aamuisin kun oli jo muutenkin aika herätä. Läheisyyttä ja turvaa oli ja on edelleen. Kukin tavallaan.
olen laittamut esikoisen 18kk omaan huoneeseee ja kuopuksen 7kk mut on kokoajan ollut yösyötöt päällä :):) Itse olen nytten raskaana pidän lastani 2kk samassa huoneessa jotta opin tuntemaan mihin aikoisiin yleensä hän herää jotta voin laittaa omaan huoneeseen jossa on myös siskonsa...