Mites ne kännykän lokitiedot sitten tutkitaan?
Kommentit (5)
No esim. puolisolta voi kysyä, että näyttäisikö ne lokitiedot. Jos näyttää, niin ei siinä mitään rikosta tehdä. Jos ei näytä, niin se kyllä varmaan kertoo ihan riittävästi taas omaa informaatioaan.
Sairasta näiden wannabeyh:n toiminta. Menkää hoitoon ja lääkitys kuntoon.
siis miksi on rikollista tutkia oman kännykän lokitiedot? Entä miksi pitäisi kysyä puolisoa ne näyttämään? Mulla ei ole puolisoa, joten ei ole ketään "fiksumpaa" tässä neuvomassa.
Olette kyllä aika sovinisteja, jos luulette että nainen tarvitsee aina kaikkeen teknisiin juttuihin miehen apua. Itse ainakin pärjään itse ihan hyvin tietokoneiden yms kanssa.
Kysyin vaan, koska tälläkin palstalla paljon on puhuttu jostain lokitiedoista. Aloin ihmettelemään että mitä ne on. Sitten kun myyn tämän vanhan kännykkäni, niin haluan ensin tietää mitä mun lokitiedot on.
on vastatut, vastaamattomat ja soitetut puhelut eli loki
Rikoslaki 38 luku 3 §: "Joka oikeudettomasti 1) avaa toiselle osoitetun kirjeen tai muun suljetun viestin taikka suojauksen murtaen hankkii tiedon sähköisesti tai muulla vastaavalla teknisellä keinolla tallennetusta, ulkopuoliselta suojatusta viestistä taikka 2) hankkii tiedon televerkossa välitettävänä olevan puhelun, sähkeen, tekstin-, kuvan- tai datasiirron taikka muun vastaavan televiestin sisällöstä taikka tällaisen viestin lähettämisestä tai vastaanottamisesta, on tuomittava viestintäsalaisuuden loukkauksesta sakkoon tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi."