Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Astutko koskaan suojatielle katsomatta aikooko lähestyvä auto pysähtyä?

Vierailija
04.01.2012 |

Luotatko siis siihen, että sinulla on lain mukaan oikeus mennä ensin? Ja autoilija tietää tämän, havaitsee sinut ja päästää sinut ensiksi?

Minua hirvittää autoilijana joskus, kun näen ihmisiä jotka eivät vilkaisekaan sivuilleen astuessaan suojatielle! Niin vahva on usko omiin oikeuksiin tai mielessä jotain ihan muuta kuin liikenteen seuraaminen!

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monihan autoilija vielä painaa kaasua kun näkee kadunylittäjän.

Vierailija
2/21 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietenkään, huonostihan siinä kävisi.

Katson kyllä syrjäsilmällä ja astun reippaasti suojatielle -autoilija saattaa kyllä luulla "että tuokin itsemurhakandidaatti ei yhtään katsonut" muttei se niin ole. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka isompikin joukko ihmisiä odottaisi suojatien vieressä.

Joissakin risteyksissä tien yli ei pääse edes vihreillä valoilla kun autoilijat painelee tyytyväisenä päin punaisia.

Jos en saa lähestyvään autoilijaan katsekontaktia ja näe selvästi että aikoo pysähtyä niin en lähde ylittämään tietä.

Vierailija
4/21 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka isompikin joukko ihmisiä odottaisi suojatien vieressä. Joissakin risteyksissä tien yli ei pääse edes vihreillä valoilla kun autoilijat painelee tyytyväisenä päin punaisia. Jos en saa lähestyvään autoilijaan katsekontaktia ja näe selvästi että aikoo pysähtyä niin en lähde ylittämään tietä.

Ne autoilijat ärsyttää ja v**uttaa jotka pysähtyvät vaikka jalankulkija on selvästi antanut ymmärtää, että aikoo odottaa, että nuo kaksi lähestyvää autoa menevät ohi ennenkuin ylittää kadun.

Nämä s**tanan "teiden ritarit" aiheuttavat itse näitä onnettomuuksia kun puolin ja toisin jalankulkijan kanssa muka antavat toisille ensin tietä ja lopulta molemmat saavat sen käsityksen, että minun vissiin pitää nyt mennä ja sitten lähdetäänkin yhtäaikaa "yli".

Reippaasti vaan menoksi ja jalankulkija vasta sen

Vierailija
5/21 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävele ikinä lähestyvän auton alle suojatielle tai muutenkaan. Ja saman olen opettanut lapselle. Menen suojatien yli vasta, kun auto on oikeasti _pysähtynyt_ sen eteen. Jos lähestyy matelemalla, en mene suojatielle.

Vierailija
6/21 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten vasta jarrut pohjaan.

Vierailija
7/21 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos auto on kauempana, jään odottamaan, että näen sen hiljentävän. En lähde liikkeelle edes vaikka kuski kuinka viittilöisi jos se ei samalla selkeästi hiljennä.

Vierailija
8/21 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskaan astu suojatielle katsomatta, edes silloin kun suojatiellä on vihreä valo, en luota yhtään siihen että autoilijat pysähtyvät! Humalaisia ja erilaisissa muissa aineissa ajelijoita on niin paljon, että en ota mitään riskejä.

Vierailija
9/21 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentuneena kävelin miten sattuu. Välillä tiedostamatta (niin tuskaa kun joutui joskus olemaan liikkeellä muutenkin) ja välillä tiedostaen mutten välittänyt.

Vierailija
10/21 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka isompikin joukko ihmisiä odottaisi suojatien vieressä. Joissakin risteyksissä tien yli ei pääse edes vihreillä valoilla kun autoilijat painelee tyytyväisenä päin punaisia. Jos en saa lähestyvään autoilijaan katsekontaktia ja näe selvästi että aikoo pysähtyä niin en lähde ylittämään tietä.

Ne autoilijat ärsyttää ja v**uttaa jotka pysähtyvät vaikka jalankulkija on selvästi antanut ymmärtää, että aikoo odottaa, että nuo kaksi lähestyvää autoa menevät ohi ennenkuin ylittää kadun. Nämä s**tanan "teiden ritarit" aiheuttavat itse näitä onnettomuuksia kun puolin ja toisin jalankulkijan kanssa muka antavat toisille ensin tietä ja lopulta molemmat saavat sen käsityksen, että minun vissiin pitää nyt mennä ja sitten lähdetäänkin yhtäaikaa "yli". Reippaasti vaan menoksi ja jalankulkija vasta sen

Ala koskaan tule USAaan autoilemaan silla taalla on sellainen saanto etta autoilija pysahtyy AINA jos suojatien reunalla joku seisoo.

Vierailija
11/21 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis en ikinä astu suojatielle katsomatta aikooko se auto pysähtyä. Niin tyhmä en ole.

Ja tuolle joka urputti, että suojatien eteen pysähtyvät aiheuttavat onnettomuuksia; laki tosiaan määrää, että jos suojatielle on aikeissa astua tai edes näyttää olevan tulossa mahdollisesti jalankulkija, silloin annetaan tietä eli pysähdytään.

Minä annan aina tietä, jos näen että jalankulkija on seisomassa suojatien päässä. Enemmän minua ärsyttää, että sitten kun olen jo pysähtynyt (siis kokonaan) päästääkseni jalankulkijan ylittämään tien, se jalankulkija viittookin mulle että mene! No en tasan mene. Odotan siinä ihan niin kauan että se jalankulkija menee, koska laki määrää niin. Takana olijat voi ihan rauhassa hermostua ja tuuttailla.

Vierailija
12/21 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kunnioitetaan ihan erilailla jalankulkijoita kuin Suomessa. Autot pysähtyy aina jos joku on lähellä suojatietä. Kyllä olin jäädä useampaan otteeseen auton alle käydessäni lomalla Suomessa vaikka katsoinkin yli :D

Vierailija
13/21 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä menen reippaasti yli ja näytänkin siltä, että ylitän nyt kadun, kun auto on sellaisen matkan päässä, että se ehtii pysähtyä. Aikeeni huomattuaan autoilija hiljentää eikä joudu pysähtymään, koska pystyy ennakoimaan ajoissa.

Vierailija
14/21 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään mennä suojatielle katsomatta ensin.

Vierailija
15/21 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä menen reippaasti yli ja näytänkin siltä, että ylitän nyt kadun, kun auto on sellaisen matkan päässä, että se ehtii pysähtyä. Aikeeni huomattuaan autoilija hiljentää eikä joudu pysähtymään, koska pystyy ennakoimaan ajoissa.

on niin vaikea pysahtya? Eiko sita opeteta autokoulussa?

Vierailija
16/21 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietä ei todellakaan anneta jalankulkijalle. Täällä autoilijat kuvittelee olevansa jotain kuninkaita, ilmeisesti isomman oikeudella... Millä siihen suojatielle uskaltaa astua jos autot vaan posottaa ohi eli kyllä siinä täytyy nimenomaan siinä sivussa odottaa. Ja kyllä mä oon antanut lapsillekin sen ohjeen, että katsot autoilijaa et autoa. Eli täytyy saada autoilijan kanssa katsekontakti ennenkuin siihen suojatielle uskaltaa astua. Ja tuolle joka kirjoitti espanjalaisista autoilijoista, huomasin tänä vuonna saman kun olin siellä keväällä ja syksyllä. Ihan erilaista jalankulkijan kunnioittamista

Vierailija
17/21 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sai pelätä kun ylitti suojatien, yksi auto oli pysähtynyt ja varmistin vielä ettei viereistä kaistaa ola ajamassa kukaan sekopää

ja sitten vasta yli.

Vierailija
18/21 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

antamaan tietä kävelijöille/pyöräilijöille jotka odottavat suojatien edessä. MUTTA näin pimeällä autoillessa jalankulkijoita ei vain näe jos heillä ei ole heijastinliiviä päällä. Auton valot imeytyvät mustaan asfalttiin (varsinkin jos vielä sataa) ja vastaantulijoiden valot häikäisevät niin ettei näkyvyys todellakaan ole hyvä. Toivon aina että kukaan jalankulkija ei astuisi suojatielle luottaen että auto pysähtyy koska muuten voi käydä huonosti vain sen takia että autoilija ei yksinkertaisesti huomaa jalankulkijaa.

Vierailija
19/21 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kunnioitetaan ihan erilailla jalankulkijoita kuin Suomessa. Autot pysähtyy aina jos joku on lähellä suojatietä. Kyllä olin jäädä useampaan otteeseen auton alle käydessäni lomalla Suomessa vaikka katsoinkin yli :D

Me oltiin Teneriffalla viikko lomailemassa ni saatiin oikeen ihmetellä, kun suojatien reunalla odoteltiin, että auto menee ohi, niin heti meidät nähdessään vuorostaan jokainen laitto jarrut pohjaan ja pysähtyi, päästi meidät eka. Siellä parin päivän jälkeen ei sitten enää katottukaan, kun suojatietä yliteltiin.

Suomessa katon aina. Tämä maa on täynnä vatipäitä, jotka lisäävät vain vauhtia nähdessään jonkun suojatien vieressä. En mene ennen kuin auto on pysähtynyt, en vaikka hiljentäisi vauhtia.

Vierailija
20/21 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Espoossa ja hyvin moni täällä ajaa vanhoilla vihreillä ja jopa ihan vaaleanpunaisilla valoista. Tyttäreni oli jäädä autolla liikkuessaan tässä männäpäivänä ajoneuvoyhdistelmän alle, kun se jyristeli päin punaisia. Tytölle oli vaihtunut vihreät, mutta onneksi hän muisti äiteensä neuvot ja katsoi enste, ettei ketään ole tulossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän