Rasvassa uiva naama 3-4h meikkauksen jälkeen. Apuja?
Kommentit (8)
millaisia tuotteita käytät, miten hoidat ihoasi?
Itselläni sama ongelma, ei auta pohjustusvoiteet eikä mitkään mun ongelmaan. Häissäni ammattimeikkaaja meikkas mut ja sanoi ettei naama taatusti kiillä, mutta meni 3 tuntia ja taas kiilsi.
Tällä hetkellä käytössa meikkivoiteena helena Rubinsteinen suble matta ja se ehkä hiukan kauemmin kestää hyvänä.
Kannattaa käydä läpi kaikki mitä kasvoille aamulla tekee. Esim. puhdistus - jääkö kasvoille yön aikana erittynyttä rasvaa liikaa, tai ärsyttääkö puhdistustuotteet kasvot erittämään lisää rasvaa? Entä kosteusvoide, onko liian rasvaista - tai tarvitsetko oikeastaan sitä ollenkaan jos on rasvainen iho, kokeile ilman. On olemassa myös erilaisia rasvaiselle iholle tarkoitettuja meikin pohjustusvoiteita, jotka voivat auttaa meikkiä pysymään paremmin. Itse käytän Bottega Verden primeriä joka toimii oikein hyvin.
Lopuksi täytyy tietysti miettiä itse meikkituotteiden, erityisesti meikkivoiteen koostumus. Rasvaiselle iholle ei kannata käyttää rasvaisia tuotteita vaan öljyttömiä, koostumukseltaan kuivempia, tai jopa puuterimaisia (esim. meikkipuuterit). Valitettavasti jotkut juuri levitettynä ei-rasvaisenoloisetkin meikkipohjat sulavat kasvoilla tuntien myötä rasvaiseksi joten vain kokeilemalla tietää mikä omalla iholla toimii oikeasti. Itselläni toimii esim. Lancomen Teint Miracle meikkipuuteri levitettynä Bottega Verden silikonipohjaisen pohjustustuotteen päälle, ja alle ei mitään kosteusvoiteita.
Tärkeintä on käyttää rasvaisen ihon tuotteita. Varmista kuitenkin ennen esim. asiantuntevalta kosmetologilta, että ihotyyppisi todellakin on rasvainen.
Kannattaa käydä läpi kaikki mitä kasvoille aamulla tekee. Esim. puhdistus - jääkö kasvoille yön aikana erittynyttä rasvaa liikaa, tai ärsyttääkö puhdistustuotteet kasvot erittämään lisää rasvaa? Entä kosteusvoide, onko liian rasvaista - tai tarvitsetko oikeastaan sitä ollenkaan jos on rasvainen iho, kokeile ilman. On olemassa myös erilaisia rasvaiselle iholle tarkoitettuja meikin pohjustusvoiteita, jotka voivat auttaa meikkiä pysymään paremmin. Itse käytän Bottega Verden primeriä joka toimii oikein hyvin.
Lopuksi täytyy tietysti miettiä itse meikkituotteiden, erityisesti meikkivoiteen koostumus. Rasvaiselle iholle ei kannata käyttää rasvaisia tuotteita vaan öljyttömiä, koostumukseltaan kuivempia, tai jopa puuterimaisia (esim. meikkipuuterit). Valitettavasti jotkut juuri levitettynä ei-rasvaisenoloisetkin meikkipohjat sulavat kasvoilla tuntien myötä rasvaiseksi joten vain kokeilemalla tietää mikä omalla iholla toimii oikeasti. Itselläni toimii esim. Lancomen Teint Miracle meikkipuuteri levitettynä Bottega Verden silikonipohjaisen pohjustustuotteen päälle, ja alle ei mitään kosteusvoiteita.
on superpintakuiva iho, jota on pakko rasvata paljon. Eipä sitten aikaakaan kun rasva alkaa työntyä meikin läpi ja naama kiiltää (ja on kuiva samaan aikaan...). Miten löytää balanssi?
Niinhän ne jotkut väittää ettei saa jättää rasvaamatta ihoa mutta minulla toimii hyvin eikä todellakaan ala tuottaa enempää rasvaa. Sen sijaan varsinkin kovakourainen puhdistus rasvaisen ihon tuotteilla ja kasvovedet joissa alkoholia, ärsyttävät minulla ihon lykkäämään rasvaa oikein urakalla. Niinpä teenkin niin että aamulla en pese kasvoja kuin vedellä, enkä laita mitään voiteita muuta kuin meikinpohjustus- ja meikkivoiteen.
Muutenkin ollut tuo minimaalinen ihonhoito ihan pelastus mun iholle - heitin pari vuotta sitten pois kaikki kalliit erikoistuotteet ja nykyisin vain pesen ihon oliiviöljysaippualla iltaisin, ja laitan yöksi rasvaa vain paikallisesti jos joku paikka tuntuu kuivalta (kesäisin ei koskaan, talvisin joskus poskipäille). Aamuisin vain vesipesu. Ihoni on parantunut ihan huomattavasti eikä rasvaisuusongelma ole enää paha ollenkaan, ei mustapäitä ja punoitus hävinnyt lähes kokonaan. En oikein jaksa uskoa noihin ammattilaisiin tässä enkä usko edes uhkailuja että sitten iän myötä käy kaameasti jos ei levitä ryppyrasvoja ja pesee saippualla - äitini on tehnyt noin aina eikä vielä 60-vuotiaana ole ollenkaan ryppyinen.
usko, että sillä, käyttääkö meikinpohjustusvoidetta tai mitä rasvaa käyttää, on viime kädessä väliä. Ihon rasvaisuutta minulla ainakin on hillinnyt akneen sopivat e-pillerit. Kun ihon rasvoittumisen syy ei ole ihon pinnassa niin sen vuoksi ihon pinnan käsittely ei auta kuin hetken aikaa, ei koko päiväksi.
kokeile vaikkei varsinaisia finnejä oiskaan