Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suhteellista! (myöhästelystä)

Vierailija
04.01.2012 |

Minulle sovitusta tapaamisesta minuutinkin myöhästyminen on myöhästymistä. Heti kun huomaan, että myöhässtyn niin informoin siitä.

Minulla on eräs asiakas joka ei koskaaan ilmoita vaikka myöhästyisi 15min.

Eilen myöhästyi 30min ja siitä ilmoitti. Kertoi myöhätyvänsä vähän (mielestäni 30min on enemmän kuin vähän). Tuo sai minut kuitenkin tajuamaan, että hänelle 15min. ei ole myöhästymistä koska hänellä on liukuva työaika. Hänellä on tuo liukuma sitten kaikessa sovitussaa. Minulla ei kuitenkaan ole liukuvia aikoja ja ärsyynnyn kun ei ilmoittele pienestäkin muutoksesta (olen siitä sanonut hänelle).

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tuttavalla on tapana ilmoittaa samalla hetkellä kun tapaaminen on ettei pääsekkään!!!!

Olen joskus vihjaillut ja myöhemmin sanonut suoraan, että voisi ilmoittaa heti kun tietää ettei pääsekkään.

Kun kaikilla ei vaan ole käytöstapoja.

"paras" oli kerran kun oli lähes tunnin myöhässä ja ilmoitti että ei voikkaan tulla. Arvasin kyllä jo ettei tule ja oli minulla muutakin tekemistä. Tekisi mieli joskus kostaa mutta en ole niin lapsellinen.

Vierailija
2/33 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

häntä sitten palvella tai antaa edes aikaa hänelle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-4 minuuttia myöhässä, että onko viisaampi ajaa jossain vaiheessa tien sivuun, soittaa ja lähteä sitten jatkamaan. Tämähän pidentää sitä myöhästymistä helposti toiset saman verran, mutta on toki kohteliasta

Vierailija
4/33 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän tarkoittaa sitä, että kaikkien pitäisi varata sulle se 15-20 minuuttia ylimääräistä, mikä täytyy huomioida, jos matkalla on kiertotie, tulet ekana paikalle sairaskohtaus-tilanteeseen tms. muu viivytys. Mun työssäni saattaa olla 6-8 tapaamista päivittäin ja jos jokaiseen varaisin aikaa sen, että olen perillä 15-20 min etuajassa, niin mulla menis päivä tosi pitkäks.

Samoin mua ärsyttää se, että jos annan asiakkaille, yhteistyökumppaneille tms. ajan omalle työhuoneelleni, niin he tulevat 20-30 minuuttia etuajassa ja mun odotetaan palvelevan silloin, vaikka mulla olis mikä asia kesken. Siis myös meidän talon info vaatii mut paikalle HETI.

Mieluummin siis mun mielestä 1 minuutti myöhässä kuin 25 etuajassa. Mulla on nimittäin töitä ihan joka rakoon

Vierailija
5/33 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuosta kannattaisi varmaan sanoa sille infolle, tuskin kaikki jotka tulevat etuajassa vaativat itse palvelua heti. Aina ei omia aikatauluja voi hallita niin hyvin, että olisi juuri sovitulla kellonlyömällä astumassa sisään, joten mukavampihan se on odotella siellä minne oli menossa kuin tappaa aikaa kadulla...

Vierailija
6/33 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehkä odota minuutin myöhästymsiestä ilmoitusta, mutta jos 5 min tiedän olevani myöhässä niin ilmoitan. Ärsyttää ihmiset,jotka olettavat minun odottavan juuri heitä. Tykkään, että sovitusta ajasta pidetään kiinni. Myöhästymisiä voi tulla,mutta on kohteliasta ilmoittaa.

Vierailija
7/33 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ainakin kaikki ne vaativat, jotka osaavat tulla itse infon ohi mun työhuoneeseen.

Varmaan jotkut muutamat jäisivät odottamaan, mutta tosiaan info soittaa, ei edes selitä mikä vaan sanoo puhelimeen lyhyesti, että kiireellinen, tule heti alas.

Vierailija
8/33 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän tarkoittaa sitä, että kaikkien pitäisi varata sulle se 15-20 minuuttia ylimääräistä, mikä täytyy huomioida, jos matkalla on kiertotie, tulet ekana paikalle sairaskohtaus-tilanteeseen tms. muu viivytys. Mun työssäni saattaa olla 6-8 tapaamista päivittäin ja jos jokaiseen varaisin aikaa sen, että olen perillä 15-20 min etuajassa, niin mulla menis päivä tosi pitkäks.

Samoin mua ärsyttää se, että jos annan asiakkaille, yhteistyökumppaneille tms. ajan omalle työhuoneelleni, niin he tulevat 20-30 minuuttia etuajassa ja mun odotetaan palvelevan silloin, vaikka mulla olis mikä asia kesken. Siis myös meidän talon info vaatii mut paikalle HETI.

Mieluummin siis mun mielestä 1 minuutti myöhässä kuin 25 etuajassa. Mulla on nimittäin töitä ihan joka rakoon

Tuskin noita sairauskohtauksia tai kiertoteitä ihan kovin usein kenenkään kohdalle sattuu. Silti ne on aina ne samat ihmiset jotka myöhästyvät. En itsekään ollenkaan ärsyynny 1-5min myöhästymisistä, mutta 15min ärsyttää jo todella. Totta kai silti ymmärrän hyvät syyt, kuten joku liikenneonnettomuus esimerkiksi. Se on ihan eri asia myöhästyä tuollaisen takia kuin sen takia ettei taas vain päässyt kotoa ajoissa lähtemään.

Kerran olen lähtenyt pois tapaamispaikalta, koska henkilö oli 15min myöhässä ilmoittamatta siitä. Oli sitten odotellut siellä minua, mutta turhaan odotteli. Tämä siis siviilielämässä, ei töissä.

Jos töissä joku myöhästyisi tapaamisesta puoli tuntia niin se todennäköisesti tarkoittaisi että tapaamista ei pidetä ollenkaan, koska muuten seuraava tapaaminen myöhästyisi pahasti. Jos itse olisin esimerkiksi hammaslääkärillä puoli tuntia myöhässä niin tuskinpa minulle enää alettaisiin tekemään mitään, vaan aika menisi sitten hukkaan ja joutuisin silti maksamaan sen sakkomaksun.

Vierailija
9/33 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhästelijäkroonikot jaksavat sitetn kärjistää ja liioitella. Aina tulee vastaan krokotiili maantiellä poikittain tai palava auto, jossa on kokonainen lapsikatras pelastettavana. Niin että jos pitää olla ajoissa, onko sitten pakko jättää ne lapset sinne kärventymään? Vai pitääkö minun ajaa sen uhanlaisen saimaankrokotiilin päältä, jos tässä kerran nipotetaan?

Ja tätä tapahtuu joka ikinen kerta kun myöhästytään eli 3-4 kertaa viikossa.

sehän tarkoittaa sitä, että kaikkien pitäisi varata sulle se 15-20 minuuttia ylimääräistä, mikä täytyy huomioida, jos matkalla on kiertotie, tulet ekana paikalle sairaskohtaus-tilanteeseen tms. muu viivytys.

Vierailija
10/33 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolella tunnilla on vissi ero. Ap niputtaa ne samanarvoisiksi. Ja ei hyväksy myöhästymistä koskaan, joten aina on varauduttava esteisiin matkalla.

Vierailija
11/33 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap oli sitä mieltä, ettei hyväksy minuuttiakaan koskaan keneltäkään. Mä en ole myöhästelijäkroonikko, mutta jos tietäisin, että toisessa päässä on noin fanaattinen, niin lähtisin oikeasti niin, että olisin perillä 30 minuuttia ennen, mikä taas tekis mun muille hommille hallaa

Vierailija
12/33 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

(OT-varoitus)

Hän tuli paikalle 10 minuuttia myöhässä. Minulla oli haastatteluja koko päivä ja aikaa oli varattu 1 h/henkilö eli myöhästyminen lyhensi henkilön työhaastateluun varattua aikaa.

Kysyin häneltä, että miksi muuten myöhästyit (ei siis ilmoittanut asiasta, niin kuin se, jonka auto oli pöllitty samana aamuna, kun haastattelu oli). Hän vastasi, että "yksityisasiat eivät kuulu työpaikalle". Aivan, eivät kuulukaan, mutta arvatkaa kaksi kertaa tuliko henkilö tuolla asenteella valittua. Oli sinänsä tasaväkinen, muiden kanssa, mutta kun asenne ratkaisee...

Vierailija
13/33 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olevani krooninen myöhästyjä. en vaan pääse lähtemään ajoissa..kotoa opittu tapa jota näytän opettavan myös lapsilleni :(

Tosin meillä perhepäivähoitaja oli valittanut lapselle että miksi olette aina myöhässä (5min-10min). Lapsi ei halua nyt millään mennä hoitoon..onneksi sain hänen puhumaan asiasta joten otan kyllä puheeksi hoitotätin kanssa että ei todellakaan ole lapsen vika että ollaan myöhässä. sanoisi minulle eikä valittaisi lapselle! :(

Vierailija
14/33 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sovitusta tapaamisesta minuutinkin myöhästyminen on myöhästymistä. Heti kun huomaan, että myöhässtyn niin informoin siitä.

Vierailija
15/33 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme siinä sitten on, ettet pääse lähtemään ajosissa? Oikeasti?

olevani krooninen myöhästyjä. en vaan pääse lähtemään ajoissa..kotoa opittu tapa jota näytän opettavan myös lapsilleni (

Vierailija
16/33 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olevani krooninen myöhästyjä. en vaan pääse lähtemään ajoissa..kotoa opittu tapa jota näytän opettavan myös lapsilleni (

Vierailija
17/33 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap, mielenkiinnosta luen ketjua. En oikein ymmärrä mitä tarkoitat tuolla 15-20 minuuttia ylimääräistä. Jos on sovittu tapaaminen klo 14, ei siellä tarvitse olla klo 13.45. Kuka niin on muka sanonut?

On myös ihmisiä jotka eivät osaa laskea matkoihin kuluvaa aikaa. Jos palaveri A ja palaveri B:n pitopaikkojen välillä on 15 minuutin automatka, johan sen järkikin sanoo että palaveri A:sta pitää lähteä viimeistään klo 13.45 jotta on klo 14 paikalla kun palaveri on sovittu alkavaksi. Mutta ei, moni palikka miettii että mä lähden klo 13.55 jolloin on jo vähintään 10minuuttia myöhässä.

Sairauskohtaukset ja liikenneonnettomuudet tms. täysin ennakoimattomat viivytykset, eihän niitä voi edes laskea. On tietysti kohteliasta ilmoittaa myöhästyvänsä jos tie on edessä poikki liikenneonnettomuuden vuoksi. Mutta jos itse on ollut mukana varsinaisessa onnettomuudessa, ei todennäköisesti ole ensimmäinen ajatus alkaa soittamaan. Mutta kyllähän se odottelija ymmärtää myöhemmin kun asiasta kertoo.

Vierailija
18/33 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä että en toki kaikista tapaamisista myöhästy noin paljon. enhän esim. töistä edes voi myöhästyä edes 5minuuttia. en myöhästy myöskään treeneistä vaikkakin voisin olla aikaisemminkin paikalla. treeneissä mua itse asiassa ärsyttää jos joku tulee 15min myöhässä etenkin jos ketään muita ei ole tullut..saatan olla jo lähtenyt pois siihen mennessä.

vaikka en tykkääkään myöhästyjistä niin vielä enemmän ihmetyttää ne ihmiset jotka tulevat eim.työpaikalle jo puoli tuntia aikaisemmin lukemaan lehtiä ja keittämään kahvia.

Vierailija
19/33 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olevani krooninen myöhästyjä. en vaan pääse lähtemään ajoissa..

Tosin se pätee myös toisin päin, eli minua eivät ärsytä toistenkaan ihmisten myöhästymiset ja suhteeni aikaan on muutenkin aika ambivalentti. En ole koskaan, edes lapsena, osannut ajatella kovin ajallisesti vaan jäsentänyt ajanhallinta jonkin muun asian kuin minuuttien kautta.

Tosin jotkut muut asiat koen samalla tavalla helvetin epäkohteliaana kuin ajasta tarkat kokevat myöhästymisen, joten voin kyllä kuvitella, miltä joistakin ihmisistä tuntuu se, että minä tai joku muu on myöhässä.

Vierailija
20/33 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka en tykkääkään myöhästyjistä niin vielä enemmän ihmetyttää ne ihmiset jotka tulevat eim.työpaikalle jo puoli tuntia aikaisemmin lukemaan lehtiä ja keittämään kahvia.

julkiset kulkee niin että vaihtoehtoina on joko olla työpaikalla 30min etuajassa, 1 tunti 30min etuajassa tai 30 min myöhässä. Minkäs kuvittelet minun näistä valitsevan? Varsinkaan kun ei ole liukuvaa työaikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän