Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä ihmettelen näitä av-palstan matkailijoita, jotka matkustavat aina niin älyttömän halvalla.

Vierailija
04.01.2012 |

Itsekin paljon matkustaneena en todellakaan ole päässyt lomareissulle tyyliin 5 henkeä alle 2000€. Ehkä me sitten halutaan matkaltamme jotain muuta kuin nämä halvan matkan saaneet, en yhtään ymmärrä miten tuo selittyy.

Nytkin pitäisi varata huhti-toukokuulle matka golflomalle ja viime vuonna samaan aikaan reissu maksoi 1100€ (AI) ja tuohon päälle 900€ green fee-maksuja. Halvempaa en ole löytänyt.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

erilaiset vaihtoehdot edullisimmiksi kokonaisuuksiksi. Siitä menee tietty prosentti tietenkin palvelusta maksamiseen ja jos reitti on yksinkertainen, löytyy se netistä helposti. Jos on tarkat meno ja paluuajat, eikä kohdetta pysty tavoittamaan yhdellä lennolla, matkatoimisto helpottaa ja löytää helpommin edullisimmat yhdistelmät.

Vierailija
42/56 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin vain, että jos kerran sinne nettiin on mahdollisuus mennä niin on entistä typerämpää ottaa matka matkatoimistolta. Hieman sama kuin ottaisit vasemmalla kädellä litran maitotölkin johon on kiinnitetty kahden euron hintalappu samalla kun oikean käden ulottuvilla olisi samanlainen tölkki eurolla.

Noh jokainen tyylillään, ja onhan matkatoimistoissa tietty se hyvä puoli, että niillä on tarjolla oppaat. Siltä varalta ettet itse löydä turistikarttaa kohteestasi....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

erilaisia vertailusivustoja, joilta sitten pääsee eteenpäin lentofirmojen ja hotellien sivuille. Esim. Barcelonan lennoista putosi jokusia euroja per pää, kun huomattiin, että samalle Finskin lennolle myy Opodo-niminen puulaaki vähän edullisemmin lippuja kuin Finnairilta olis suoraan saanut... Ja ihan samoilla tuoleilla istuttiinkuin toisenkin firman kautta ostettuna. Noissa hauissa on se hyvä puoli myös, että voit rajata, haluatko vaan suorat lennot vai välilaskuilla, sortteerata nopeimman tai halvimman mukaan jne. kelpasi mulle.

Vierailija
44/56 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin vain, että jos kerran sinne nettiin on mahdollisuus mennä niin on entistä typerämpää ottaa matka matkatoimistolta. Hieman sama kuin ottaisit vasemmalla kädellä litran maitotölkin johon on kiinnitetty kahden euron hintalappu samalla kun oikean käden ulottuvilla olisi samanlainen tölkki eurolla. Noh jokainen tyylillään, ja onhan matkatoimistoissa tietty se hyvä puoli, että niillä on tarjolla oppaat. Siltä varalta ettet itse löydä turistikarttaa kohteestasi....

matkaotimiston matkoilla niin oppaan palveluja en yleensä tarvitse. Toisaalta niitä on tarvittu sairaskohtauksen sattuessa maassa jossa kukaan hotellin henkilökunnasta ei juuri puhunut englantia ja itse emme osanneet paikallista kieltä.

Vierailija
45/56 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sanoi, että taksi saattaa maksaa 150e. Ei säästöbudjettilainen matkusta taksilla, vaan junalla tai bussilla. Olen itsekin lentänyt Bergamoon ja mennyt sieltä bussilla Milanoon. Takseja käytän kotimaassakin vain pikku matkoihin. Kaveri maksoi Lontoon matkallaan lentokentän ja hotellin välisestä taksista 200 euroa ja minä maksoin muistaakseni muutaman euron.

Edulliset lennot saa parhaiten kun tilaa hyvissä ajoin. Ostin juuri lennot ensi kesän aurinkomatkalle Ryanairilta ja hintaa tuli reilut 500 euroa neljän hengen perheelle. Majoituksen varaan booking.comin kautta. Katselin, että sopiva hotelli maksaisi viikoksi noin 500 euroa. Googletan etukäteen junayhteydet, usein olen varannut junaliputkin (tai bussiliput) jo etukäteen. Matkatoimistoon lomiin nähden säästyy pari tonnia.

Vierailija
46/56 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sanoi, että taksi saattaa maksaa 150e. Ei säästöbudjettilainen matkusta taksilla, vaan junalla tai bussilla. Olen itsekin lentänyt Bergamoon ja mennyt sieltä bussilla Milanoon. Takseja käytän kotimaassakin vain pikku matkoihin. Kaveri maksoi Lontoon matkallaan lentokentän ja hotellin välisestä taksista 200 euroa ja minä maksoin muistaakseni muutaman euron.

Minä sanoin, että taksi maksoi 150 e. Suunnitelma olikin, että käytän bussia tai junaa. Lennon aikataulujen takia saavuin kuitenkin sen verran myöhään, ettei kyseisiä palveluita ollut tarjolla. Olin etukäteen kyllä selvittänyt jatkoyhteydet, eikä ollut käynyt mielessä, että tuollainen tilanne voisi osua lentokentällä varsinkaan Milanon kokoisen kaupungin "vieressä". Silloin liikuin yksin, joten julkiset olisivat onnistuneet helposti. Joka tapauksessa takseista voi olla hyötyäkin, mutta lentokentiltä ne yleensä maksavat. Pienten lasten ja matkatavaroiden kanssa voi olla lähes mahdotonta päästä esim. täyteen ahdettuun metroon. Yleensä bussit ovat melko helppoja.

Siitä Lontoon taksista, lentokentillä on standarditaksat lentokentältä Lontooseen. Se on noin 70 puntaa keskustaan niiltä muutamalta etäämmältä kentältä, mm. Heathrowlta. Lentokentältä saa kyllä kysyttyäkin sen etukäteen, monilla kansainvälisillä kentillä ja pienemmilläkin on taksat ilmoitettu. Monissa maissa taksikuskit helposti kusettavat, mutta Lontoossa en osaisi epäillä sellaista. Monessa paikassa joka tapauksessa kannattaa hypätä metroon pariksi asemaväliksi vaikka tarvitsisi taksia, hinnasta tippuu monessa maassa puolet, kun lentokentillä päivystävät taksit joutuvat maksamaan paikastaan ja se otetaan asiakkaalta katteineen.

Vierailija
47/56 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

100eur/hlö. Hintaan sisältyi lennot, ruoat lennolla, lentokenttä kuljetukset, oppaan palvelut jne.. Äkkilähtö, parin päivän varoitusajalla.

Tuo oli huippuluokan tarjous, mutta majoitus oli määrittelemätön, eli emme tienneet minen joudumme.

Kyllä kannatti. Upea huoneistohotelli, jossa uima-allas, lasten allas, sisä uima-allas, pore-allas, sauna, tenniskenttä jne..

Huoneistossa keittiö, olohuone, makuuhuone, kylpyhuone ja parveke.

Mutta me halusimme lomaltamme vain lämpöä ja oleilua. Emme kaivanneet mitään kummoisia aktivitettejä, all inclusivea jne.. Huomattavasti vaatimattomampi majoituskin olisi kelvannut.

Tuo tarjous oli jo konkurssiin menneellä Alma Tourilla ja sellainen "kerran elämässä" juttu, että tuskin toiste yhtä halpaa tulee vastaan.

Vierailija
48/56 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsisin kesällä perheen kanssa (2 aikuista, 2 lasta) Kreetalle Agios Nikolaosiin viikoksi 2420 eurolla, majoitus kaksiossa, hinta sisältää aamiaisen: Mistä ja millä hinnalla löydän vastaavan matkan edullisemmin? Nyt kyseessä oleva on matkatoimiston valmismatka

Norwegianilla on nyt lennot Kreetalle tarjouksessa, esim. ajalle 15.-22.7.2012 suorat lennot Helsingistä Kreetalle Haniaan saa kahdelle aikuiselle ja kahdelle lapselle hintaan 783,20 euroa. Toki tuohon tulee muutama euro päälle laukuista, mutta suht. edullinen hinta mielestäni.

Hotels.comin kautta hotelleja samalle ajalle Agios Nikolaosiin löytyy kahdelle aikuiselle ja kahdelle lapselle jo alle neljällä sadalla, joten aika paljon säästöä tulis matkan kokonaishintaan.

Sieltä vaan valitsemaan, ole hyvä!

Vierailija
49/56 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai-loma ensi toukokuussa alle 1500€ kahdelle. Löytyykö yhdellä välilaskulla jne? Eipä taida.

Vierailija
50/56 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suorat lennot Phukettiin, majoitus 4* hotellissa, kaksi makuuhuonetta, huoneistohotelli aamiaisilla (4 hlöä perheessä) hiihtoloma-aikaan 2 viikkoa 4800€. Vastaava matka matkatoimiston kautta olisi maksanut 2000€ enemmän.

Vierailija
51/56 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin vain 10 pväksi. Lennot ja hotelli kolmelle 3300€, tosin ei suorat lennot mutta meitä ei haittaa. Olisimme saaneet ehkä äkkilähtöpaketin samalla hinnalla mutta kun ei mistään löytynyt 7-10 pväna matkoja ja 2 vkon lomaan ei ollut mahiksia.

Vierailija
52/56 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen meidän perheen "matkanjärjestäjä" ja voin sanoa, että tämä on minun oma harrastukseni, joka vie kyllä aika paljon aikaakin.

Olemme 5-henkinen perhe eli matkajärjestelyt vaativat muutoinkin aika paljon enemmän aikaa ja vaivaa, koska suurin osa hotelleista ei esim. huoli koko perhettä yhteen huoneeseen.

Vaivannäkö kuitenkin kannattaa: Matkustamme vuodessa 1-2 kertaa ulkomaille. Nyt esim. talvella lähdemme Kanarialle: Suorat lennot, kolmen tähden all inclusive total 1500 EUR (2+3:lle) - ei siis paha ollenkaan!

Kesällä lähdemme jenkkeihin - tällä kertaa hyödynnettiin Finski matkatarjouksia 445 EUR/hlö eli lennolle tulee jo vähän hintaa. Pyrin kuitenkin järjestämään hyvät diilit majoituksen suhteen eli varmasti ei budjetti karkaa käsistä.

Halvimmalle ollaan lennetty USA:aan 200 EUR:lla / nuppi. Euroopan lennoilla yleensä hyödynnetään halpiksia ja satsataan sitten kunnon hotelleihin.

Surin aikanani, ettei suurperhe pysty matkustamaan, kun se on niin kallista, mutta kyllä sitä aika halvallakin pääsee, kun vaan viitsii nähdä aikaa ja vaivaa ja hanskaa muutamat omatoimimatkailijan jipot...

Vierailija
53/56 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoin, että taksi maksoi 150 e. Suunnitelma olikin, että käytän bussia tai junaa. Lennon aikataulujen takia saavuin kuitenkin sen verran myöhään, ettei kyseisiä palveluita ollut tarjolla. Olin etukäteen kyllä selvittänyt jatkoyhteydet, eikä ollut käynyt mielessä, että tuollainen tilanne voisi osua lentokentällä varsinkaan Milanon kokoisen kaupungin "vieressä". Silloin liikuin yksin, joten julkiset olisivat onnistuneet helposti. Joka tapauksessa takseista voi olla hyötyäkin, mutta lentokentiltä ne yleensä maksavat. Pienten lasten ja matkatavaroiden kanssa voi olla lähes mahdotonta päästä esim. täyteen ahdettuun metroon. Yleensä bussit ovat melko helppoja.

Siitä Lontoon taksista, lentokentillä on standarditaksat lentokentältä Lontooseen. Se on noin 70 puntaa keskustaan niiltä muutamalta etäämmältä kentältä, mm. Heathrowlta. Lentokentältä saa kyllä kysyttyäkin sen etukäteen, monilla kansainvälisillä kentillä ja pienemmilläkin on taksat ilmoitettu. Monissa maissa taksikuskit helposti kusettavat, mutta Lontoossa en osaisi epäillä sellaista. Monessa paikassa joka tapauksessa kannattaa hypätä metroon pariksi asemaväliksi vaikka tarvitsisi taksia, hinnasta tippuu monessa maassa puolet, kun lentokentillä päivystävät taksit joutuvat maksamaan paikastaan ja se otetaan asiakkaalta katteineen.

http://www.terravision.eu/milan_bergamo.html

Niitä menee ympäri vuorokauden. Edestakainen bussimatka Bergamo-Milano-Bergamo 15 euroa. Ei siis todellakaan kannata mennä taksilla.

Vierailija
54/56 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai-loma ensi toukokuussa alle 1500€ kahdelle. Löytyykö yhdellä välilaskulla jne? Eipä taida.

Löytyy!

Vierailija
55/56 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä myös ilman välilaskuja:)

Ymmärrän kyllä, että jos haluaa juuri tietylle päivälle, silloin ei niitä välttämättä löydy.

Vierailija
56/56 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kannattaa huomioida että monilla voi olla tilanne (esim toinen äitiyslomalla ja toinen sellaisessa työssä jossa saa milloin vain lomaa), että lentopäivät eivät ole niin tarkkaan määriteltyjä, jolloin saa varmimmin halpoja lentoja.

Joskus voi muuten matkatoimistojenkin kautta saada ihan kohtuuhintaisia tai sellaisia, joita ei välttämättä itse etsien saisi yhtään halvemmalla. Ainakin Thaimaan suurimpien lomakohteiden hinnasto voi olla ihan edullinen, ovat sopineet hotellien kanssa pakettihinnoista. Tietysti jos saa hyvän lentotarjouksen niin sitten kannattaa majoituskin hoitaa lähes varmasti itse.

Itse käytän halvatlennot.fi, ebookers, hotels.com, tripadvisor -sivustoja. Joskus käyn myös suoraan lentoyhtiöiden sivuilla.