Kinestesiateippaus?
Onko jollakulla kokemusta kinestesiateippauksesta raskauden aikana? Mulla menossa rv 18, ja hieroja suositteli (tai opiskelija vielä, jos tarkkoja ollaan..) kipeytyneeseen selkään (vanhan onnettomuuden peruja) kinestesiateippausta? Ei ollut aivan varma sopiiko raskaanaolevalle, mutta annoin laittaa. Jäin vain miettimään voiko siitä olla jotain haittaa. Kuulisin mielelläni kokemuksia, sillä ainakin nyt tuntuu tosi mukavalta selässä.
Kommentit (5)
Eipä tuosta haittaakaan ole, joten jos tuntuu auttavan, niin ilman muuta kannattaa käyttää. Tämä on nyt kovasti paljon vallalla oleva uusi virtaus, osa siihen uskoo kovastikin (kuten aina kaikkiin näihin uusiin juttuihin), osa suhtautuu vähän skeptisemmin. Lääketieteen piireissä hommaa pidetään lähinnä huuhaana, eikä siitä mitään varsinaista näyttöä vaikutuksista olekkaan. Mutta pelkkä sensorinen liikkeen ja asennon ohjaus saattaa monessa kohtaa helpottaa, joten väliäkö hällä onko sillä sitten varsinaista "vaikutusta" vai ei. Itse siis osaan kinesioteipata ja tiedän periaatteessa homman vaikutusmekanismin ja taustat. Tältä pohjalta voinkin sanoa että ellei teipeistä tule ihoärsytystä, ei siitä tosiaan mitään muuta haittaa ole. Suhtaudu siis siihen niin että mikä tuntuu hyvältä ja auttaa, se on hyväksi.
Itselläni pari kertaa teipattu selkää ja olkavarsia. Enkä nyt sitten tiedä, paljonko auttoi... Iha aluksi tuntui hyvältä, mutta melko jo seuraavaan päivään mennessä "venytyksen" tunne ol kadonnut (teippi löystynyt?).
Kinestesiakinesio, hyvä että pointtini tuli ymmärretyksi. :) Tarkoituksena siis vetää ruotoa suoraan, kun on nikamissa häikkää. Toistaiseksi ainakin tuntuu mukavan napakalta, ja ajattelinkin jatkaa pitämistä jos hyvältä tuntuu. Mutta aina sitä vaan jämähtää miettimään, että mitäs jos... Kiitos näistä vastauksista. Jos jollain on eriäviä mielipiteitä tai käytännönkokemuksia, niin niitä toki kuulisin mielelläni lisääkin.
Mä oon käyttänyt kyllä ihan huoletta ja nyt mennään viimeisiä viikkoja ennen synnytystä:) Teipit tuntuu mulla korjaavan liikettä ja antaa nesteiden kiertää paremmin, jollon ei kasaannu kuona-aineet.
Oon pistänyt mieheni teippaamaan, kun ei jaksa koko ajan ravata fyssarilla ja yhtä hyvin toimii sekin.
Tilaan teipit nettikaupasta: http://www.kinesioteippishop.fi/ tulee suoraan kotiin ja saa halvemmalla.
pitäisi olla mitään haittaa. Teippihän joustaa ja teippaustekniikasta riippuen tukee, ohjaa, rentouttaa tai aktivoi muun muassa.