Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täysi-ikäisillä, muualla asuvilla lapsillanne avaimet lapsuudenkotiinsa?

Vierailija
03.01.2012 |

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mun äidilläkin on omaansa. Taitaa tuolla miehelläki olla. En oo varma, kun sen vanhemmat muutti, eikä oo enää se sama lapsuudenkoti.

Vierailija
2/55 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastavuoroisuus kuuluu aikuisuuteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole asunut lapsuudenkodissani kymmeneen vuoteen.

Vierailija
4/55 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa mun vanhemmilla olla just meijän vara-avain. Mutta ei ne koskaan sillä tuu sisään vaan soittavat ovikelloa. Toisin kun minä, joka paukkaan aina lapsuudenkotiin omalla avaimella. Siellä saa myös käydä ilmoittamatta ja vaikkei ketään olisi kotonakaan.

Toisaalta onhan se vastavuoroista, että molemmat tietää miten on "ok" toimia. Eli ei niitä haittaa, että minä ja sisarukset siellä käydään. Ja meitä saattas taas vähän ihmetyttää jos niillä olis tänne jotain asiaa omalla avaimella.

Vierailija
5/55 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vanhemmilleni vaihdettiin lukot, niin teettivät meille lapsille avaimet, vaikka emme ole asuneet kotona yli kahteenkymmeneen vuoteen.

Myös miehelläni on avaimet lapsuuden kotiinsa, samoin meillä molemmilla on avaimet vanhempiemme vapaa-ajanasunnoille.

Olemme usein yötä vanhempiemme luona kun olemme käymässä Helsingissä vaikka vanhemmat olisivat esim. ulkomailla tai vapaa-ajan asunnoille.

Toisaalta, äidilläni on avaimet meille.

Vierailija
6/55 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilläni ja isälläni on myös avain meille, mutta eivät he kyllä varmaan edes tiedä mihin se on laitettu. Mutta kuitenkin on. Soitan kyllä aina ennen vierailua sopiiko heille tulla. Mutta eivät he kyllä sitä vaadi, tykkäävät yllätysvierailuistakin.

Vierailija
7/55 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa mun vanhemmilla olla just meijän vara-avain. Mutta ei ne koskaan sillä tuu sisään vaan soittavat ovikelloa. Toisin kun minä, joka paukkaan aina lapsuudenkotiin omalla avaimella. Siellä saa myös käydä ilmoittamatta ja vaikkei ketään olisi kotonakaan. Toisaalta onhan se vastavuoroista, että molemmat tietää miten on "ok" toimia. Eli ei niitä haittaa, että minä ja sisarukset siellä käydään. Ja meitä saattas taas vähän ihmetyttää jos niillä olis tänne jotain asiaa omalla avaimella.

tulisi tänne ilmoittamatta etukäteen. Minusta on tärkeää päästää irti lapsesta ja lapsen vanhemmista ja siihen kuuluu oman tilan antaminen puolin ja toisin. Tämä ei ole enää lapseni koti, se on muualla. Siksi en halua, että lapsi käy täällä omia aikojaan tai erikseen sopimatta. Minusta se on vähän sitä peräkamarihenkisyyttä ettei ole itsenäistytty vaan luuhataan vanhempien nurkissa. Samasta syystä minulla ei ole avainta lapsen kotiin enkä mene sinne kuin kutsuttuna.

Vierailija
8/55 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin pois kotoa 15 vuotta sitten, eikä kukaan ole kysellyt avainta takaisin. Kätevää, sillä matkoilla ollessaan pyytävät usein käymään katsomassa, että kaikki on ok, hakemaan postit, tekemään lumityöt ym.

Vierailija
9/55 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole avainta äitini kotiin. Eikä isänkään.

Miehellänikään ei ole mutta hänen vanhemmillaan on vara-avain piilossa ja sillä kyllä mies sisaruksineen tulee ja menee miten haluaa.

Vierailija
10/55 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

avainta lapsuudenkotiin eikä vanhemmilla meille. Ja silti välit ovat mitä parhaimmat.

Vierailija
11/55 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 avainta, meillä ei sinne. Lapsuudenkotiin oli, mutta muuttivat vuosi sitten uuteen taloon ja sille ei ole. Mutta tiedetään missä vara-avain on (talon pihassa) joten voidaan mennä. ja on lupa mennä koska vain.

Vierailija
12/55 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja äidilläni oman äitinsä kotiin... Olin jotenkin ajatellut, että kaikilla "lapsilla" on omiin "koteihinsa" avaimet, kunnes joku eräs helsinkiläinen kollega joskus mainitsi, että siellä päin ei lapsilla yleensä ole omaan lapsuudenkotiinsa avaimia...

Minusta se on outoa. En edes keksi, mikä olisi luonnollinen tilanne pyytää omalta lapselta aikanaan avain pois, ja miksi niin tekisimme...

Vierailija
13/55 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

avaimet lapsuuden kotiini. en kyllä käytä etukäteen sopimatta.

Vierailija
14/55 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse on täältä 18-vuotiaana pois muuttanut, käy sisariaan katsomassa n kerran kuussa (jos sitäkään), ei tod ole mikään takakammarinpoika. Voi ja saa tulla ilmoittamatta, samoin kuin aikuinen veljensä, joka asuu täällä ja saa tulla ja mennä miten haluaa.

Vierailija
15/55 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse on täältä 18-vuotiaana pois muuttanut, käy sisariaan katsomassa n kerran kuussa (jos sitäkään), ei tod ole mikään takakammarinpoika. Voi ja saa tulla ilmoittamatta, samoin kuin aikuinen veljensä, joka asuu täällä ja saa tulla ja mennä miten haluaa.

Vierailija
16/55 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan en tietenkään mene ilmoittamatta vaan aina sovitusti. Joskus on niin, että saatetaan tovi ootella, ennen kuin äitini tulee kotiin. saamme mennä luvan kanssa sisälle. Olen myös remontoinut molempien kotia, kun olivat poissa. Siis tietysti sovitusti.

Musta se on mun vanhemmille jo turvallisuuskysymys. Asuvat molemmat yksin ja jos en saisi vähään aikaan kiinni, kävisin kyllä katsomassa, onko kaikki ok.

Vierailija
17/55 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsuuden kotiin. Sinne saa mennä milloin vaan, vaikka ilmoittamatta. En ole mikään peräkammarin tyttö ja en siellä ramppaa tms. ilmoittelematta tai muutenkaan. Minulle on kuitenkin tärkeä tietää että vaikka mitä tapahtuisi, niin aina on paikka minne saa mennä. Tosin tietäisin sen ilman avaintakin. Mulla on aivan mielettömän ihanat vanhemmat.

Vierailija
18/55 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tahansa voi tulla ovesta yleensä sisään. Viime yönä vanhin lapsista tuli yllättäin yöksi.

Vierailija
19/55 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta äidin luo minulla on avain. Mutta se on kyllä enemmän sitä varten, että olen halvempi avauspalvelu ko kiinteistöhuolto :D

Vierailija
20/55 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidillä ei ole minun kotiin. Isän kotiin ei ole avainta, eikä hänellä minun kotiin. Tyttärellä on avain minun kotiin, minulla ei hänen kotiin. Kukaan ei mene omilla avaimilla kenekään kotiin ilmoittamatta siitä ensin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän