Mistä 68cm toppahaalari suljetuilla lahkeilla?
Olen selannut nettikauppoja, mutta en ole löytänyt säänkestävää toppahaalaria, jossa olisi suljetut lahkeet. Muutamia vanuhaalareita tms. kyllä, mutta etsin sellaista, joka pitää hyvin tuulta ja tihkua eli soveltuu kantoliinalla kantamiseen. Tuon kokoisethan yleensä tarvitsee vain vaunuhaalaria, jonka ei tarvitse olla niin säänkestävä ja varmaan sen takia ei kunnolliselta vaikuttavia haalareita ole monesti kuin isompina.
Vauva on nyt 62cm ja bodyissa on käytössä koko 68. Nähtävästi se on sitten hyvä haalarinkin koko? Vai meneekö ne ulkovaatteissa jotenkin erilailla?
Kommentit (3)
Jos bodyt 68cm, niin miksi et osta 74cm haalaria? Sehän ei haittaa, että ovat kahleista auki, jos on reilun kokoinen. Aika monessa haalarissa myös sellaiset käännettävät lahkeet. Itse en myöskään ahtaisi lasta haalarissa kantoliinaan, vaan ostaisin itselleni toppatakin, joka soveltuu kantoliinailuun. Sellaisia myydään tai sitten hankit vaan tarpeeksi reilun takin ja virität kunnon kaulaliinanitsellesi. Minusta haalari kantoliinan alla kuulostaa ahdistavalta, etenkin jos ei ole kevyttoppapuku... Vauvalle vaikka villahaalari, myssy ja töppöset ja sitten itsellesi se lämmin takki liinan päälle.
74 varmaan onkin sitten parempi koko.
Minulla oli kantotakki lainassa, mutta lapsi ei nähnyt sen uumenista hyvin ympärilleen, kun ne takin reunat tuli tielle, ja ei oikein viihtynyt.
Eikö avoimet lahkeet kävisi, jos ostat lisäksi kunnon kokoiset toppatöppöset? Mun vauvalla on Reimatecin töppöset, joiden varsi ulottuu polviin ja pysyvät kyllä hyvin paikoillaan, kun laitan ne haalarin lahkeiden alle.