Onko teillä osakkeita?
Puolella pitäisi olla.
Jos on, niin mikä tällä lajittelulla:
alle 5000
5000-20000
yli 20000
Puolella pitäisi olla osakkeita ja näistä puolella alle 5000 eurolla ja sitten lopuista taas puolella tuo 5000-20000.
Kommentit (77)
Ei mutta joillakin on käsin kosketeltavaa arvoa.
On suoria omistuksia sekä osakerahastojen kautta olevia. Kokonaissumma on isompi kuin utelussasi, joten en viitsi kertoa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli osakkeita noin 100klla.myin syksyllä kaikki pois. Ja te ostitte ne. Nyt ne ovat realisoineet tappiot teille ja kun lopullinen dippi tulee vedän ostohousut jalkaan koska te myytte ne mulle takaisin puoleen hintaan. Tosiasiahan on jotta osakekaupalla voi tehdä rahaa on jonkun toisen otettava tappiot. Onneksi ei tarvi nähdä henkilöä joka menettää kaikkensa mun tähden.
Miksi luulet muiden myyvän tappiolla, jos et tee sitä itsekään? Luuletko olevasi jotenkin ylivertainen?
No se katajaan kapsahtaa joka kuuseen kurkoittaa. Hmmmm...🤓
Ei ole perittynä rahoja,mökejä,ei maata.Ei miestä ja miehen rahoja. Joten en omista mitään osakeita,omistus asuntoa tai mökkiä. Naisen tulot ikään katsomatta ovat pienemät kuin miehen.
Minulla on osakkeita noin tuhannella eurolla, rahastoissa 11k e. Puolisolla on noin 550k e, mutta arvo tietty heittelee. Kohta pitäisi rahallekin saada korkoa, sitäkin lojuu tileillä. En kuitenkaan raaski ostaa joitain juttuja, on jäänyt jotenkin päälle se moodi kun oli rahasta tiukkaa monta vuotta.
Oli yli 5000 e. Nyt on alle 5000e. No odotetaan vuosikymmenen päähän.
Pian suuri yleisökin herää tuohon ja pörssissä oleva takkafirma kiittää:
"Ruotsi ohjeistaa talven sähkökatkosten varalle: pystytä teltta sisälle"
www.is.fi/taloussanomat/art-2000009081458.html
Suomessa puhelinosakkeen omistaja lasketaan myös osakkeenomistajaksi.
Myin 16000 edestä kun ostin harrastekiinteistön/metsäpalstan. Enemmän iloa siitä kuin kylmistä numeroista. Vahingossa jäi fortumia sampoa ja metsoa, ei haittaa. Saavat olla.
SAIN PERINTÖNÄ JOITAIN VUOSIA SITTEN (EN PALJASTA TARKKAA VUOTTA, EI SIITÄ SUPERPITKÄ AIKA SENTÄÄN OLE.) KÄYTIN NIIDEN VARAT ASIAAN X, JOSSAIN VAIHEESSA OSTIN LISÄÄ, MUTTA KÄVI LIIKAA HERMOILLE SE LOPUTON SÄÄTÄMINEN JA PÄÄTIN PITÄÄ IHAN TIETOISESTI TAUKOA OSAKKEISTA.
TÄLLÄ HETKELLÄ OMISTAN AINOASTAAN ASUNTO-OSAKKEET JA MUIDEN OSAKKEIDEN AIKA ON JOSSAIN VAIHEESSA TAASEN. Sitten, kun elämäntilanne rauhoittuu ja jaksan keskittyä verotukseen.
Lähinnä rahastoja, jostain syystä koen ne osakkeita turvallisemmiksi.
Mutta aion kyllä satavarmasti palata osakkeiden maailmaan jossain vaiheessa taas. Nyt ei vain ole sen aika, liikaa stressiä aiheuttavat. Nyt en vain jaksa.
On. Ja koko ajan laskeneet tänä syksynä. Ennen salkku oli lähes 200 000 ja nyt on enää 180 000. Onneksi sentään tajusin myydän Fortumit ja Nokian Renkaat pois alkuvuodesta kun sodan uhka leijui ilmassa, ja sain vielä aika hyvin niistä kun olivat muutaman vuoden mulla olleet.
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä rahastoja, jostain syystä koen ne osakkeita turvallisemmiksi.
Voivat ollakin jos vakavaraiset ja laajasti hajautetut.
En yhtään ihmettele, miksi näillä sähkön hinnoilla takkafirmat ovat nosteessa. Ainut sähköstä riippumaton lämmönlähde. Huoltovarmuus on nykyaikaa.
Ukrainassakin moni miettii näinä aikoina, että kumpa olisi tullut varauduttua ja otettua huoltovarmuus huomioon.
Yli 20