Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko kiittämätön lahjansaaja? Mieheni kysyy

Vierailija
03.01.2012 |

yleensä lahjatoiveitani (joskus oikein kynän ja paperin kanssa). Tänä vuonna toivoin erästä tiettyä kameraa (merkkiä ja mallia). Sain kameran, eri merkkisen. Toivoin myös kirjaa, sain toisen kirjan, tosin samaa sarjaa. Toisena vuonna toivoin tiettyä videokameraa, sain toisenlaisen. Kerran toivoin merkkilaukkua ja sainkin, mutta karun miestenlaukun. Joskus toivoin pyjamaa, mutta ei mustaa, koska mustia olen saanut niin monta. Sain mustan pyjaman. Nämä vain esimerkkeinä.

Kaikkia toiveitani olisi ollut saatavilla, mutta mieheni on vaihtanut toiveeni mielestään parempaan. Minusta tuntuu, että hän jotenkin näpäyttää minua tai halua korjata makuani ja se tuntuu loukkaavalta. Kysyin, onko siitä kyse. Mies otti nokkiinsa ja pitää minua kiittämättömänä. Sanoi tuohtuneena, että pitää varmaan ostaa juuri pilkulleen se, minkä olen toivonut ja käänsi minulle selän. Aamulla hän oli lähtenyt töihin mitään sanomatta.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaja ostaa mitä haluaa, vinkkiä voi antaa pyydettäessä, tyyliin pyjama, jätä antajan mietittäväksi mikä ja minkä värinen : )

No eikös tuo ollut toivonut pyjamaa, toiveena vain, että ei olisi musta.. mutta sehän oli. Kyllä sen verran saa sanoa, minusta saa jopa toivoa, esim. kameroissa on isoja eroja ja jos tietää, millaista haluaa käyttää, sen voi kertoa.. säästyy antajaltakin vertailut.

En varmasti pyytäisi mieheltä anteeksi, mies saisi todellakin pyytää minulta.

Vierailija
22/57 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittoi lahjatoiveet sähköpostiin, suorat linkit tuotteisiin. Mä en halunnut olla mielikuvitukseton, vaan ostin yhden lahjan suoraan listalta ja muutaman sellaisen, joista olin kuvitellut miehen tykkäävän ja ehkä jopa tarvitsevan.

No, mies veti jouluaattona herneet nenään ja suuttui mulle, kun en ollut ostanut mitä halusi. Mä taas suutuin, kun haukkui rakkaudella ostamani lahjat. Tästä seuraa se, että mä en aio ostaa hänelle enää joululahjoja kun eivät kerran koskaan kelpaa. Mä en ala mistään listasta ostamaan, ostakoon itse, paljon helpompaa, kun kerran yhteisistä rahoista ne ostetaan kumminkin.

Eli ymmärrän miestäsi. Mene itse ostamaan mitä haluat, anna miehen ilahduttaa osaamallaan tavalla. Mies on yrittänyt rakkaudella ostaa sulle (miehille shoppaaminen on vaikeaa!) jotain ihanaa, ja sä kehtaat ruveta kätisemään siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pyydä, en tilaa, vastaan kyllä kysymykseen, kun kysytään.

ap

Laittoi lahjatoiveet sähköpostiin, suorat linkit tuotteisiin. Mä en halunnut olla mielikuvitukseton, vaan ostin yhden lahjan suoraan listalta ja muutaman sellaisen, joista olin kuvitellut miehen tykkäävän ja ehkä jopa tarvitsevan. No, mies veti jouluaattona herneet nenään ja suuttui mulle, kun en ollut ostanut mitä halusi. Mä taas suutuin, kun haukkui rakkaudella ostamani lahjat. Tästä seuraa se, että mä en aio ostaa hänelle enää joululahjoja kun eivät kerran koskaan kelpaa. Mä en ala mistään listasta ostamaan, ostakoon itse, paljon helpompaa, kun kerran yhteisistä rahoista ne ostetaan kumminkin. Eli ymmärrän miestäsi. Mene itse ostamaan mitä haluat, anna miehen ilahduttaa osaamallaan tavalla. Mies on yrittänyt rakkaudella ostaa sulle (miehille shoppaaminen on vaikeaa!) jotain ihanaa, ja sä kehtaat ruveta kätisemään siitä.

Vierailija
24/57 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

avauksen ydintä "mutta mieheni on vaihtanut toiveeni mielestään parempaan.".

Tämä on tyypillistä miehille. Erityisesti teknisissä vempeleissä. Vaihtamalla parempaan, mies kokee että hän ei pelkästään anna sulle mitä sä odotat vaan ylittää sen. Antaa extraa. Ja sillä tavalla näyttää rakkautensa.

Se että nainen ei siihen sitten ole tyytyväinen tarkoittaa sitä että naine lyö miekan miehen rintakehään, eikä pelkästään lyö, vaan vielä vääntää sitä haavassa.

Vierailija
25/57 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin tulee kysymään mitä voisi antaa lahjaksi. Ihan välttämättä haluaa kuulemma lahjan antaa eikä luovuta ennen kuin kerron. Itse sitten korottaa lahjan omasta mielestään parempaan, semmoiseen josta itse pitää enemmän.

Sama juttu jos mennään vaikka johonkin kahvilaan missä pitää itse hakea syömiset pöytään. Jos minä jään pöytään vaikka vauvaa hoitamaan ja kerron mitä minulle voisi tuoda, tuo äitini jotain aivan muuta. Esim. pikkupullan vaihtaa viineriin, sillä viineri on hänen mielestään parempi. Teen vaihtaa kahviksi, sillä kahvi on hänen mielstään parempi. Tietää kyllä oikein hyvin että minä en pidä viinereistä enkä kahvista :/

Vierailija
26/57 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en myöskään ole koskaan ymmärtänyt miksi helvetissä pitää kysellä niitä lahjatoiveita hyvinkin yksityiskohtaisesti ja sitten kuitenkin ostetaankin jotain sinnepäin olevaa, samansuuntaista joka oikeutetusti aiheuttaa saajalleen mielipahaa ja pettymyksen koska ensin on annettu olettaa ja ymmärtää että tulossa on juuri se tietty haaveiltu ja toivottu lahja.

Vierailija
27/57 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toista. Annamme omat lahjamme jouluisin kahden kesken vasta iltamyöhällä, ihan rauhassa. Jos lahjat eivät olisi miehelleni tärkeitä, en niin ihmettelisikään tai harmittelisi. Mutta nyt mies on ilmeisesti suuttunut minulle. ap

parisuhteet kun ette pysty tuollaisesta asiasta keskustelemaan ilman loukkaantumista. Tai tuo toinen vastaaja joka ostaa miehelle lahjoja ja itse ei saa mitään : ( Onneksi itsellä onnellinen parisuhde jossa ei tuoteta toisillemme pahaa mieltä.

Kerro miehellesi pahoitellen että olisit halunnut juuri sen mitä toivoit ja kysy onko kuitti tallella ja käy vaihtamassa siihen mitä halusit. Ei mies saisi loukkaantua mielestäni. Olen itse yhtä tarkka. Palautin hierontalaitteen jonka mies osti kun se toiminut. Ei suuttunut mun mies.

Vierailija
28/57 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkasti merkin mukaan, koska olen jo perehtynyt siihen ja tiedän, mikä vastaa tarpeitani. Muuten rahat menevät hukkaan. Olen toivonut myös tiettyä kirjaa. Enkä toivo yhtään mitään, ellei mies kysy. Hän kysyy myös tarkentavia kysymyksiä, kun vastaan hänelle.

ap

mieheltään, tai keltään, just tiettyä lahjaa tarkoin merkein yms ???? ymmärrän et toivoo korua esim kultainen kaulakoru, tai kamera, tai pyjama, tai paituli, jne mut et just vihree nanson kuurankukka pyjama kokoa xl ;) naurettavaa aikuiselt IHMISELTÄ ! häpeä ! kyllä tuosta on ilo kaukana, lahjan antajalta kuin saajaltakin vallankos sit esität iloista ja yllättynyttä kun saat kirjaimellisesti sen mitä toivoit, vihree nanason kuurankukka pyjama koko xl OI OI KUINKA IHANA o ) OOOOOOOOOOO naivia, kornia suorastaan eli ap AIKUISTU ! miten miehesi kestää sua, eipä ilmeisesti kestäkään..... lopeta lahjojen toivominen , antaja ostaa mitä haluaa, vinkkiä voi antaa pyydettäessä, tyyliin pyjama, jätä antajan mietittäväksi mikä ja minkä värinen : ) toinen vaihtoehto on OSTA LAHJASI ITSE ! RAHAT IN YHTEISIÄ, KUKIN OSTAA OMAT LAHJANSA JA PAKETOI NE J AOOOOOOOOOOOO MIOTEN IHANIA ; )

itse hommaisit ne tekniset härvelit, joihin olet jo perehtynyt ja annat miehen hommata sitten jotain jonka värillä tms ei ole niin väliä? Olis ehkä sitte sellanen winwin tilanne.

Vierailija
29/57 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se kamera on väärä, eikä sulla muuten ole rahaa siihen, minkä haluat, laita nyt ihmeessä se väärä myyntiin!

Ja jos mies siitä loukkaantuu, käske sen ensi kerralla kuunnella mitä sä toivot eikä soveltaa.

Enkä kehtaisi myydä mieheltäni saamiani lahjoja.

Vierailija
30/57 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisiko olla niin, että miehesi yrittää käyttää mielikuvitusta? Jos ei ole ymmärtänyt, että enemmän sinua viehättäisi se, että saat juuri sen, mistä olet maininnut. Jos hän luulee, että kameran merkki oli vain esimerkki, millainen? Pitääkö hän sinua erityisen kauniina mustassa yöpuvussa?

Toinen vaihtoehto on, että hän ei vain ole lukenut lappua oikein/muista lukemaansa. Omalle miehelleni käy usein näin, eikä hän sillä tarkoita mitään pahaa.

Kuulostaisi siltä, että hän on oikeasti halunnut ilahduttaa sinua ja kokee olonsa nyt loukatuksi. Kummallakin teistä on oikeutus omaan tunteeseensa.

Itse tekisin iltapalaa, pyytäisin miehenkin mukaan ja sitten ihan ystävällisesti keskustelisin asiasta, jos ei tänään, niin sitten jonain toisena päivänä. Kannattaa kuitenkin jossain vaiheessa purkaa juttu, sillä pienistä loukkauksista kasvaa ajan saatossa isompi meri.

Mitä, jos ensi vuoden jouluna antaisitte toisillenne lahjaksi lahjakortin avioliittoleirille? Ne auttavat yhteisen sävelen etsimisessä.

Vierailija
31/57 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkasti merkin mukaan, koska olen jo perehtynyt siihen ja tiedän, mikä vastaa tarpeitani. Muuten rahat menevät hukkaan. Olen toivonut myös tiettyä kirjaa. Enkä toivo yhtään mitään, ellei mies kysy. Hän kysyy myös tarkentavia kysymyksiä, kun vastaan hänelle.

ap

mieheltään, tai keltään, just tiettyä lahjaa tarkoin merkein yms ???? ymmärrän et toivoo korua esim kultainen kaulakoru, tai kamera, tai pyjama, tai paituli, jne mut et just vihree nanson kuurankukka pyjama kokoa xl ;) naurettavaa aikuiselt IHMISELTÄ ! häpeä ! kyllä tuosta on ilo kaukana, lahjan antajalta kuin saajaltakin vallankos sit esität iloista ja yllättynyttä kun saat kirjaimellisesti sen mitä toivoit, vihree nanason kuurankukka pyjama koko xl OI OI KUINKA IHANA o ) OOOOOOOOOOO naivia, kornia suorastaan eli ap AIKUISTU ! miten miehesi kestää sua, eipä ilmeisesti kestäkään..... lopeta lahjojen toivominen , antaja ostaa mitä haluaa, vinkkiä voi antaa pyydettäessä, tyyliin pyjama, jätä antajan mietittäväksi mikä ja minkä värinen : ) toinen vaihtoehto on OSTA LAHJASI ITSE ! RAHAT IN YHTEISIÄ, KUKIN OSTAA OMAT LAHJANSA JA PAKETOI NE J AOOOOOOOOOOOO MIOTEN IHANIA ; )

Vierailija
32/57 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan kynttilöitä ja pyysin synttärilahjaksi vähän parempia kynttilöitä. Ainoa toive oli väri, ei sinistä vaan jotain maanläheistä.

Mies antoi kymmenien eurojen kynttiläkorin, jossa pääväreinä sininen ja vaaleanpunainen.. Oli kuulemma ollut niin nätti.

Toivoin joululahjaksi pyjamaa. Olen vuoden aikana laihduttanut kymmenisen kiloa ja pyysin ilmavaa, nättiä ja ei xl-kokoista pyjamaa, siis kerrankin jotain nättiä ja seksikästä m- kokoista. Sain l-kokoisen vaaleanpunaisen flanelliyöasun; housut ja napitettavan paidan. Oli kuulemma ollut niin minun näköinen ja varmasti lämmin ja mukava, siis miehen mukaan.

Ihan hyviä lahjoja olivat vaikka mielessäni ajattelinkin että millaisesta rautakangesta nämä pitää vääntää.

Mies vaan katsoi nämä nätiksi ja katsoohan se niitä kynttilöitäkin täällä ja sitä yökkäriä minun päälläni, että olkoon..Ihana mies on..=))

Vierailija
33/57 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä kertaa hän vaihtoi kameran merkkiä, koska oli saanut ensimmäisessä liikkeessä mielestään huonoa palvelua ja meni sitten viereiseen, jossa toivettani ei myyty.

Mies itse suuttui verisesti, kun en mennyt saman tien ostamaan hänelle hänen toivomaansa polkupyörää, kun hän oli näyttänyt esitteen. Hän ei ehtinyt tulemaan liikkeeseen ehdottamanani päivänä. Minulla ei ole autoa eikä ajokorttia. Kerran hän toivoi pääsevänsä hierojalle. Annoin lahjakortin, mutta mies ei koskaan käyttänyt sitä, eikä antanut muidenkaan käyttää. Kyse ei ole siis siitä, että olisimme kovin erilaisia.

ap

voisiko olla niin, että miehesi yrittää käyttää mielikuvitusta? Jos ei ole ymmärtänyt, että enemmän sinua viehättäisi se, että saat juuri sen, mistä olet maininnut. Jos hän luulee, että kameran merkki oli vain esimerkki, millainen? Pitääkö hän sinua erityisen kauniina mustassa yöpuvussa? Toinen vaihtoehto on, että hän ei vain ole lukenut lappua oikein/muista lukemaansa. Omalle miehelleni käy usein näin, eikä hän sillä tarkoita mitään pahaa. Kuulostaisi siltä, että hän on oikeasti halunnut ilahduttaa sinua ja kokee olonsa nyt loukatuksi. Kummallakin teistä on oikeutus omaan tunteeseensa. Itse tekisin iltapalaa, pyytäisin miehenkin mukaan ja sitten ihan ystävällisesti keskustelisin asiasta, jos ei tänään, niin sitten jonain toisena päivänä. Kannattaa kuitenkin jossain vaiheessa purkaa juttu, sillä pienistä loukkauksista kasvaa ajan saatossa isompi meri. Mitä, jos ensi vuoden jouluna antaisitte toisillenne lahjaksi lahjakortin avioliittoleirille? Ne auttavat yhteisen sävelen etsimisessä.

Vierailija
34/57 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensähän tuotteen voi vaihtaa, erityisesti joululahjaksi tulleen tuotteen. Jatkossa tehkää kuten meillä: kumpikin ostaa itse omat lahjansa. Usko pois, kyllä itse ostetustakin lahjasta ilahtuu, kun se on varmasti juuri sitä mitä toivookin.

Vierailija
35/57 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin hierojalahjakortti.

ap

Vierailija
36/57 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän. Olisko parasta että kävisitte joulun kunniaksi hommaamassa yhdessä kamerat ym. isot jutut ennen joulua ja sitten laitatte ne vaikka paketoimattomina odottelemaan aattoa jolloin ne otetaan käyttöön "lahjana".

Ja sitten hommaatte jotain pientä yllätyslahjaa toisillenne ihan normaaliksi joululahjaksi. Näin kumpikin saisi ne isot jutut just sitä mitä haluaa ja niiden ostaminen yhdessäkin vois olla ihan kiva shoppailureissu. Ja sitten ne pienemmät yllärit olis sellaisia mitä ei toivota vaan ne valitsee lahjanantaja täysin oman arvauksensa mukaan ja niistä ei kitistä. Niihin ei olisi sitten niin isoja odotuksiakaan kun niihin ei käytettäisi kohtuuttomasti rahaa eli onnitus tai ei niin ei ainakaan rahan meno harmittaisi.

Meillä mies vertailee ja selvittelee paljon esim. kameroita ennen hankintaa. En halua ostaa hänelle sellaista lahjaksi koska hän nauttii siitä sopivimman etsinnästä. Ja tuntuisi tylsältä ostaa sellainen tarkan speksin mukaan just tuo malli tuolta kaupasta tuohon hintaan yhteisistä rahoista kiitos. Eli meillä ostetaan isot jutut yhdessä ja lahjoiksi vaan pikkujuttuja.

Vierailija
37/57 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tärkeää, enkä ole valmis luopumaan lahjojen antamisesta. Sain mieheltä nytkin yllätyslahjoja ja ilahduin niistä tietysti. Samoin minä annoin monta lahjaa, yksi oli toivelahja ja sen mies sai. Toivelahjoja en voi hankkia itse itselleni, koska miehellä on paljon enemmän rahaa käytössään kuin minulla. Hän käyttää sen mielellään perheeseen, ei itseensä, se ei ole ongelma.

ap

Ymmärrän. Olisko parasta että kävisitte joulun kunniaksi hommaamassa yhdessä kamerat ym. isot jutut ennen joulua ja sitten laitatte ne vaikka paketoimattomina odottelemaan aattoa jolloin ne otetaan käyttöön "lahjana". Ja sitten hommaatte jotain pientä yllätyslahjaa toisillenne ihan normaaliksi joululahjaksi. Näin kumpikin saisi ne isot jutut just sitä mitä haluaa ja niiden ostaminen yhdessäkin vois olla ihan kiva shoppailureissu. Ja sitten ne pienemmät yllärit olis sellaisia mitä ei toivota vaan ne valitsee lahjanantaja täysin oman arvauksensa mukaan ja niistä ei kitistä. Niihin ei olisi sitten niin isoja odotuksiakaan kun niihin ei käytettäisi kohtuuttomasti rahaa eli onnitus tai ei niin ei ainakaan rahan meno harmittaisi. Meillä mies vertailee ja selvittelee paljon esim. kameroita ennen hankintaa. En halua ostaa hänelle sellaista lahjaksi koska hän nauttii siitä sopivimman etsinnästä. Ja tuntuisi tylsältä ostaa sellainen tarkan speksin mukaan just tuo malli tuolta kaupasta tuohon hintaan yhteisistä rahoista kiitos. Eli meillä ostetaan isot jutut yhdessä ja lahjoiksi vaan pikkujuttuja.

Vierailija
38/57 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mies ilkeilee. Kysyin, miksi hän on niin ilkeä. Hän ei kuulemma voi vastata puolestani. Mitäköhän sillä sitten tarkoitti.

ap

Vierailija
39/57 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita miehellsei yksinkertainen kirje jossa kerrot kuinka paljon ilahduit niistä tietyistä miehen yllätyslahjoista. Ja ehdotat että jatkossa ostaisitte esim. kamerat yhdessä jne ja ostaisitte yllärilahjoiksi jotain pienempää. jne.

Ja kerro ettei tarkoituksesi ollut pahoittaa miehesi mieltä mutta olit esim. valinnut pyytämäsi kameran tiettyjen teknisten ominaisuuksien takia.

Ja anna miehesi sitten lukea kirje rauhassa eli et ole edes samassa huoneessa.

Vierailija
40/57 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko hänen osatamansa jutut ollut tarjouksessa tai selvästi halvempia ja siksi hankkinut ne ymmärtämättä eroa toiveiseesi nähden?