Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko kiittämätön lahjansaaja? Mieheni kysyy

Vierailija
03.01.2012 |

yleensä lahjatoiveitani (joskus oikein kynän ja paperin kanssa). Tänä vuonna toivoin erästä tiettyä kameraa (merkkiä ja mallia). Sain kameran, eri merkkisen. Toivoin myös kirjaa, sain toisen kirjan, tosin samaa sarjaa. Toisena vuonna toivoin tiettyä videokameraa, sain toisenlaisen. Kerran toivoin merkkilaukkua ja sainkin, mutta karun miestenlaukun. Joskus toivoin pyjamaa, mutta ei mustaa, koska mustia olen saanut niin monta. Sain mustan pyjaman. Nämä vain esimerkkeinä.

Kaikkia toiveitani olisi ollut saatavilla, mutta mieheni on vaihtanut toiveeni mielestään parempaan. Minusta tuntuu, että hän jotenkin näpäyttää minua tai halua korjata makuani ja se tuntuu loukkaavalta. Kysyin, onko siitä kyse. Mies otti nokkiinsa ja pitää minua kiittämättömänä. Sanoi tuohtuneena, että pitää varmaan ostaa juuri pilkulleen se, minkä olen toivonut ja käänsi minulle selän. Aamulla hän oli lähtenyt töihin mitään sanomatta.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene itse ostamaan, kun on noin tarkkaa. Miehesi halusi tuoda lahjaan jotain omaa näkemystään eikä olla pelkkä tilausten toimittaja.

Mielestäni saisit nyt ap mennä itseesi. Olet kiittämätön lahjansaaja. Voisitte vaikka sopia, että ette osta toisillenne lahjoja ollenkaan, tai sitten vaan lahjakortit. Tai parasta: yllätyslahja.

Vierailija
2/57 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kysyy lahjatoivetta ja saa pilkulleen tietyn toiveen, on silkkaa vittuilua ostaa jotain sinne päin (jos ei ole kyse saatavuudetsa tai hinnasta).

Toisaalta en ymmärrä lahjojen tilaamista tarkoilla spekseillä. Yhtä hyvin voisi pyytää rahaa ja ostaa ne itse. Enkä kalliiden lahjojen ostamista aikuisille rutiinijuhliin, siis lahjojen vaihtamista. Jotkut 50-vuotisjuhlat on eri asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että tuntuu inhottavalta ja tulee kiittämätön olo lahjan saajalle.

Itse olen ostanut miehelleni aina syntymäpäivä ja joululahjaksi jotain.. Itse en ole saanut mitään jollen itse ole käynyt ostamassa ja pyytänyt sitten rahaa häneltä siihen. Sama koskee hääpäivälahjoja jne.

Hän itse kysyi nyt ennen joulua mitä haluaisin joululahjaksi. Kerroin muutamia juttuja, ei mitään kalliita.. itse ostin miehelleni joululahjan ajatellen että ihanaa, kerrankin hän varmaan ostaa minulle jotain.. No ylläri, ei ostanutkaan mitään.... Ei kuulemma kerennyt käydä kaupassa...En enään osta hänelle mitään....

Vierailija
4/57 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta se pahenee. Mies ei arvosta sinua ja sinun toiveitasi.

Eli eroa nyt enne suurempia vaurioita.

Vierailija
5/57 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

isot lahjat (ja jouluisin monta) toisillemmekin. Olen toivonut sellaisia lahjoja, joista olen haaveillut pitkään. Tavallaan miehen lahjat menevät osittain hukkaan, koska haaveilen edelleen niistä toivelahjoistani. Olisi kuitenkin tuhlausta ja minusta isompi loukkaus ostaa nyt itse ne toiveet itselleni.

ap

Vierailija
6/57 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
7/57 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

parisuhteet kun ette pysty tuollaisesta asiasta keskustelemaan ilman loukkaantumista. Tai tuo toinen vastaaja joka ostaa miehelle lahjoja ja itse ei saa mitään : ( Onneksi itsellä onnellinen parisuhde jossa ei tuoteta toisillemme pahaa mieltä.

Vierailija
8/57 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän kaikkien kirjailijoiden kaikki kirjat ole läheskään samanveroisia keskenään.

En todellakaan pyytäisi anteeksi

Vierailija
9/57 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toista. Annamme omat lahjamme jouluisin kahden kesken vasta iltamyöhällä, ihan rauhassa. Jos lahjat eivät olisi miehelleni tärkeitä, en niin ihmettelisikään tai harmittelisi. Mutta nyt mies on ilmeisesti suuttunut minulle.

ap

parisuhteet kun ette pysty tuollaisesta asiasta keskustelemaan ilman loukkaantumista. Tai tuo toinen vastaaja joka ostaa miehelle lahjoja ja itse ei saa mitään : ( Onneksi itsellä onnellinen parisuhde jossa ei tuoteta toisillemme pahaa mieltä.

Vierailija
10/57 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjojen antamisen ja saamisen pitäisi tuottaa hyvää mieltä molemmin puolin, olla merkki välittämisestä ja muistamisesta.

Teille lahjojen anto ja saaminen tuntuu olevan bisnestä.

"Väärä merkki, väärän mallinen, väärän värinen, väärä sitä ja väärä tätä" Hävetkää ihan oikeasti!

Minua surettaa jo teidän miestenne puolesta. Jos joululahjasta joku ottaa nokkiinsa niin kuin te, niin miten mahtaa olla arkielämän tekojen laita.

Yäks, tässä ruumiillistuu av- mammojen pahuus..=(

Jäikö jotain lukematta tai ymmärtämättä ap:n viesteistä? Vai et muuten vain tajua?

Minä nimittäin inhoan "tilattuja" lahjoja emmekä miehemme kanssa sellaisia harrastakaan. Jos mies kysyy, mitä haluaisin, saatan ehdottoaa korua, ja yleensä mies ostaa jotain muuta, kun en kerran osannut sen tarkemmin sanoa. Enkä suutu, koska en oikeasti oikein osaa sanoa, mitä haluaisin. Mies ostaa muutaman yllärin ja minä teen samoin. Kukaan ei suutu, vaikka ei ihan nappiin menisikään.

Mutta jos oikeasti pyytäisin pyjamaa, joka olisi iso, mukava ja lämmin, ja saisin mieheltäni silkkisen pitsihepenen, niin voisi ottaa päähän. JOs samalla kertaa olisin toivonut x:n teosta ja saanut y:n teoksen, voisi kiukkuaste olla hivenen korkeampi. Tämä erityisesti jos mies olisi itse vielä kysynyt niitä toivomuksia.

On oikeasti todella hassua, että mies itse pyytää toivomuksia ja vaihtaa niitä sitten toisiksi jopa ihan ap:n toivomusten vastaisiksi eikä osaa selittää käytöstään vaan suuttuu ja riehuu asiasta. Luulisi nyt, että itsekin huomaisi, että ei ole noudattanut toivomuksia ja selittäisi syyn niihin esim. musta yöpaita oli ainoa, jota oli saatavilla siinä liikkeessä jne. Ei ap:llä ole syytä pyytää anteeksi, eihän hän arvostellut lahjoja vaan ihmetteli, miksi mies oli ostanut toisenlaisia lahjoja kuin oli toivottu.

Vierailija
11/57 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyhmästi, kun ostaa lahjan vierestä. Hukkaanhan se menee.

Vierailija
12/57 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ihan selvästi asiasta on syytä jutella ja selvittää se. Ei tuota voi käsittelemättäkään jättää. Keskustelkaa, kerro miehelle näkemyksesi ja kuuntele myös hänen käsityksensä asiasta.

Kurjaa, että joulusta ja lahjoista tulee paha mieli kummallekin :( Sehän ei varmasti ole kummankaan teistä tarkoituksena.

Vierailija
13/57 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miksi ostaa oven karmit kun toivot ovea?? Onko kyse oikeasti siitä että haluaa yllättää sinut eikä siksi osta prikulleen sitä mitä olet toivonut vai onko kyse jostain vittuilusta tms.

Ja asetas mies omaan asemaasi, jos mies toivoo punaista paitaa niin miksi ostaisit sinisen?!

Vierailija
14/57 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

isot lahjat (ja jouluisin monta) toisillemmekin. Olen toivonut sellaisia lahjoja, joista olen haaveillut pitkään. Tavallaan miehen lahjat menevät osittain hukkaan, koska haaveilen edelleen niistä toivelahjoistani. Olisi kuitenkin tuhlausta ja minusta isompi loukkaus ostaa nyt itse ne toiveet itselleni.

ap

annetulla rahalla tai molemmat omalla rahalla kun on tuollaista!

Vierailija
15/57 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on siis ollut vuosikausia tapana antaa isot lahjat (ja jouluisin monta) toisillemmekin. Olen toivonut sellaisia lahjoja, joista olen haaveillut pitkään. Tavallaan miehen lahjat menevät osittain hukkaan, koska haaveilen edelleen niistä toivelahjoistani. Olisi kuitenkin tuhlausta ja minusta isompi loukkaus ostaa nyt itse ne toiveet itselleni. ap

lapsia ap. Vai onko?

Vierailija
16/57 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Meillä on siis ollut vuosikausia tapana antaa isot lahjat (ja jouluisin monta) toisillemmekin. Olen toivonut sellaisia lahjoja, joista olen haaveillut pitkään. Tavallaan miehen lahjat menevät osittain hukkaan, koska haaveilen edelleen niistä toivelahjoistani. Olisi kuitenkin tuhlausta ja minusta isompi loukkaus ostaa nyt itse ne toiveet itselleni. ap

lapsia ap. Vai onko?

Vierailija
17/57 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siitä seurannut mykkäkoulu tästä jutusta. Kysyin mieheltä, mitä minun pitää ymmärtää siitä, että hän kysyy lahjatoiveita ja vaihtaa ne sitten. Mies ei kuulemma osaa vastata. Minusta taas kaikki omat tekemiset ovat perusteltavissa.

Sitten tuli huutoa, miten minä olen niin vaikea, ja mies kaivoi yhden jo sovitunkin asian esille ja syyllisti minut siitäkin. Hän sanoi, että lahjojen ostamiset pitää varmaan jättää. Lopulta minä menin toiseen kerrokseen itkemään, kun mies vain huusi päälle eikä kuunnellut yhtään. Mies teki ruokaa, söi yksin ja minä lämmitin keittoa itselleni, kun en uskaltanut miehen ruokaan koskea. Siitä mies sitten suuttui, kun ei edes ruoka kelpaa. Tämän hän sanoi vasta, kun lämmitin jo keittoa.

Että näin. Ei pidä kysyä, miksi mies tekee, mitä tekee. Miten tästäkin sotkusta selviän?

ap

Vierailija
18/57 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
19/57 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei pahoiteta toistemm mieltä ja kaikesta voidaan puhua.

Vierailija
20/57 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheltään, tai keltään, just tiettyä lahjaa tarkoin merkein yms ????

ymmärrän et toivoo korua esim kultainen kaulakoru, tai kamera, tai pyjama, tai paituli, jne

mut et just vihree nanson kuurankukka pyjama kokoa xl ;)

naurettavaa aikuiselt IHMISELTÄ ! häpeä !

kyllä tuosta on ilo kaukana, lahjan antajalta kuin saajaltakin

vallankos sit esität iloista ja yllättynyttä kun saat kirjaimellisesti sen mitä toivoit, vihree nanason kuurankukka pyjama koko xl OI OI KUINKA IHANA o ) OOOOOOOOOOO

naivia, kornia suorastaan

eli ap AIKUISTU !

miten miehesi kestää sua, eipä ilmeisesti kestäkään.....

lopeta lahjojen toivominen , antaja ostaa mitä haluaa, vinkkiä voi antaa pyydettäessä, tyyliin pyjama, jätä antajan mietittäväksi mikä ja minkä värinen : )

toinen vaihtoehto on OSTA LAHJASI ITSE ! RAHAT IN YHTEISIÄ, KUKIN OSTAA OMAT LAHJANSA JA PAKETOI NE J AOOOOOOOOOOOO MIOTEN IHANIA ; )