Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko kiittämätön lahjansaaja? Mieheni kysyy

Vierailija
03.01.2012 |

yleensä lahjatoiveitani (joskus oikein kynän ja paperin kanssa). Tänä vuonna toivoin erästä tiettyä kameraa (merkkiä ja mallia). Sain kameran, eri merkkisen. Toivoin myös kirjaa, sain toisen kirjan, tosin samaa sarjaa. Toisena vuonna toivoin tiettyä videokameraa, sain toisenlaisen. Kerran toivoin merkkilaukkua ja sainkin, mutta karun miestenlaukun. Joskus toivoin pyjamaa, mutta ei mustaa, koska mustia olen saanut niin monta. Sain mustan pyjaman. Nämä vain esimerkkeinä.

Kaikkia toiveitani olisi ollut saatavilla, mutta mieheni on vaihtanut toiveeni mielestään parempaan. Minusta tuntuu, että hän jotenkin näpäyttää minua tai halua korjata makuani ja se tuntuu loukkaavalta. Kysyin, onko siitä kyse. Mies otti nokkiinsa ja pitää minua kiittämättömänä. Sanoi tuohtuneena, että pitää varmaan ostaa juuri pilkulleen se, minkä olen toivonut ja käänsi minulle selän. Aamulla hän oli lähtenyt töihin mitään sanomatta.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

liki viisivuotiaan lapseni isä ei taaskaan muistanut lastaan millään tavoin jouluna eikä myöskään jälkikäteen eikä tavatakaan lastaan. Eikä virallisesti renttu, vaan toimitusjohtaja.

Vierailija
42/57 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laajensi riidan jo ihan muuhun ja ilkeilee vain piikikkäästi.

ap

Kirjoita miehellsei yksinkertainen kirje jossa kerrot kuinka paljon ilahduit niistä tietyistä miehen yllätyslahjoista. Ja ehdotat että jatkossa ostaisitte esim. kamerat yhdessä jne ja ostaisitte yllärilahjoiksi jotain pienempää. jne. Ja kerro ettei tarkoituksesi ollut pahoittaa miehesi mieltä mutta olit esim. valinnut pyytämäsi kameran tiettyjen teknisten ominaisuuksien takia. Ja anna miehesi sitten lukea kirje rauhassa eli et ole edes samassa huoneessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

liki viisivuotiaan lapseni isä ei taaskaan muistanut lastaan millään tavoin jouluna eikä myöskään jälkikäteen eikä tavatakaan lastaan. Eikä virallisesti renttu, vaan toimitusjohtaja.

Vierailija
44/57 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ongelmat ovat nykyään hyvin yleisiä koululaisilla.

Vierailija
45/57 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä yllätyslahjoja. Mies sanoi syyksi, että meni viereiseen liikkeeseen.

ap

Olisiko hänen osatamansa jutut ollut tarjouksessa tai selvästi halvempia ja siksi hankkinut ne ymmärtämättä eroa toiveiseesi nähden?

Vierailija
46/57 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maailmassa on kuitenkin miljardi nälkäänäkevää, ja tästä nyt tämmöinen show?

en väitä, että nälänhätä on sinun vikasi, mutta ei asenteesi kauheasti autakaan

Vierailija
47/57 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri nyt meillä on mieheni kanssa riita, jota hän ei halua selvittää. Avioliittoni tila vaivaa mieltäni. Se vie tietysti voimavarojani nälänhädän ratkaisemiselta, mutta minäkin olen vain heikko ihminen.

ap

maailmassa on kuitenkin miljardi nälkäänäkevää, ja tästä nyt tämmöinen show? en väitä, että nälänhätä on sinun vikasi, mutta ei asenteesi kauheasti autakaan

Vierailija
48/57 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulta kysytään lahjatoiveita ja kerron ne niin oletan saavani sen mitä pyysinkin. Jos haluaa ostaa lahjan "rakkaudella" miksi kysyy sitten toiveita edes, jos itse tietää asiat jo paremmin??? Tai ostaa sen toiveen sekä sen "rakkauslahjan". Totta kai voi ostaa itse, mutta mielestäni on mukavempaa saada se lahjana. Vaikka tietää paketissa olisi. Meidän lahjalistat ovat aika pitkiä niin en oletakaan saavani kaikki siitä listlta, vaan esimerkiksi jonkun toivomani kirjan listalta.

En ymmärrä, miksi pitäisi olla kiitolline jostain lahjasta X, joka on ihan paska, jos on pyytänyt asiaa Y. Tuo kamera ottaisi pannuun. Voihan siinä olla juuri tiettyjä ominaisuuksia, joita tarvitsee ja toisen valmistajan kamerassa ei ole. Ja tuo miehen käytös on aivan järkyttävää!!! Vaikuttaa kusipäältä, minulle ei puhuttaisi noin.

Vierailija
49/57 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ostanut muuta ,mitä en ole pyytänyt.

Vierailija
50/57 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en arvostellut lahjoja sinänsä. Ne olisivat ihan kivoja lahjoja, jos minulla ei olisi ollut minkäänlaisia toiveita ja tarpeita. Nyt ei ole mitään järkeä, eikä edes rahaa minulla hankkia esim. sitä kameraa, josta olen kauan haaveillut.

Koska mies ei vastaa kysymykseeni, olenkin yksikseni tässä miettinyt, että annan hänen maistaa omaa lääkettään. Vastaan "en tiedä", kun hän kysyy mielipidettäni tai odottaa perusteluja, ja keitän teetä, kun hänen tekee mieli kahvia. Mutta nämä nyt ovat vain tällaisia ajatuksia, tuskin teen yhtään mitään. En halua pahoittaa mieheni mieltä.

ap

Jos on ostanut muuta ,mitä en ole pyytänyt.

Vierailija
51/57 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun sieltä toisesta kaupasta sai POONUSTA!!!

Muuten itse pistäisin vääränlaiset lahjat saman tien huutonettiin ja ostaisin sitten tilalle oikeat vermeet ehkä sitä yöpaitaa lukuun ottamatta.

Vierailija
52/57 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maailmassa on kuitenkin miljardi nälkäänäkevää, ja tästä nyt tämmöinen show?

en väitä, että nälänhätä on sinun vikasi, mutta ei asenteesi kauheasti autakaan

Miten helvetissä tänne pitää tulla aina jauhamaan jostain tälläsistä asioista? Tämä ei liity ap:n juttuun millään tavalla. Mikäli et ymmärtänyt, niin häntä harmitti että mies on ostanut lahjoja "väärin", joka ei kuitenkaan tarkoita etteikö hän olisi kiinnostunut myös "suuremmista" asioista.

Vierailija
53/57 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä kehtaisi myydä mieheltäni saamiani lahjoja.

Mieheni lähetti viestin, että ei osaa antaa selitystä toiminnalleen ja pyytää anteeksi räyhäämistään ja haluaa viettää mukavat vapaapäivät. Mutta ei se ihan niin mene. Mies on rikkonut yhdessä sopimiamme sääntöjä (päälle ei huudeta vaan toista on kuunneltava ja kesken selvittelyn ei saa poistua paikalta) eli pettänyt taas lupauksensa. Ei minua voi kohdella ilkeästi ja kuitata sitä sanomalla anteeksi. Silloinhan minä kannan yksin taakan ja pahan mielen ja mies on anteeksi-automaatti.

ap

Mutta kun sieltä toisesta kaupasta sai POONUSTA!!! Muuten itse pistäisin vääränlaiset lahjat saman tien huutonettiin ja ostaisin sitten tilalle oikeat vermeet ehkä sitä yöpaitaa lukuun ottamatta.

Vierailija
54/57 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jouluna loukkaantunut lahjoista. Sain telkkarin ja kirkasvalolampun ja kirjan ja korvikset ja uuden kännykän. Kaikki vääränlaisia.

Sitten ymmärsin, että jumankekka onpa lahjat! Tätä kulttuuriahan pitää tukea kaikin puolin... jotta ahne ;-) pysyy ihanissa lahjoissa!

Kohta on synttärit!!! Jee!!!

Vierailija
55/57 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin kysymyksen ja olisin hyväksynyt minkä tahansa vastauksen ja varautunut sitten ensi kerralla eri tavalla. Miehellä ei ollut sanottavaa, sen sijaan hän teki asiasta riidan, haukkui minua, sai minut itkemään ja jätti yksin koko illaksi. Nyt hän tekstiviestillä pyysy räyhäämistä anteeksi ja haluaa olla kuin ei mitään olisi tapahtunut.

Mitä tarkoitat, että pyytäisin anteeksi?

ap

Olin jouluna loukkaantunut lahjoista. Sain telkkarin ja kirkasvalolampun ja kirjan ja korvikset ja uuden kännykän. Kaikki vääränlaisia. Sitten ymmärsin, että jumankekka onpa lahjat! Tätä kulttuuriahan pitää tukea kaikin puolin... jotta ahne ;-) pysyy ihanissa lahjoissa! Kohta on synttärit!!! Jee!!!

Vierailija
56/57 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä minusta kysymyksiin pitää vastata, ei aikuinen voi sanoa että en tiedä miksi tein niin.

Vierailija
57/57 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjojen antamisen ja saamisen pitäisi tuottaa hyvää mieltä molemmin puolin, olla merkki välittämisestä ja muistamisesta.

Teille lahjojen anto ja saaminen tuntuu olevan bisnestä.

"Väärä merkki, väärän mallinen, väärän värinen, väärä sitä ja väärä tätä" Hävetkää ihan oikeasti!

Minua surettaa jo teidän miestenne puolesta. Jos joululahjasta joku ottaa nokkiinsa niin kuin te, niin miten mahtaa olla arkielämän tekojen laita.

Yäks, tässä ruumiillistuu av- mammojen pahuus..=(