Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka sairaana pidät minua?

Vierailija
03.01.2012 |

Mulla on:

-vaikea atopia

-lievä iktyoosi (ihosairaus myöskin siis)

-alopecia (eli pälvikalju)

-astma, keskivaikea

-läppävika; mitraaliläpän prolapsi joka aiheuttaa kammioperäisiä lisälyöntejä, voi aiheuttaa sydämen vajaatoimintaa jossain vaiheessa

-migreeni

-laktoosi-intoleranssi

-allergioita (siitepöly, eläinpöly, kala)

kysyn, koska miellän itseni ihan terveeksi, liekö korvienkin välissä vikaa..?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin miellän itseni ihan terveeksi, vaikka minulla on ms-tauti, nivelrikko, astma ja monia allergioita.

Ne eivät vain oireile pahasti eivätkä rajoita elämääni merkittävästi.

Varmaan sinulla, ap on samanlainen tilanne.

Vierailija
2/17 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että iho ja allergiat rajoittaa ja astmakin, mutta olen kai tottunut siihen. Jos joku joutuisi tämän nahan sisään nyt tänään varoittamatta, niin veikkaan että menisi paniikkiin. :)

Jaksamista sulle!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siinä monenmoista, mutta sairauksia, joita voidaan hoitaa. Itselläni jos jonkinlaista myös, mutta osa epäselviä alttiuksia sairauksiin, joka aiheuttaa ylimääräistä huolta. Voisi kuvitella, etttä selvät ja hyvin hoidetut sairaudet olisivat helpompia kantaa. Itse pidän itseäni sairaana ehkä juuri sen takia, että lähipiirissä muut ovat suht terveitä ja koska pitää pelätä sairauksien levahtamista käsiin :/

Vierailija
4/17 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös kohonnut riski sairastua munasarja- tai rintasyöpään, ja se on kyllä tosiaan ollut pahempi kestää kuin nämä olemassa olevat sairaudet.

ap

Vierailija
5/17 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka hyvä hoitotasapaino sairauksissasi on esim. astma. Jos kaikissa lääkitys kohdallaan mihin lääkitystä tarvitsee ja olet tottunut elämään sairauksien ja allergioiden kanssa niin minäkin pitäisin sinua kohtalaisen terveenä. Ihmisillä on niin paljon hankalampia ja vakavampiakin sairauksia kuin sinulla.

t:hoitsu

Vierailija
6/17 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelee mielellään kiusallisia pieniä vaivojaan ja luettelee niitä ja lääkepurkkeja etu- ja takaperin. Tulee aikanaan saamaan myös sähköallergian ja fibromyalgian ja psykosomaattisia oireita pahasta mielestä. Olisin varpaillani sellaisen ihmisen seurassa, potentiaalinen JPK ei jokapaikankolottaja.

Työnantajana repisin hiuksia tulevista sairaslomapäivistä ja aviomiehenä jatkuvasta kitinästä ja voihkeesta, joka kuitataan tekourhealla hymyllä.

Oikeastaan aika hyvä hahmo jonkin tarinan henkilöksi. Mielensäpahoittajan tapainen, mutta naispuolinen.

Vierailija
7/17 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

astma on erittäin hyvässä hoitotasapainossa.

Ja tuo viimeisin luonnehdinta meni NIIN rivakasti metsähallituksen puolelle, että pisti mielen suorastaan entistä iloisemmaksi, kiitos siitä! :)))

t. ap, ei yhtään sairauslomapäivää 1,5 vuoteen

Vierailija
8/17 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdella ihmisellä voi olla astma, joista toisella vaikeana ja toisella lievänä.

Kahdella ihmisellä voi olla syöpä, joista toisella on pieni paikallinen ihosyöpä ja toisella epämääräiseesti levinnyt elimistöön ja edes lähtöpaikasta ei olla varmoja.

Kahdella ihmisellä voi olla ms-tauti, joista toisella....jne.

Vierailija
9/17 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla nämä ihotaudit ovat ne pahimmat, ja aiheuttavat kyllä ihan itkuakin välillä kun kutisee ja sattuu niin penteleesti...

Mutta, kaikkeen tottuu. Tai en ihan allekirjoita, silloinhan en ikinä itkisi kivusta, mutta melkein.

ap

Vierailija
10/17 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin hitonko väliä muulla??? :)

t. Alle nelikymppinen siirtoelinhenkilö osteoporoosilla, harmaakaihilla ja laskimovialla :D Ja joka tuntee itsensä "terveeksi"

Vierailija
11/17 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jolleivat diagnoosisi aiheuta sinulle sairautta. Esim.sydämen vajaatoiminra voi kyllä olla tosi vaika sairaus.

Eipä ole tullut mieleenikään ajatella laktoosi-intoleranssia tai allergioitani sairauksina. Piirteinä enemmänkin. Kerran kyllä olinvähällä sairastua ja harkitsinkin lääkäriin menoa, kun meinasin saada anafylaktisen eli vaikean allergisen reaktion (hengitys salpaantui, kipu rintakehälle ja nokkosihottuma vartalolle). Tilanne onneksi laukesi mukana olleilla lääkkeillä ja tehokkaalla pesulla (tunnettu allergeeni pois). Tuon illan tunsin oloni sairaaksi.

Vierailija
12/17 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen sairauden sitten määrittelisi... Jos käyt joka päivä pesemässä irtoavan ihon pois ja laitat tilalle kehnon korvauksen eli erilaisia rasvoja, iho kutisee ja sattuu niin että itku tulee ja olet paniikin partaalla, ja tämä tapahtuu joka ilta... Jaa-a, mutta kuten sanottu, kaikkeen (melkein) tottuu. :)

ap

Vierailija
13/17 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kysyin tätä siis siksi, että suurin osa lähipiiristä pitää käsittämättömänä sitä, että sanon itseäni terveeksi...

Minä kai miellän sairaana olemisen siten, että pitää maata petipotilaana.

ap

Vierailija
14/17 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu-u, elämänmyönteinen, iloinen, itsensä terveeksi tunteva. Huh.

Vierailija
15/17 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu-u, elämänmyönteinen, iloinen, itsensä terveeksi tunteva. Huh.

näin se menee. Mitä minä siitä saisin, että rupeaisin sitä ihoa suremaan sen enempää kuin on ihan pakko. Ei se siitä parane.

Ja se ei ole sentään kuolemaksi.

ap

Vierailija
16/17 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lisäksi osteoporoosi ja mt-ongelmia. Ja mulla sen mukaiset geenit. Voitinko mä nyt? :)

Vierailija
17/17 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rupea kilpailemaan. :)))

Mulla on geeneissä niiden syöpien lisäksi aivoverenvuotoa, alzheimer ja ms-tauti.

Hitsi, kohta lähden palstalta tai rupean oikeasti tuntemaan itseni sairaaksi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän