Miten saatte ajan kulumaan pitkillä lennoilla?
Aina, kun ei saa nukutuksi tai osa ei edes osaa nukkua lennoilla.
Ja nyt tarkoitan näitä 9-13h lentoja.
Kommentit (26)
Jos siinä vaiheessa, kun asettelen itseni lentokoneen penkkiin asennoidun siihen että tässä sitä sit könötetään seuraavat kymmenen tuntia. Toisin sanoen psyykkaan itseni sellaiseen "kuplaan" enkä edes oleta ajan kuluvan kuin siivillä (pun intended).
Yleensä aloitan lukemalla lentokoneen mainoslehdet, sitten tilaan juotavaa ja syön. Ruoan päälle katselen leffoja, torkun, käyn pikkuisen verryttelemässä käytävällä, torkun, katselen leffoja, käyn vessassa, torkun... Tylsäähän se on, mutta asenne ratkaisee!
"JO siinä vaiheessa, kun asettelen..."
Lento menee kun siivillä ;)
lennoilla, ihan itse pitää ajanvietteensä keksiä.
Lento menee kun siivillä ;)
Ja niiden kanssa saa lennoilla olla ihan rauhassa.
Nämä olleet siis 3-6h lentoja.
Pitkillä lennoilla niin lapsemme eivät matkusta mukana.
AP
jonka lapset juoksentelee pitkin käytäviä häiritsemässä muita matkustajia ja potkivat edessä istuvan selkänojaa ja mölyävät ja meuhkaavat keskenään. Äiti vaan yrittää viihdyttää itseään.
jonka lapset juoksentelee pitkin käytäviä häiritsemässä muita matkustajia ja potkivat edessä istuvan selkänojaa ja mölyävät ja meuhkaavat keskenään. Äiti vaan yrittää viihdyttää itseään.
lasta ja se huumattiin lennon ajaksi.
Mulla on pidemmillä lennoilla mukana aina "vakava kirja" eli sitä latuisaa korkeakyldyyriä, kaksi hassuttelukirjaa eli helppolukuista ja nopeaa viihdettä, useimmiten nuortenkirjoja, sekä yksi lisävaihtoehtokirja. Lisäksi mukana on sanakirja ja kieltenopintojeni tehtäväkirja.
Noiden lisäksi on vähän elektroniikkaa eli 32gb musiikkia ja kuunnelmia sekä pieni käsikonsoli, jonka hankin ihan sitä varten, että liikelennoilla on niin TYLSÄÄ. Lapsetkin viihtyvät tuntikausia pelikonetta takoen, jos ei erikseen kiellä, joten miksen minäkin..? ;p
Lisäksi mulla on usein kutimet mukana.
Laukku on toki iso, mutta eipä tule tylsää.
tai katselen leffoja.
Onneksi koneissa alkaa olla edessä istuvan penkissä näyttö josta viihdetarjontaa löytyy pikku maksulla.
Miten sä olet saanut vietyä sukkapuikot mukanasi koneeseen?
Itse torkun, luen, teen ristikoita, pelaan tarjolla olevia pelejä (siis siinä edessä olevan istuimen selkänojassa olevia) tai katselen leffoja. Tylsäähän se on mutta ei siinä auta muu kuin tyytyä tilanteeseen.
Varaan mukaan paljon erilaista luettavaa, hyvän kirjan ja lehtiä - jos ei jaksa syventyä kirjaan voi selailla lehtiä.
Leffoja katson myös.
Ja noista lapsista, kyllä meilläkin lapsilla on omat puuhansa lennolla, hekin mm. katsovat leffoja ja mietitään jo etukäteen mitä puhaa voisi mukaan varata. Lapset myös yleensä nukkuu pitkillä lennoilla hyvän pätkän. Käytävää ruuhkauttavet sen verran että vessassa käydään tai tarvittaessa jaloitellaan hakemaan lentoemänniltä vettä tms.
Miten sä olet saanut vietyä sukkapuikot mukanasi koneeseen?
Itse torkun, luen, teen ristikoita, pelaan tarjolla olevia pelejä (siis siinä edessä olevan istuimen selkänojassa olevia) tai katselen leffoja. Tylsäähän se on mutta ei siinä auta muu kuin tyytyä tilanteeseen.
Olen saanut ne aina vietyä viimeistään sillä, että laitan kuulakärkikynän, lyijykynän ja sen puikon vierekkäin ja kysyn, mikä näistä on mielestäsi muita vaarallisempi.
Luen, neulon, surffan netissä, katson leffoja ja telkkariohjelmia.
tai katselen leffoja.
Onneksi koneissa alkaa olla edessä istuvan penkissä näyttö josta viihdetarjontaa löytyy pikku maksulla.
En mä ole koskaan niistä leffoista erikseen maksanut.
tai katselen leffoja. Onneksi koneissa alkaa olla edessä istuvan penkissä näyttö josta viihdetarjontaa löytyy pikku maksulla.
Joko seinällä eturivissä tai sitten etumaisen penkin nojassa.
Maksaa 5-8e yleensä.
Ajattelen yleensä, että oli miten ikävä/tylsä/kivulias/pitkä/ tapahtuma tahansa, niin huomenna tähän samaan aikaan se on jo ohi.
Tämä pätee niin viisaudenhampaiden poistoon kuin pitkiin lentomatkoihin, toki joskus täytyy aikaperspektiiviä vähän muuttaa vaikka "ensi viikolle" asti.
Joo maksulla jos on oma näyttö siinä edessä.
tai katselen leffoja. Onneksi koneissa alkaa olla edessä istuvan penkissä näyttö josta viihdetarjontaa löytyy pikku maksulla.
Joko seinällä eturivissä tai sitten etumaisen penkin nojassa.
Maksaa 5-8e yleensä.
Olen lentänyt Finnairilla, American Airlinesilla, Qantasilla ja British Airwaysillä enkä ole koskaan maksanut oman näytön käytöstä!
Luen, ratkon piilosanoja/sudokuja, pohdin syntyjä syviä matkakumppanien kanssa.