Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita pitkiä 7v tyttöjä (135cm)

Vierailija
02.01.2012 |

Tuntuu, että kaikki lähiseudun tytöt ovat pieniä ja oma tyttö vasta menossa koulun syksyllä. Tyttö täyttää siis pian 7v ja pituutta on. Oletteko pitkät ihmiset kärsineet pituudestanne, kun muut ovat päätä lyhyempiä koulussa?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aika pitkä ja tavallaan oli ikävää olla aina koulussa pisin, paljon muita pidempi, nyt aikuisena ei haittaa. Ehkä pelkään, että tyttärenikin kokee ikäväksi olla paljon muita pidempi. On siis varmaan jo lähemmäs 140 kun aloittaa koulun.

Vierailija
2/20 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani olivat tuossa iässä ainakin 20 senttiä lyhyempiä. Ei sekään kivaa ole - vaikkei onneksi tytölle niin kamalaa.

Nyt esikoinen on kolmannella ja pisimmät tytöt on varmaan 150-senttisiä. Kengänkokokin sama kuin minulla eli 38! Omallakin jalka on nippa nappa 32.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka pituudesta ei ole tarkkaa tietoa, mutta 140-146cm vaatteita käyttää.

Välillä kommentoi, että on luokan lapsista kaikkein pisin, mutta muuten ei ole kärsinyt.

On hoikka ja notkea.

Molemmat vanhemmat ovat pitkiä, joten mitä muuta lapseltakaan voisi odottaa. Olen pyrkinyt puhumaan asiasta positiivisesti. Käsittääkseni lapset eivät ole asiaa kommentoineet, aikuiset kylläkin.

Vierailija
4/20 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin luokan pisin kahdeksannelle saakka. Ainoa harmitus minkä muistan oli se, että joudun tanssiessa pojaksi... Vieläkään en osaa olla "viemättä" ja osaan askeleet väärin päin.

Oma ekaluokkalaiseni on nyt 140cm ja naapurin kuukautta nuorempi tyttö 108cm. Samalla luokalla ovat ja hyvin tuntuu molemmat pärjäävän.

Vierailija
5/20 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kannustuksesta. Näkyy nykyään olevan enemmän pitkiä lapsia kuin ennen. Itse olin aina todella paljon muita pidempi ja siitä ehkä jonkinasteinen trauma jäänyt, nyt kylläkin olen aivan tyytyväinen pituuteeni 180cm. Tyttäreni ei ole mitenkään asiaa pahasti ottanut, joskus kysellyt miksi joku on niin lyhyt ja voiko olla samanikäinen kuin hän....:) Ehkä se on oma asenne joka ratkaisee eniten. Yritän kyllä viestittää, että kaikki ovat sen pituisia kuin ovat.

Vierailija
6/20 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus hurja hyppy pituuskasvussa voi olla "oire" ennenaikaisesta puberteetista. Siis jos lisäksi esim karvojen kasvua, rintojen kasvua, hien hajua jne. Kannattaa käydä lääkärin (endokrinologi) juttusilla, sillä se on oikeasti seurantaa vaativa asia.

Kyllä näitä meidän pitkiä tyttöjä on tutkittu 1,5 vuotiaista asti ihan Lastenklinikkaa myöten. Ole huoletta.

Vierailija
7/20 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun koulun aloittaa on jo 7v7 tai jopa 8kk päälle! mun tyttö on jpulukuussa syntynyt ja vasta täytti 7v mutta siis koulua jokäy oli aloittaessa 6v8kk eli eroa sen vuoden verran pari päivää ehkä vajaa vuoden ! eli koko ei ratkaise, vaan se ikä enempi, omani on nyt 132cm pitkä eli vielä ikäisekseen pitkä ja luokkansa nuorin. toki pari on vielä piedempää, ovatkin nyt tammikuussa ja maaliskuusa 8v täyttäviä kyllä mielleyhtymä on et lapsi on vanhempi, kun on pitkä enempi haittaa on kuitenkin , kun on oikeesti nuori ja pitkä eli ap älä valita, lapsesi on iso kokoinen ja vanhakin jo kouluun mennessään, pelkkää etua hänelle siitä on

Vierailija
8/20 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö on n.134cm. Luokalla on kolme ainakin päätä pidempää tyttöä,monta lyhyempää tyttöä. Kaikki pojat lyhyempiä kuin meidän tyttö. Ei pituus näytä menoa haittaavan. Olin aikoinaini luokkani pisin, siitä kiusattiin jnkv, oli myös kiusallista kun pidettiin vanhempana kuin olin. Olin aika ujo...

Isoin "vaiva" tässä on ikään sopivien kohtuuhintaisten vaatteiden löytäminen

Vierailija
9/20 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus hurja hyppy pituuskasvussa voi olla "oire" ennenaikaisesta puberteetista. Siis jos lisäksi esim karvojen kasvua, rintojen kasvua, hien hajua jne. Kannattaa käydä lääkärin (endokrinologi) juttusilla, sillä se on oikeasti seurantaa vaativa asia.

Kyllä näitä meidän pitkiä tyttöjä on tutkittu 1,5 vuotiaista asti ihan Lastenklinikkaa myöten. Ole huoletta.

Hieno juttu! Hyvä että asia on kunnossa, teidän kohdallanne. Tiedät sitten varmasti itsekin kuinka yleistä tuo adrenarke nykyään on. Tätä asiaa on selvitelty juurikin lastenklinikan endokrinologin vastaanotolla. Eikä suinkaan aivan huoleton juttu jos aihetta on. Turha mitätöidä.

Vierailija
10/20 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eskarin pisin. Todellakin päätä pitempi muita tyttöjä ja suurinta osaa pojistakin. Näyttää siltä kuin olisi pari vuotta liian nuorten porukassa.

Vierailija
11/20 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta kouluth:n tarkastuksessa. En ole koskaan kärsinyt pituudestani. Oli siellä luokalla pari muutakin pitkää tyttöä.

Et käytännössä kuitenkaan voi vaikuttaa tyttäresi pituuteen, mutta siihen voit miten lapsesi suhtautuu siihen.

Pitkällä ystävälläni taisi olla välillä kurjaa lapsena, kun opettaja suhtautui pieniin ekaluokkalaisiin paljon "äidillisemmin" kuin pitkiin, ikäänkuin pitkät olisi olleet myös vanhempia, kypsempiä emotionaalisesti.

Vierailija
12/20 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vielä tosi pieniä ja toiset jo hirmu pitkiä. Oma tyttöni on nyt 5,5v ja 120cm, ja nyt kun hampaita on tippunut, niin moni kysynyt meneekö jo kouluun/syksyllä kouluun. Enkä edes pidä mitenkään pitkänä, hieman ehkä keskivertoa pidempi. Itse en ole pitkä ja se varmaan onkin se, mikä ihmisiä kummastuttaa. Onko tyttösi ollut aina pitkä vai tekikö hurjan pyrähdyksen? En murehtisi pituutta, eihän siinä tuossa vaiheessa mitään haittaa voi olla!

Vierailija
13/20 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta kouluth:n tarkastuksessa. En ole koskaan kärsinyt pituudestani. Oli siellä luokalla pari muutakin pitkää tyttöä. Et käytännössä kuitenkaan voi vaikuttaa tyttäresi pituuteen, mutta siihen voit miten lapsesi suhtautuu siihen. Pitkällä ystävälläni taisi olla välillä kurjaa lapsena, kun opettaja suhtautui pieniin ekaluokkalaisiin paljon "äidillisemmin" kuin pitkiin, ikäänkuin pitkät olisi olleet myös vanhempia, kypsempiä emotionaalisesti.

kun koulun aloittaa on jo 7v7 tai jopa 8kk päälle!

mun tyttö on jpulukuussa syntynyt ja vasta täytti 7v mutta siis koulua jokäy

oli aloittaessa 6v8kk

eli eroa sen vuoden verran pari päivää ehkä vajaa vuoden !

eli koko ei ratkaise, vaan se ikä enempi,

omani on nyt 132cm pitkä

eli vielä ikäisekseen pitkä ja luokkansa nuorin.

toki pari on vielä piedempää, ovatkin nyt tammikuussa ja maaliskuusa 8v täyttäviä

kyllä mielleyhtymä on et lapsi on vanhempi, kun on pitkä

enempi haittaa on kuitenkin , kun on oikeesti nuori ja pitkä

eli ap älä valita, lapsesi on iso kokoinen ja vanhakin jo kouluun mennessään, pelkkää etua hänelle siitä on

Vierailija
14/20 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
15/20 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt tokalla tyttö on varmaan n. 135cm, syyskuussa täytti 8v. Kavereista löytyy sekä reilusti lyhempiä että reilusti pitempiä, pisimmät ovat varmaan jo yli 140cm. Pojilla taitaa olla vieläkin isommat erot. Onhan aikuisia naisiakin välillä 155-185.

Vierailija
16/20 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin ekaluokalla n. 120cm. :D

Vierailija
17/20 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli onko lapsi huomioinut asiaa jotenkin vai tuleeko kommentit vain aikuisilta?

Vierailija
18/20 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on lähemmä 160, kengännroa en ees arvaile ja ikää 10v :)

Vierailija
19/20 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

turha sille on hymyillä,

lapsi on sen kokoinen kuin on, ja sille sen enempää hän kuin vanhempansakaan eivät mitään voi

Vierailija
20/20 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en suinkaan vittuillu pituudelle vaan totesin vain, pitkät on hällä vanhemmatkin ja minusta pituus ja rotevuus pukee tätä luokan justiinaa. Hurmaavan topakka neitonen :)