Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

2-vuotiaan raivarit

Vierailija
02.01.2012 |

Meillä ihana 2-vuotias tulisielu neitokainen, jonka kanssa tällä hetkellä taistellaan ihan koko ajan kaikesta, mutta pahinta on pukeminen. Mulla loppuu keinot, että miten siitä tilanteesta saisi edes jollain tavalla siedettävän että olisi edes joskus kiva lähteä johonkin.

Pahinta tää on ulkovaatteiden kanssa, eli lopputulos on AINA se että puen huutavan ja potkivan lapsen väkisin. Olen yrittänyt suostuttelua kaikella mahdollisella tavalla, saisi pukea itse (olen varannut aikaa siihen), ollaan jätetty menemättä koska neiti ei halua pukea. Normaalisti kun ilmoitan että kohta lähdetään ulos niin on tosi innoissaan ja hihkuu, mutta heti kun otan vaatteet esille (tai valitsee itse pipon ja hanskat) niin sen jälkeen tulee se ei ei ei ei...ja juoksee omaan huoneeseen huutamaan. Kun loppujen lopuksi päästään ulos niin sitten ollaan taas yhtä hymyä ja ulkona on todella kivaa.

Tää vaan rassaa kaikinpuolin, koska kysymys on jokapäiväisestä asiasta ja monta kertaa päivässä ja tätä on jatkunu kohta 2 kuukautta. Jos jollain on pienintäkään ideaa tai mitään niin kiitos.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

telkkarin ääressä, enkä pode siitä huonoa omatuntoa.

Vierailija
2/4 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus aika haasteellista noin pienten kanssa.

Tässä keinot jotka toimivat meillä

- puin lapsen kun hän katsoi piirrettyjä telkkarista. Pitää vaan valita dvd, jossa on riittävän lyhyet jaksot, ettei lapsi jää nököttämään siihen ikuisuuksia ja kehitä riitaa siitäkin että pitää lähteä ulos kesken ohjelman

- puin lapsen niin, että lauloin samalla "missähän on Eliaksen jalka, TÄÄLLÄ on Eliaksen jalka jne).

- puin lapselle vaan haalarin jos oltiin menossa rattailla, ja vasta rattaissa kengät, myssyn ja hanskat. Lapsi oli heti hyvällä päällä kun päästiin ulos, joten pukeminen oli nopeaa.

Tsemppiä vaan, helpottaa kovasti kun lapsi kasvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiän vähän päälle vuosikasta on puettu nyt väkisin puoli vuotta, samoin vaihdettu vaipat ja suurin piirtein nukutettukin väkisin. Ei auta piirretyt, ei laulut eikä lorut eikä lelut. Alkaa jo ärsyttämään vaikkei yhtä hankalaa olekaan kuin uhmaikäisen kanssa.

Meiän 2-vuotias sai raivareita muutama kuukausi sitten pukemistilanteissa, onneksi loppuivat tasan siihen, kun äiti oppi pitämään hermonsa ja hengittämään syvään. Nykyään on vaan makaronina..

Ajattele pukemistilanne kerrallaan, ei tunnu niin pitkältä suolta :). Tsemppiä!

Vierailija
4/4 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aikalailla samanlaista oman 2-vuotiaan kanssa. Mua ehdistaa siinä just nyt eniten se, että oon ite viimeisilläni raskaana enkä jaksaisi taistella ns. fyysisesti siitä pukemisesta. Tällä hetkellä me mennään ulos sitten kun meidän neidille sopii. (tänään sain odottaa tunnin siitä kun ehdotin uloslähtöä)