Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vanhempani oikein minulta kadehtivat?

Vierailija
18.01.2012 |

Voisiko joku viisaampi selittää, mitä ovat ne "tuet", joita meidän perhe lapsiperheenä "saa kauheasti".

Äitiyslomaa ei tosiaan minun syntyessäni juurikaan ollut, mutta toisaalta silloin oli monessa perheessä äidin varaa olla kotona ilman äitiyspäivärahaakin. En ole tosin vuosiin ollut äitkoiyslomalla, joten sen ei pitäisi olla kateuden kohteena.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kadehdi lapiltani mitään, toivon, että heidän elämänsä on omaani helpompi.

Vierailija
2/4 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon pienempi kuin vaikkapa 80-luvulla. Silloin oli käytössä myös vielä perheverotus, joka helpotti perheellisten taloudellista asemaa huomattavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheiden talouteen vaikuttavaista seikoista, jotka olivat _paremmin_ 80-luvulla.

Vierailija
4/4 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien kateus on paljon luultua yleisempää, useimmat vaan osaavat kätkeä kateuden ja katkeruuden kiska omaa lasta kojtaan koettu kateus on täysi tabu.

Kateus kumpuaa siitä että vanhempi n kokenut itse jäävänsä jotain paitsi. Oma äiti meni nuorena naimisiin eikä opiskellut ollenkaan, ja on siksi tosi katkera että minä olen korkeakoulutettu ja hyväpalkkaisessa työssä. Yritti kaikkensa astääkseen yliopisto opintoni ja aina nälvii, kuittailee ja arvostelee. On siis tyytymätön oman elämän valintoihin.

Uskon että sama on sinullakin kyseessä, esim.jos hoidat lasta pitkään kotona, niin äitisi ei aikanaan voinut tehdä samoin.

Se on ihan tuubaa että aikuinen aina haluaa lapselleen parasta. Ei todellakaan, katkeria ja kateellisia vanhempia on yllättävän paljon!