Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kotiäidit pitävät itseään parempina ihmisinä kuin töissäkäyvät?

Vierailija
02.01.2012 |

Jos olet lapsen kanssa kotona 3v(tai vanhemmaksi) ei tarkoita että olet yhtään sen parempi äiti kuin minä joka olen laittanut lapseni hoitoon hänen ollessa vuoden ikäinen. Jokainen elää tavallaan ja jokainen on paras äiti lapselleen. Sinä Kotiäiti et ole yhtään sen parempi kuin minäkään!

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minä nautin elämästäni, lapsistani ja kodistani suunnattomasti. Olen ollut kotona 4 vuotta ja odotan kolmatta lasta. Tarkoitus on olla kotona niin kauan että hän täyttää 3 vuotta. Elämässäni on ollut vaikeita aikoja ja tämä elämänvaihe on siihen verrattuna mahtavaa aikaa. En ole täydellinen äiti. kaukana siitä, mutta olen onnellinen kotiäiti. Järjetön ajatus muuten että kotiäiti eläisi työäitien varoilla! Kannatta ottaa selvää mitä oman lapsen hoito tulee kunnalle kuukaudessa maksamaan, ennekuin väittää moista. Ehkäpä kotiäidit mahdollistavatkin omalla panoksellaan näitten uraäitien uran?

Vierailija
2/56 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä pidä itseäni parempana kuin työssäkäyjiä.

Kukin tekee kuten parhaaksi näkee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän sitä kenelläkään muulla ole oikeutta arvioida, kuin lapsilla

Vierailija
4/56 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on oma valinta ja täysin vapaaehtoista suomessa! Ei ketään tarvitse jalustalle nostaa jonkun lasten takia...

Vierailija
5/56 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet lapsen kanssa kotona 3v(tai vanhemmaksi) ei tarkoita että olet yhtään sen parempi äiti kuin minä joka olen laittanut lapseni hoitoon hänen ollessa vuoden ikäinen. Jokainen elää tavallaan ja jokainen on paras äiti lapselleen. Sinä Kotiäiti et ole yhtään sen parempi kuin minäkään!

ei edes omille/omalle lapselle.

Vierailija
6/56 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssä käyvät äidit pitävät itseään parempina kuin kotiäitejä.

Äh. Turhaan sinäkin tästä mesoat. Siis tottakai varmasti ärsyttää jos joku kehuu että kuinka hän on hoitanut lapsensa kotona, eikä ole tullut mieleenkän laittaa lasta hoitoon, niin se ärsyttää minuakin vaikka kotona olenkin.

Itse tosin myönnän sen että minua parempia äitejä on, niin kotiäideissä kuin työssäkäyvissä. Mitä sillä on väliä kuitenkaan?

Kaikissa meissä on puutteemme, vikamme ja heikkoutemme, eikä kukaan meistä ole loppupeleissä toistaan parempi.

(poikkeuksia on, omasta mielestäni ne äidit jotka hakkaavat, haukkuvat ja laiminlyövät lapsiaan, eivät kuuluisi olla äitejä ollenkaan.)

Mutta sen kuitenkin tiedän että en varmasti ole mikään parhain äiti. Arvosana olisi ehkä seiska, asteikolla 4-10. ;) Aina ei vain jaksa touhuta, opettaa ja olla kärsivällinen. Olen myös sen verran laiska, että suurin osa asioista on mennyt lapsen mukaan, esim. potta harjoittelut venähtivät vuodella, lapsi on nyt kaksi, ja nyt vasta ollaan vähän harjoiteltu. En vain jaksa sitä että lapsi huutaa kuin syötävä jos hänet vessaan (supistajalle tai potalle) vie.

Annat vaan niiden juttujen mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Vierailija
7/56 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olekotiäiti enkä todellaakaan ole parempi kun työssäkäyvät...välillä poden ns.huonoa omaatuntoa että oisko pitänyt viedä lapsi päiväkottin muiden lasten kanssa....

Vierailija
8/56 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka minut laitettiin päivähoitoon 3 kk iässä (70-luvun alussa). En kuunaan olisi vaihtanut äitiäni keneenkään toiseen.

Itse olen ollut sekä kotiäiti että töissä käyvä äiti, ja nähnyt monenlaisia äitejä molemmissa ryhmissä. Kotona oleminen tai töissä käyminen ei tee kenestäkään vielä hyvää äitiä tai vanhempaa - molemmissa ryhmissä on ihmisiä, joiden olisi parempi ollut jättää lapset tekemättä.

Vierailija
9/56 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän sitä kenelläkään muulla ole oikeutta arvioida, kuin lapsilla

Itse olen törmännyt tosi moneen ylimieliseen kotiäitiin.. En kyllä itse ala luokittelemaan, eiköhän molemmista löydy hyviä ja huonoja äitejä.

T: lapseton

Vierailija
10/56 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olen myös käynyt töissä kun ensimmäiset lapset oli pieniä.

Meillä myös yksi meni 9 kk ikäsenä tarhaan hetkeksi että saan työnantajan maksaman palkan vaikka mies oli lomautettuna.

Kun palaan töihin vuoden, ehkä vähän päälle niin osa lapsista menee ekan kerran tarhaan ja on vähän isompia (oletan että tässä heillä tulee vaikeaa) ja nuorimmasta loppuu vanhempainvapaa.

Mitä ihmeen väliä se on milloin joku palaa töihin perheellisenä ja miten kauan joku tuetta makaa? (Kotihoidontuen saa aina perhe jonka lapsi ei ole kunnallisella puolella hoidossa, ei siis pointti siinä että PITÄÄ OLLA KOTONA).

Vierailija
11/56 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun elävät töissä käyvien äitien varoilla. Monen kotiäidin lapset käy lisäksi virikehoidossa osa-aikaisesti joten eipä paljon jaksa nostaa hattua kotiäideille.

Vierailija
12/56 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei tollaisia tartte edes miettiä saati julistaa.

Vierailija
13/56 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko huono itsetunto? Enpä ole koskaan tavannut ketään, joka olisi ollut yli kolme vuotta kotona. Niistäkin, jotka ovat olleet sen kolme vuotta, löytyy parempia ja sitten vähän laiskempia äitejä. Samoin työssäkäyvistä.

Itse aion olla pitkään kotona, ja joo pidän itseäni hyvänä äitinä, mutta onko se keltään pois? En kuitenkaan kehu olevani ketään parempi?

Vierailija
14/56 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun elävät töissä käyvien äitien varoilla. Monen kotiäidin lapset käy lisäksi virikehoidossa osa-aikaisesti joten eipä paljon jaksa nostaa hattua kotiäideille.

Anteeksi nyt vain, mutta me kaikki emme ole sosiaalipummeja.

Enkä ole todellakaan kenenkään kukkaroilla elämässä työäitien varoilla. Miehenikään ei ole työäidiksi muuttunut, ja hän sitä rahaa tähän talouteen tuo. Kotihoidontuki tulee kuitenkin kaikille, jotka eivät lastaan hoitoon vie. Lapsilisätkin tulevat jokaiselle.

Noilla perusteilla ei minun voi väittää elävän työssäkäyvien äitien varoilla!

Olen kuitenkin töitä tehnyt 15-vuotiaasta ja veroja maksanut joten olen itsekin noihin tukien maksamiseen osallistunut, ja koska noista kelan tuista lähtee veroja, osallistun siihen edelleen.

Vierailija
15/56 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ehkä erilaiset arvomaailmat meillä?

Tiedän olevani hyvä äiti mutta tiedän myös ettei kotiäitiys tee kenestäkään automaattisesti hyvää äitiä

Vierailija
16/56 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko huono itsetunto? Enpä ole koskaan tavannut ketään, joka olisi ollut yli kolme vuotta kotona. Niistäkin, jotka ovat olleet sen kolme vuotta, löytyy parempia ja sitten vähän laiskempia äitejä. Samoin työssäkäyvistä.

Itse aion olla pitkään kotona, ja joo pidän itseäni hyvänä äitinä, mutta onko se keltään pois? En kuitenkaan kehu olevani ketään parempi?

Vierailija
17/56 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on sinut äitiydensä ja itsensä kanssa, ei tarvitse tälläisiä ihmetellä :) Korkeintaan kohauttaa olkaa ja jatkaa omalla tyylillä täysin piittaamatta muiden mielipiteistä ja ajatuksista!

Vierailija
18/56 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ehkä juuri tämä osa kotiäideistä jotka itsensä jaluastalle nostavat ja pitävät itseään muite parempina, ovat juuri niitä joilla ei ole mitään muuta millä päteä. Työelämässä olevat hankkivat ehkä meriittinsä sieltä, ja ne kotiäidit joilla on ehkä oma ura ja muutakin sisältöä elämässä, eivät tarvitse koettaa päteä kotiäitiyden kautta. Sehän ei sinäänsä mikään saavutus ole, onpahan vaan yks tieytynlainen valinta elämässä. Jotkut valitsevat se, koska muutakaan merkittävää ei juuri vaakakupissa ole, ja se jossakin kohtaa saattaa sitten itsetuntoa syödäkin.

Vierailija
19/56 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki, mutta aika moni kotiäiti tuntuu monesti nostavan itsensä jalustalle ja haukkuvan työssäkäyvät äidit lyttyyn. Tai sitten sitä tapahtuu täällä. Itse käyn töissä ja esikoinen meni vuoden ikäisenä päiväkotiin. En kadu ratkaisua, ja olen mielestäni erittäin hyvä äiti. :) Itse kunnioitan jokaisen päätöstä, jääkää kotiin tai menkää töihin, multa se ei ole millään tavalla pois eikä se tee kenestäkään huonompaa äitiä. Kyllä siihen asiaan vaikuttavat ihan muut seikat kun se onko kotona vai töissä.

Vierailija
20/56 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiäidit yleensä ovat omistautuneempia lapsille ja haluavat olla lasten kanssa. Pahimpia taitavat olla nämä virikelapset, heidän kanssa ei edes haluta olla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi