Eilinen Alaska-leffa, olipa vaikuttava!
Tai en tiedä leffan oikeaa nimeä, maikkarilta taisi tulla. Jäi koko yöksi vaivaamaan pojan kohtalo, tositapahtumiin kun perustui : (
Kommentit (16)
oli leffa ja tuli neloselta. t. nr 2
Oli kyllä hienon hieno elokuva - jäi mieleen. Toivottavasti joku muukin av-mamma näki tämän...
jossain kohdassa, siinä marjojen syönnissä yhtäkkiä tajusi että tämä ei mene hyvin ja muistin, että olin kuullut hämärästi tapauksesta kun päähenkilö oli mennyt metsiin valmistautumatta. Olin lukenut jostain retkeilyaiheisesta kirjasta ja oli esimerkki miten ei pidä tehdä, lähteä valmistautumatta metsiin. Tässähän tapaus oli paljon monisyisempi ja henkilön motiivit mennä luontoon perusteltuja. Surullinen tarina, erämaa söi miestä. Sean Penn hyvä ohjaaja.
...no, erämaassa on erämaan riskit, oli sinne menoon valmistautunut tai ei.
Enemmänkin sanoisin, että leffan opetus oli se, että ehdottomuus ei liene hyvästä missään asiassa. Päähenkilön isä oli ilmeisen ehdoton ja ankara kasvattaja...mistä seurasi se, että pojasta sitten tuli omalla tavallaan ehdoton kapinoija.
miten se bussi oli rahdattu sinne erämaahan. Kun ilmeisesti on siis jo tosielämässä sinne viety, koska se opiskelija oli ottanut itsestään valokuvan sen edessä.
Toinen mikä jäi vaivaamaan, oli se, mitä kautta metsästäjät olivat tulleet paikalle kun löysivät ruumiin. Ilmeisesti opiskelija ei tiennyt tästä reitistä jotta olisi päässyt pois.
mun makuuni tapahtumat ja takautumat loikkivat hiukan liian villisti. Pääsin kyllä aina kärryille, mutta ihan pikkuisen enemmän olisi kerrontaa voinut rauhoittaa.
Ja oliko se pääosan esittäjä koko ajan sama? Kun laihtui niin huimasti loppua kohti?
Hurjasti joutunut laihduttamaan. Ihan kamala kohtalo pojalla, vaikka omaa syytä olikin pitkälti. Tajuaa elämän tarkoituksen, eikä pääse pois...
Hyvin on ohjaaja valinnut musiikin. Se society laulu on jotenkin niin hyvä. Oliko se tehty sen pojan runoon perustuen?
ja pojan kohtalo. Siis vaikuttava elokuva.
Mä kans aamulla heti ekana ajattelin sitä poikaa... Miksi se halus jäädä sinne yksinään, olishan se varmaan päässyt pois kun kerta sinne menikin... Oli kyllä traagista, mut toisaalta olihan se hienoa että hän käsitteli traumojaan tuolla tavoin, kun vaihtoehtona olis voinut olla päihteisiin kuoleminen.
Mua rupes naurattamaan kun se luki siitä kirjasta että olikin syönyt myrkkykasvia, oliko se joku hiirenvirna tms... Oli vaan niin tragikoominen tilanne. Yleensä makukin paljastaa että on myrkkykasvista kyse, lapsena söin yhden hiirenvirnan herneen siitä palosta, ja kyllä se oli niin pahanmakuinen, ettei toista huvittanut maistaa.
Tuli ihan mieleen se karhumies-dokumentti, jossa mies halusi asua Alaskan korvessa karhujen keskellä, ja lopuksi karhu sitten oli syönyt hänet, jäljelle jäi vain äänitenauha, joka löytyi... En muista kuoliko hänen naisystäväkin, tais kuolla samalla.
Hänestä löytyy lisää tietoa esim. Wikipediasta.
http://en.wikipedia.org/wiki/Christopher_McCandless
Chrisin tarina on tosiaan poikkeuksellisen vaikuttava. Toisaalta hän teki elämässään ratkaisuja, joita voidaan pitää epäviisaina, mutta en voi kuin ihailla hänen määrätietoisuuttaan.
Eilinen hieno leffa pohjautui Chrisistä tehtyyn kirjaan Into the Wild (Erämään armoille), jonka on kirjoittanut Jon Krakauer. Suosittelen lämpimästi!
Mä kans aamulla heti ekana ajattelin sitä poikaa... Miksi se halus jäädä sinne yksinään, olishan se varmaan päässyt pois kun kerta sinne menikin... Oli kyllä traagista, mut toisaalta olihan se hienoa että hän käsitteli traumojaan tuolla tavoin, kun vaihtoehtona olis voinut olla päihteisiin kuoleminen. Mua rupes naurattamaan kun se luki siitä kirjasta että olikin syönyt myrkkykasvia, oliko se joku hiirenvirna tms... Oli vaan niin tragikoominen tilanne. Yleensä makukin paljastaa että on myrkkykasvista kyse, lapsena söin yhden hiirenvirnan herneen siitä palosta, ja kyllä se oli niin pahanmakuinen, ettei toista huvittanut maistaa. Tuli ihan mieleen se karhumies-dokumentti, jossa mies halusi asua Alaskan korvessa karhujen keskellä, ja lopuksi karhu sitten oli syönyt hänet, jäljelle jäi vain äänitenauha, joka löytyi... En muista kuoliko hänen naisystäväkin, tais kuolla samalla.
..kovin tarkasti leffaa seurata. Mieshän oli kerran lähdössä sieltä pois samaa reittiä kuin sinne korpeen menikin...mutta joutui toteamaan joen tulvivan eikä siitä päässyt enää yli.
Mä kans aamulla heti ekana ajattelin sitä poikaa... Miksi se halus jäädä sinne yksinään, olishan se varmaan päässyt pois kun kerta sinne menikin... Oli kyllä traagista, mut toisaalta olihan se hienoa että hän käsitteli traumojaan tuolla tavoin, kun vaihtoehtona olis voinut olla päihteisiin kuoleminen. Mua rupes naurattamaan kun se luki siitä kirjasta että olikin syönyt myrkkykasvia, oliko se joku hiirenvirna tms... Oli vaan niin tragikoominen tilanne. Yleensä makukin paljastaa että on myrkkykasvista kyse, lapsena söin yhden hiirenvirnan herneen siitä palosta, ja kyllä se oli niin pahanmakuinen, ettei toista huvittanut maistaa. Tuli ihan mieleen se karhumies-dokumentti, jossa mies halusi asua Alaskan korvessa karhujen keskellä, ja lopuksi karhu sitten oli syönyt hänet, jäljelle jäi vain äänitenauha, joka löytyi... En muista kuoliko hänen naisystäväkin, tais kuolla samalla.
..kovin tarkasti leffaa seurata. Mieshän oli kerran lähdössä sieltä pois samaa reittiä kuin sinne korpeen menikin...mutta joutui toteamaan joen tulvivan eikä siitä päässyt enää yli.
että jos olisi etsinyt toisen ylityskohdan, pari kilsaa jokea yläjuoksuun päin, olisi päässyt helposti yli. Ja alempana olisi ollut jonkunlainen joenylityspaikka. Ihmettelen miksei etsinyt näitä paikkoja, kun oli kuitenkin kävellyt bussilta joelle yli 30km.
ainakin elokuva mukaan. Varmaan alitajuisesti ehkä halusikin kuolla.
pisteet Sean Pennille siitä..(ja parista muustakin).
Se toinen vastaava, joka minullekin tuli tästä eilisestä mieleen, oli Timothy "Grizzly Man" Treadwell, joka eleli siellä puistossa karhujen kanssa useina vuosina. Ei tosin kokemuksen puutteeseen tainnut kuolla (dokkari löytyy grizzly man -nimellä).
SPOIL: Ensin karhu söi hänet ja sitten jälkkäriksi naisystävän. Koko homman audio nauhottui kameralle, mutta kuvaa ei säästynyt linssisuojan ollessa paikoillaan. Myös tuota dokumenttia voin lämpimästi suositella tositarinadokkaridikkareille!
Tuli ihan mieleen se karhumies-dokumentti, jossa mies halusi asua Alaskan korvessa karhujen keskellä, ja lopuksi karhu sitten oli syönyt hänet, jäljelle jäi vain äänitenauha, joka löytyi... En muista kuoliko hänen naisystäväkin, tais kuolla samalla.
siinähän se kohtalo selvisi... ja kyllä, oli vaikuttava elokuva - tuli uniinkin. siinä adoptiokohdassa tuli itku, hieno elokuva!