Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HELMISIMPUKAT 2012 -Tammikuu

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sande: painoa tullut n. 15kg lisää. Pojat oli viime ultrassa a: perätilassa ja b: pää alaspäin. Synnytys alakautta suunniteltu, mutta ultrataan ensin ja katsotaan miten on tulossa. Jos tulee normaalisti eli pakarat eellä niin saa tulla. Jos poikkitilassa tai jalat eellä ni leikataan. Poikkitilaan ei pitäisi enää mahtua.

Saa syntyä perätilassa, koska en ole ensisynnyttäjä ja olen vääntänyt yli 4 kilosia aikasemmin :D

Jaksuja kaikille. Mä en enää jaksa. Olen henkisesti ja fyysisesti ihan loppu. Onneksi ma on poliaika ja saan itkeä kaiken kivun, säryn ja turhautumisen lääkärille...

T. Miro ja pojat 35+6

Vierailija
22/47 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

heippa kaikille, ja Hyvää Uutta Vuotta!

Täällä itsekkin aika loppu ja naatti, töissä vielä koitan jaksaa.. Vähän kyllä ihmetyttää tuo mun pomon asenne tähän mun raskauteen. oli heti alussa kun keskusteltiin nii tiukkas sanoa vaan etää : Raskaus ei ole sairaus. ei myöskään kertaakaan kysynyt minulta vointia. Lisäksi olen pyytänyt parikin kertaa jotain muita hommia niin ei ole herunut, viimesille viikoille pyysin ylimööärösiä vuoroja että voisin huilia jos siltä tuntuu. Ei ollut laittanut yhtään sellaista vuoroa, vaan ihan normi vuoroja. Tämä työpäivä meni kahdella särkylääkkellä. kotiin kun pääsen ni itkua tihrustan koska alaselkä kivut ovat ihan kamalia En tiedä vihaako pomoni minua niin paljon että ei voi yhtään oloani helpottaa?!

Että ei se helppoa ole täälläkään.

-donna83 32+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

donna soita heti maanantaina lääkäriin ja sanot, ettei työnantaja jousta sun töistä ja sua sattuu ihan hirveesti töissä selkään ja ihan jokapaikkaan ja syöt vaan lääkkeitä ja itket kivusta. Ja pyydät, että saat sairaslomaa. Ihan normaalia tuossa vaiheessa jo saada sairaslomaa.

Mua niin ärsyttää tommoset työnantajat. Raskaus ei ole sairaus joo, mutta sen mukana tuomat sivuoireet tekevät sairaaksi, joten haistkoot home koko boss. Nih! :)

Vertailun vuoksi, niin mä en enää pysty kävelemään normaalisti. Itken ja syön panadolia säännöllisesti. Toki odotan kaksosia, mutta on niitäkin kaksosten odottajia jotka voivat oikein hyvin loppuun asti. Kaikki me ollaan yksilöitä ja toinen voi olla pirun kipee koko raskauden ajan.

Saikkua vaan mammaloman alkuun.

T. Miro ja vielä yhes kasassa 36+1

Vierailija
24/47 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muakin niin ottaa pattiin. koska haluaisin kuitenkin olla loppuun asti töissä. Mut jotenki tuntuu et pitäs neki ajat "kärsiä" viimeiseen asti. En ymmärrä minäkään yhtään, kun kuitenki työntekijänä olen valmis tekee ne työt, kun voisin olla niin vittumainen ja pyytää saikkua.. mut Pomon puolelta ei tule minkäänlaista joustamista.. Mäki tossa jo mietin että paljonko sitä särkylääkettä saa ottaa raskauden loppu puolilla?

Jaksamisia sullekkin Miro. sulla kuitenkin tuplasti sitä kantamista, mutta onneksi sulla ilmeisesti ei enää kauheen pitkä aika H-hetkeen.. :) Toivottavasti sulla menee kaikki hyvin. Tossa laskeskelin että ei mulla kyllä olis enää kun yhteensä 9 työpäivää.

-Donna83 32+5

Vierailija
25/47 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku fb-ryhmäläinen synnyttänyt jo?

Jos ei niin saa nähdä kerkiinkö ensimmäiseksi :)

Mulla synnytys käynnistetään perjantaina, kun tulee 37 vko täyteen. Syynä minun huonovointi ja vauvat oli maanantaina mittauksessa 3,1 ja 3,5 kg eli erittäin hyvän kokoisia.

Tulen kertomaan, kun kerkiän, että kuin meni.

Jännittää kyllä, koska ensimmäinen tulee perätilassa, toinen rt.

Pitäkää peukkkuja! :D

Miro ja pojjat 36+4

Vierailija
26/47 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä kukaan kerinnyt synnyttämään fb.n puolella, joten olet ensimmäinen. Paljon onnea koitokseen, ilmoittele tosiaan sitten tärkeimmät..

Thunder 35+1

Vierailija
27/47 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin hassua että ensin estetään lääkkeillä synnytyksen käynnistyminen ja sitten lopuksi kuitenkin käynnistetään synnytys. Siis ymmärrän täysin miksi näin tehdään, ajatuksena vaan todella hassu. Lykkyä Mirolle koitokseen! Tulet sitten pikaisesti kertomaan, kunhan kerkiät.

Mulla on äitipolille aika perjantaina. Saa nähdä mitä sanovat siellä. Aika on siis siksi kun on ylipainoa, niin katsovat että vauva ei kasva liian isoksi. Esikoinen kuitenkin oli "vaan" 3310g, joten tuskin tästäkään mitään suurta tulee.

Supistuksia tulee edelleen ja välillä hetken aikaa tulee ihan kivuliaitakin. Toistaiseksi vielä olen saanut ne loppumaan lepäämällä ja kuumalla suihkulla. Vauva on pitkään ollut kiinnittyneenä, mutta nyt on laskeutunutkin ja kohdunkaula käytännössä kadonnut. Mikä hetki hyvänsä voi lähtö tulla, tai sitten ei. Supistukset ovat vaan aiheuttaneet selänväsymisen ja se kramppaakin todella herkästi. Syön nyt magneesiumia, mutta eipä ainakaan vielä ole mitään hyötyä.

donna83, kannattaa nyt kuunnella omaa kroppaansa ja jäädä sairaslomalle jos yhtään siltä tuntuu. Vaikka kyseessä on enää alle 10 työpäivää, niin sitä suuremmalla syyllä. Nyt ei kannatta rikkoa kroppaansa, eikä se särkylääkkeiden syönti tee hyvää kenellekään.

JenniAnnu, hyvä että maksa-arvot vielä viitteiden sisällä. Nyt vaan rentoudut ja unohdat koko käynnistyksen. Murehdit sitten jos sen aika koittaa. Nythän on useita keinoja tuohon käynnistykseen. Naistenklinikalla taitavat suosia nykyään sitä pallunkia (tai pallonki) taitaa olla suomessa aika uusi menetelmä. Mulla käynnistettiin cytoteceilla esikoinen ja jos tästä joutuu käynnistykseen, niin sitten varmaan pelkkä kalvojen puhkaisu riittää (sisäsuu oli reilu viikko sitten jo 2cm auki).

Missäs aotearoa on, yhdessä kasassa vai jakautuneena?

Sande87 ja typy 36+0

Vierailija
28/47 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on mulla semmonen tilanne että tänään jouduin jäämään pois töistä, ja menen Yksityiselle katsomaan missä vika. ensinnäkin eilen aivan kaameat alaselkä kivut jälleen, vaikka olin vapaalla. toisekseen mulla on jalka/lonkka ollut pidemmän aikaa TODELLA kipeä, ja nyt vain pahenee.

yöllä heräsin pistomaiseen ja vihlontamaiseen kipuun joka alkaa siis tuolta pepun puolelta, tietyt asennot Vihloo ja sattuu peppuun, ja kipu siitä alas jalkaan. esim sukkien laitto sattuu, myös housujen laitto vihloo. Tuntuu vähänkuin olis joku paikka sioiltaan. on niin kaamea kipu se mikä lähtee pepusta (kyse siis vasemman jalasta) esim jos nostan vasenta jalkaa ylös ja käännän jalan oikean päälle, Kipu on sietämätön, kun laitan jalan takaisin, kipu toistuu, mutta menee ohi kun jalka on maassa, ja kävelemiseen lähtö alkaa nilkutuksella, koska kipu on niin voimakas. tätä on siis kestänyt jo ennen raskautta mutta pahentunut vain.

Kättärillä sain tietää joutuvani sektioon, (tieyttyjen 11vuotta sitten olevien leikkausten takia) vähän alkoi jännittää että kaikki menee hyvin..

Vierailija
29/47 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

donna83 selvisikö lääkärissä mitään? Saitko jo tietää sektiopäivän vai kertovatko sen myöhemmin?

Äitipolilla kaikki loistavasti. Verenpaineet edelleen normaalit, painoa ei ole kertynyt liikaa, ktg-käyrä aivan loistava. Ultrassa kaikki kunnossa. Painoarvio on 2.9kg. Lääkäri kyllä veikkasi että ei päästä laskettuunaikaan asti. Edelleen kanavaa jäljellä 2cm ja koko kanava läpiauki 2cm. Ja lääkäri ihan vapaaehtoisesti katsoi että killuttimia ei näy, 100% tyttö siis tulossa.

Nyt alkaa olemaan pieniä auraoireita lähestyvästä synnytyksestä. Maito on muuttunut keltaiseksi ja sitä tulee jo aika reilusti. Samoin pientä päänsärkyä löytyy ja välillä vihloo kohdunsuulle niin että meinaa oksennus tulla. Toivottavasti ei nyt vielä tänä viikonloppuna tule, kun vietetään esikoisen synttäreitä.

Sande87 ja typy 36+3

Vierailija
30/47 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvisi sen verran että lonkassa ilmeisesti jokin hermo puristuksissa joka kohdistuu sinne pepun alueelle ja sieltä pohkeeseen. mitään nyt ei voi oikeen tehdä kun raskaus jo näinkin pitkällä (lääkettä kyllä määräs mutta sekin lievenpää) eli odotellaan että vauva tulee ulos ja katsotaan sitten uudestaan jos kivut ei lopu. Alaselkä jomotus nyt johtuu raskaudesta kun toi vauva painaa.

Ei kerrottu vielä tarkempaa tietoa sektiosta. Ainoastaan että viikolla 39. menen uudestaan noin kolmen viikon päästä (viikolla 36) jolloin ilmeisesti kerrotaan jo enemmän.. :)

donna83 33+4

Vierailija
31/47 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No taas mennään!

Keskiviikkona labrassa käyntipä osoitti, että arvot ovat nyt pomsahtaneet yli sallittujen reilusti.

Maanantaina eli huomenna siis äitipolille tutkimuksiin...saa nähdä mitä ne siellä sitten päättävät tehdä.

Mutta onneksi kerkesin pikku paniikin järkätä silloin toissa viikolla, niin nyt on aika rauhallinen olo.

Että näillä mennään nyt...ja maanantaina lisää infoa.

32/47 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

apua onko miro77 jo saanut pienokaisensa kun on 10. Pvä kirjoittanut että käynnistetään perjantaina? Voiko olla mahdollista että ekat helmet on jo tulleet maailmaan :)

33/47 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan vielä yhdessä kasassa... Supistukset ovat niin kipeitä, että valvottavat yöt ja päivät, mutta eivät vaan ole niitä oikeita synnytyssupistuksia... Olen ihan poikki!

Onkohan Miron pienokaiset jo syntyneet?

JenniAnnu: harmi tuota hepatoosia! Tsemppiä!

Donna83: onneksi kivun syy selvisi. Hyvä, että jäit pois töistä.

Kuten alussa jo kirjoitinkin, niin supistuksia tulee yötä päivää säännöllisesti ja ovat oikeasti kipeitä. Minulle tajottiin jo kivunhoitoon osastopaikkaa, mutta kärvistelen vielä kotona. Olen niin poikki, etten jaksa enää yhtään mitään. Toisaalta toivon, että tämä pikkuinen syntyisi jo, mutta toisaalta että nämä supparit loppuisivat ja alkaisivat sitten synnytyksen käynnistyessä lasketun ajan tienoilla.

Jaksamista vimppoihin viikkoihin kaikille!

Aotearoa ja Siru 36+1

Vierailija
34/47 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aotearoa: Mä olin ihan varma että olet jo saanut Sirun syliin :) Mulla on kanssa nyt pari päivää ollut kipeitä supistuksia. Tulee miten sattuu ja saattaa kestää vaan jokusen sekunnin tai sitten minuutin. Viime yö oli ensimmäinen jonka valvoin lähes kokonaan. Voimia vielä loppuodotukseen! Oliko niin että tämä kaveri on viihtynyt masussa pisimpään sun lapsista?

JenniAnnu: Voimia sinne. Mitä sanoivat äitipolilla?

Donna83: Onko kivut yhtään helpottaneet?

Mulla ei mitään uutta. Supistuksia tulee ja menee, mutta ei tapahdu mitään. Tissit on täynnä maitoa ja aina kun ottaa rintaliivit pois, niin maitoa valuu ihan hulluna.

Sande87 ja typy 37+1

Vierailija
35/47 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla alkaa jännät ajat olemaan :)

Mie tosiaan kävin äitipolilla maanantaina ja kotiin ne vielä onneksi päästi. Arvot joka labran jälkeen kyllä on noussut. Nyt mennään sitten viikko kerrallaan, että jännitetään ilmeisesti aina maanantaisin, että joudunko jäämään osastolle ja käynnistyshommiin.

Melkoista ramppaamistahan tämä on, kaksi kertaa viikossa labrassa, kerran neuvolassa ja kerran äitipolilla ja tätä ilmeisesti niin kauan, kunnes jään synnyttämään.

Oireita mulla ei edelleenkään ole, joten lääkitystä ei vissiin senkään takia vielä ole ehdoteltu.

Ja jos lääkärin rivien välistä osasin tulkita oikein, niin pari viikkoa vielä tarkkailaan ja sitten olisi käynnistys ajankohtaista eli viikolla 37-38 (tällä hetkellä viikkoja siis 36+1).

Mutta jotain helpotusta sieltä äitipolilta kuitenkin sain...että paikat on alkanut jo kypsyä itekseen (mitä ei siis esikoisen odotuksessa tapahtunut missään vaiheessa). Olin jo yhdelle sormella auki ja kohdunkaulakin pehmentynyt mukavasti...joten mahdolliselle käynnistämiselle jo paljon paremmat lähtökohdat kuin kaksi vuotta sitten...se hieman helpotti jännitystäni.

Huomennapa olisi siis normi neuvola ja maanantaina jälleen äitipolille.

Ja nyt hieman jännittää jo mennä sinne, kun viikkoja alkaa olla silloin se melkein 37 :)

Infoanpa taas miten kävi :)

Voimia kaikille loppuodotuksiin ja toivottavasti synnyttäneet voivat vauvojensa kanssa hyvin!

Vierailija
36/47 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille pitkästä aikaa!:)Tänään tuli itsellä viikko 37 täyteen ja mieli on jo tulevassa ja niin odottavana...on se vaan kumma miten sitä tulee päivä päivältä kärsimättömämmäksi mitä lähemmas h-hetkeä mennään:)...Olo on jo sangen tukala, vessassa saa rampata ja uni ei tule silmään...Lisäksi maha jo niin iso ettei tuo liikkuminenkaan suju ilman kivistyksiä, joten kai kaikki tämä yhteensä saa mielen odottavalle kannalle, että jospa vähän ennen laskettua aikaa:)...

Toivon, että voitte hyvin mahavaavienne kanssa ja odottelen innolla tietoja ensimmäisistä helmisimpukoista:), jotka maailmaan putkahtavat.Voimia kaikille tasapuolisesti ja onnea matkaan!:)

T:)Kesäyö ja pikkuinen 37+0

Vierailija
37/47 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Ei ottanut käynnistys tuulta alleen. Viikko sitten pe kokeiltiin. Ma kokeiltiin uudestaan. Ei mitään. Kohdunsuu 3cm auki, ei auttanut edes käynnistys. Eilen 38+0 käytiin polilla ja pojat mitattiin. A joka on tulossa perätilassa oli jo 3960g! ja b 3500g. Päätettiin maanantaina tehtävä sektio aika. Ei tarvitse yrittää synnyttää 4 kiloista perätila vauvaa :D

Eli mulla on n. metri ja n. 8kg vauvaa sisälläni. Ei ihme, että on vähän tukala jo olla :)

Tsemppiä kaikille loppurutistukseen. Vaikka ite en ole nukkunut 3 viikkoon kipujen takia (torkahdellut sinne tänne tunniksi kerrallaan) ja olo on ihan karsee, niin olen äärettömän kiitollinen, että pojat näin pitkään oli sisällä. Ennenaikaisuuden riski oli kauhean stressaavaa aikaa ja rukoilin joka päivä, että kasvaisivat edes 3 kiloisiksi. Toiveeni toetutui :D

Kun teillä alkaa kärsivällisyys loppumaan ja tahtoisitte vauvat jo ulos niin miettikää mun masun kokoa ja mun polviparkoja jotka huutaa hallelujaa! Ja päättäkää, että omasta olosta huolimatta vauvalla on parempi alku elämälle, kun saa olla mahdollisimman pitkään sisällä.

Voikaa hyvin :)

Maanantain jälkeen tulen kertomaan uutisia!

Miro ja pojat 38+1

Vierailija
38/47 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miro77: Mitä käynnistystä sulla yritettiin? Voi kun sun pojat on isoja. Ei paljon muakaan houkuttelisi tuo 4kg, saati vielä kun on perätilassa. Huh! No maanantaina viimeistään sitten on pojat ulkona. Ihanaa! Tsemppiä sinne.

JenniAnnu: Jännä että käyt silti neuvolassa, vaikka käyt äitipolilla kerran viikossa. No meneepä loppuaika nopeasti kun on koko ajan menoa :)

Näinhän se on että parempi mitä kauemmin vauvat sisällä pysyy, ainakin melkein kaikissa tapauksissa. Sehän on tosiasia että fyysisten oireiden tehtävänä on "kyllästyttää" odottaja raskauteen ja haluamaan vauva ulos. Jos vaan haluaa olla raskaana, niin ei riitä motivaatiota synnykseen. Joten kurjistellaan viimeiset viikot iahn rauhassa, kyllä ne vauvat tulevat ulos halusivat sitä itse tai eivät :)

Mulla supistukset tosiaan rauhoittuneet, mutta vauva painaa jotenkin hassusti hermoja. Iskiastyylistä vaivaa on ollut jo jokusen viikon, mutta nyt vasen jalka puutuu oikein kunnolla varsinkin seistessä. No johan tässä ollaan loppusuoralla. Suurin ongelma on liikkuminen, siis mä en meinaa päästä sohvalta ylös ollenkaan. Jos kävelen edes 100m matkan, niin häpyluu tulee niin kipeäksi että tekisi mieli mennä vaatimaan käynnistystä heti. No maltti on valttia.

Sande87 ja typy 37+3

Vierailija
39/47 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sande: Laitettiin oksitosiinitippa. Kohdunsuu ollut 3 viikkoa 3cm auki. Kalvojen puhkaisu ei tule kysymykseen perätilaisen kanssa napanuoran luiskahtamisen vaaran takia.

Oksitosiini aiheutti kivat supistukset, mutta mitään ei kohdunsuulla tapahtunut.

Minkäs tuolle mahtaa. En enää halua odottaa josko nämä luonnollisesti itekseen lähtis tulemaan. Perätilavauvan alatiesynnytys rajana on 4 kiloa.

Mä kävin marraskuusta lähtien kerta viikossa äippäpolilla enkä ole neuvolassa käynyt sen jälkeen. Sanoivat itsekin sen, että turhaan sinne enää menee, kun polilla tutkitaan samat asiat.

Miro

Vierailija
40/47 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkaa loppusuora häämöttää :)

Donna: hyvä, että jäit sairaslomalle! Tsemppiä!

JenniAnnu: harmi, että maksa-arvot ovat kohonneet! toivotaan, että nyt maanantaina eivät ole kohonneet edelleen. Tsemppiä!

Aoteroa ja Sande: voimia teille!

Miro: sinulla ei ole enää pitkä aika poikien syntymiseen. Olisi kyllä tosi rankkaa synnyttää 2 vauvaa, joista toinen painaa n. 4 kg ja vielä perätilassa! Voimia sinulle erityisen paljon, uskon että sinulla on tukala olo! Maanantai on pian..hienoa, kun pojat ovat asuneet kohdussa näin kauan eivätkä syntyneet ennenaikaisesti.

Täällä kaikki suht ok, kyykistely on hankalaa. Olin tällä viikolla lääkärineuvolassa ja siellä RR ok, prot -, Hb vaan laskenut entisestään ja nyt yritän sitä kovasti nostaa. Kohdunsuu sormelle auki ja paikat pehmentyneet+ kaula lyhentynytkin. Unentarve on vähentynyt, lieneekö valmistautumista synnytykseen. Tänäänkin heräsin viideltä supistuksiin ym. kolotuksiin. Vauvakin piti omia bileitään niin en saanut nukuttua (ei haittaa, enemmän minua häiritsisi liikkumattomuus!!) :)Lääkäri ultrasi ja vauva ei ole enää perätilassa :)) Pieni vauva tulossa, vaikka SF huitelee 37 cm:ssä. Lisäksi ultrassa näkyi 2 palloa eli meille tulee poika