Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: jos olet akateemisesti koulutettu, ovatko vanhempasikin?

Vierailija
01.01.2012 |

Tämä kiinnostaa minua, koska itselläni on akateeminen koulutus, mutta vanhempani eivät ole edes ylioppilaita. Ovat kuitenkin aina kannustaneet kouluttautumaan. Heistä toinen sai keskikoulun käytyä, mutta toiselta jäi sekin kesken. Ovat kyllä kouluttautuneet ammatillisesti myöhemmin aikuisiällä.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin oli yksi isovanhemmistani.

Vierailija
2/56 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmat ovat tosin lukeneet ylioppilaiksi aikuisiällä iltalukiossa, mutta ovat hankkineet ammattikoulutuksensa ilman yo-tutkintoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempani eivät ole korkeasti koulutettuja. Isovanhempani eivät myöskään.

Vierailija
4/56 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansakoulun käyneitä molemmat, tai mikähän koulu mahtoi ollakaan nimeltään 40-luvulla.

Vierailija
5/56 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat ilman koulutusta hyvin nuorina suoraan työelämään. Korostivat koulutuksen tärkeyttä ja kannustivat opiskelemaan. Painottivat etteivät halua meidän elämän olevan yhtä rankkaa.

Vierailija
6/56 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta isovanhempani eivät, kummaltakaan puolelta.

Vierailija
7/56 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemmat isäni puolelta ovat molemmat akateemisia, äitini puolelta eivät.

Vierailija
8/56 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkonomeja ovat. Arvostivat koulutusta, mutta eivät osanneet oikein kannustaa kouluttautumaan kuitenkaan.

Vierailija
9/56 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mina olen vaitellyt, vanhempani ovat maistereita. Heidan vanhempansa puolestaan eivat olleet edes ylioppilaita, molemmat ovat itse asiassa sukunsa ensimmaisia yliopiston kayneita.

Vierailija
10/56 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallakaan ei ole ammatillista koulutusta. Ehkä pari vuotta ovat jotain koulua käyneet. Ovat syntyneet siis 30-luvulla maaseudulla.

Vierailija
11/56 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat ilman koulutusta hyvin nuorina suoraan työelämään. Korostivat koulutuksen tärkeyttä ja kannustivat opiskelemaan. Painottivat etteivät halua meidän elämän olevan yhtä rankkaa.

Jonkinlaista ammattikoulutusta löytyy, ura duunariyrittäjinä molemmilla takana. Lukioon ja yliopistoon minut kannustivat, joskaan eivät pakottaneet. Sisareni ovat käyneet ammattikoulua, vaikka heitäkin kannustettiin pyrkimään "korkeammalle".

Vierailija
12/56 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muitakin siis löytyy. Tähän voisi lisätä vielä kysymyksen, mikä on ikäsi? Uskon, että alle 30-vuotiaiden vanhemmat ovat useammin akateemisesti koulutettuja kuin yli 30-vuotiaiden. Itse olen 35-vuotias.

Vierailija
13/56 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini kävi ammattikoulun pakosta, olisi halunnut lukioon ja siitä yliopistoon. Isäni jätti ammattikoulun kesken toisen vuoden jälkeen saatuaan työpaikan.

Kannustivat mua aina opiskelemaan sitä mitä haluan, äiti ei koskaan esittänyt toiveita alan suhteen mutta muistan loppuikäni kuinka isä olisi halunnut että musta tulisi juristi. :D

Vierailija
14/56 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni on puuseppä, joten hän edustaa perheessämme uusia tuulia.

Vierailija
15/56 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, jonka vanhemmat merkonomeja.

Vierailija
16/56 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 28-vuotias ja vanhempani ovat syntyneet 1940-luvun alussa.

Nro 14

Vierailija
17/56 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

akateemisesti koulutettuja. Mieheni ei ole ja laspistani ainakin kaksi vanhinta valitsi ammattikoulun, ei edes lukiota. Nyyhkis, mutta olen sopeutunut siihen, ihan ok asia nykyään.

Vierailija
18/56 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan kaikki lapset ovat. Meillä ei koskaan kannustettu opiskelemaan mutta työntekoa ja yritteliäisyyttä on aina kyllä korostettu. Omaa ammattiani vanhempani eivät kai vieläkään arvosta mutta lääkärisiskoani kyllä.

Vierailija
19/56 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikilla sukulaisillani on.

Mutta menestyneitä emme ole suomalaisessa yhteiskunnassa. Olemme kuilun partaalla ja kaikki serkkuni on pantu työelämstä jo varhain.

Omituista? Erittäin! Kyllä, mutta tämähän tajuttiin vasta nyt!

Vierailija
20/56 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

41-vuotias. :-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme