Paljonko maksaisit lasten valokuvista kappaleelta, jos valokuvaaja ottaisi hoitopäivän aikana?
Mietin ulkomailta bongattua liikeideaa, jossa ammattivalokuvaaja ottaa tarhassa / muussa päivähoitopaikassa lapsista kuvia (vanhempien luvalla) erilaisissa arkisissa askareissa ja myy niitä kappalehintaan vanhemmille.
Kuvat ovat siis todellakin huippulaatuisia ja hauskoja, kuin suoraan lehtien sivuilta tai mainoksista.
Kuvia tulisi kuukauden aikana 20-50kpl / lapsi, joista voisi valita mieleisensä. Siis vaikka yhden tai kaikki 50 (jolloin kuvat tietenkin olisivat halvempia).
Kommentit (25)
Olen siis yksityinen perhepäivähoitaja, joten lapsia on hoidossa vain neljä. Ei tule ongelmaa, jos jotakuta lasta ei saa kuvata.
Kyselin jo alustavasti valokuvaajaystävältäni hintoja tällaisesta kuvauksesta. Hän ottaa noin 90 euroa 1-2 tunnin lapsikuvaussessiosta ja siihen sisältyy n. 40 kuvaa käsiteltyinä. Ja kun hän sattuu olemaan paras kaverini, saisin kuvaussession puoleen hintaan alveineen. Eli yhden kuvan hinnaksi tulisi tällöin noin reilu euro.
Itse ajattelin niin, että tekisin tätä omaan piikkiin ja vanhemmat voisivat maksaa niistä kuvista halutessaan. Maksimissaan tulisi 10 euroa kuussa (40 kuvaa / neljä lasta). Jos alkaa pidemmän päälle mennä kokonaan omaan piikkiin, lopetan. Jos tästä innostutaan, jatkan. En halua rahastaa, mutta tällaisten kuvien tarjoaminen toisi kivan lisän lastenhoitoon vanhemmille. Jäisin siis joka tapauksessa parhaimmassa tapauksessa nollatilanteeseen rahallisesti.
ap
Kuka idiootti kuvaa lapsia potalla? Siis päiväkodissa? Siis ammattikuvaaja??? Tai ylipäätään alasti?
hoitajat ottavat kuvia muutenkin tosi paljon lasten arkipuuhista. Laatu ei ole varmaan ihan ammattilaisluokkaa, mutta tosi kivoja kuitenkin.
Polttavat ne säännöllisin väliajoin cd:lle, jota vanhemmat saavat lainata ja sitten itse teettää/tulostaa/tallentaa jos haluavat.
Kuka idiootti kuvaa lapsia potalla? Siis päiväkodissa? Siis ammattikuvaaja??? Tai ylipäätään alasti?
Missä ihmeen umpiossa sinä elät? Minä en hyväksyisi lapseni päiväkotiin ketään ulkopuolista kameran kanssa tai ilman. Aika äkkiä tulisi päiväkodin johtajalle tehtyä virallinen kysely siitä, miksi siellä on paikalla valokuvaaja ja miten on varmistettu, että yhdessäkän kuvassa ei ole minun lapseni. Hoitopäivää kun ei voi jakaa niin, että kuvattavat lapset ja hoitajat on tilassa A ja loput tilassa B.
ja haluaisin tietää, miten päiväkoti estää kuvaajaa kuvaamasta minun lastani ja niitä muita, joita ei saa kuvata. Esimerkiksi potatuskuvat voisivat olla aika haluttua tavaraa tietyillä sivustoilla.
Tekijänoikeudet ovat kuvaajalla eli hän voisi myydä lapseni kuvan mainokseen eikä minulla olisi siihen mitään sanomista.