Mikä oikeus aikuisilla lapsilla on arvostella vanhempiensa elämäntyyliä tai tekoja?
Lapsensa maailmalle saanut aikuinen voi elää omaa elämäänsä ilman lastensa sekaantumista asiaan.
Jos mummo tahtoo ostaa nuorelle rattopojalleen Mersun, niin mummo voi sen tehdä.
Tai pappa voi heittää mummon kartanolle ja hakea Thaimaasta simpsakampaa kotihenkilökuntaa eikä aikuisilla lapsilla ole asiaan puuttumista.
Antakaa vanhempienne elää kuten haluavat.
Siitä toki saa olla katkera jos vanhemmat eivät kohtele lapsiaan tasapuolisesti ja jakavat rahojaan epätasaisesti.
Kommentit (8)
vanhempiensa ratkaisuja. Hehän ovat aikuisia, joilla on oikeus omaan mielipiteensä, eivät lapsia.
Joskus vanhemmat vaan voi tehdä aivan idiootteja asioita, olkoonkin että ovat joskus saaneet lapsia.:)
jotka pilasivat mun ja veljeni lapsuuden juomalla. Eikä sekään vielä riittänyt, vaan piti tulla esikoisemme ristiäisiin kännissä. Laitoin välit lopultakin poikki. Kyllä mulla on varaa arvostella jos niin haluan.
Muistisairauksien ensioireisiin kuuluu usein luonteen ja käyttäytymisen muuttuminen tavalla, jonka vain läheiset voivat huomata. Monet lapset antavat kuitenkin vanhempiensa tehdä mitä tahansa hölmöä tajuamatta järjestää heitä muistitutkimuksiin. Kun vanhemmat ovat hölmöilleet riittävän pitkään, lapset alkavat jo ajatella, että se on normaalia, ja vaikka oireet vain voimistuvat, kukaan ei puutu tilanteeseen.
On lasten velvollisuus pitää huolta vanhemmistaan sen verran, että ottavat selvää esimerkiksi äkkinäisten asuntokauppojen ja naimisiinmenojen taustoista ja varoittavat läheistään tarvittaessa.
lastensa elää omaa elämäänsä eikä aina arvostella ja valittaa ihan pikkuasioista. Esim. lapsi haluaakin olla joulun perheensä kanssa kotona tai loman ulkomailla eikä mennä vanhempiensa luokse kuuntelemaan tauotonta valitusta.
vai etkö itse arvostelisi jos joutuisit äitisi holtittomuuden takia pikkusisaren huoltajaksi, ottaa hänet asumaan luoksesi ja järjestellä kaikki asiat elämässä uusiksi?
Äitisi ei tee asialle mitään ja hänen mielestään ei ole mitenkään outoa, että sisko muutti minulle ja on hyvillään asiasta eikä muuta ratkaisua ole mukamas.
Mitä jos lopettaisi juomisen, myöntäisi ongelmat, laittaisi lapsen uuden juopon miehen edelle ja sitä rataa?
Aikuinen ihminen teki omat valinnat jotka vaikuttavat aivan kaikkiin.
Kyllä, mielestäni minulla on todellakin oikeus arvostella vanhempani toimia!
Ja siitä miten nuoremmat sisarukseni on kasvaneet siellä tappeluiden keskellä (äitillä mm. kylkiluut paskana ym kivaa) ja jatkavat nyt noita perinteitään omille lapsilleen.
on vaihtelevasti hyvin energisiä kausia ja masentuneita kausia, ja näiden välinen ero on vain pahentunut hänen jäätyään eläkkeelle. Totta hitossa mua kiinnostaa esimerkiksi se, pistääkö hän sekä omat että äitini yhteiset säästöt palamaan kun vaan "halutti ostaa jotain" tai lähteekö hän rattiin valvottuaan päiväkausia jonkun projektinsa parissa. Mä rakastan vanhempiani, olen huolissani heistä enkä halua, että isäni pilaa heidän elämänsä.
lastensa elää omaa elämäänsä eikä aina arvostella ja valittaa ihan pikkuasioista. Esim. lapsi haluaakin olla joulun perheensä kanssa kotona tai loman ulkomailla eikä mennä vanhempiensa luokse kuuntelemaan tauotonta valitusta.