parturikampaamojen hinnat nousevat huomenna n.20%.
Kommentit (31)
Suomalainen asiakas todellakin kehtaa pyytää kuitin. Olen itse ollut kampaajana 15v. ja annan kaikille asiakkailleni kuitin. Ohi kassan on pakko tehdä kaverit ja sukulaiset plus muut "puoli-ilmaiset". Me nostamme hintaa 17% joka sis. peruskorotuksen. Omasta palkastaan ei voi tinkiä, ei kai kukaan suostuisi maanantaista alkaen tekemään töitään halvemmalla tai alentamaan palkkaansa 14%.. Kiitos Urpilainen!
Mä en tee ketään ohi kassan,ja siksi säästyn kaikilta sukulaisilta ja kavereilta,jotka luulevat että teen heille kaiken puoli-ilmaiseksi!!Menevät mieluummin muualle,ja maksavat jopa enemmän,kauheetahan se olis joku tienais heidän rahoistaan...
t.kosmetologi =)
olin kampaamossa juuri ennen vuodenvaihdetta ja en todellakaan ollut tyytyväinen lopputulokseen, se oli siis ihan jotain muuta mitä olin kuvasta pyytänyt ja mitä olin sanonut. Olin ihan idiootti, en saanut sanottua siinä tuolissa tai lähtiessäni että apua kauhea miten tää korjataan. Kehtaanko soittaa enää perään? Ei kuulu tähän threadiin ehkä tämä, mutta mietin oikeasti että voinko saada korjauksen mahdollisesti sitä satasta halvemmalla mitä toi aiempi monivärjäys maksoi?
harmittaa tosi paljon :( enkä oo mitään valittaja tyyppiä, mutta en oikeasti tiedä mitä tekisin tämän vihreänharmaan pehkon kanssa koska en kehtaa edes kauppaan mennä.
ihan saman paskan saat sitten ensviikosta alkaen korotetuin hinnoin.
olin kampaamossa juuri ennen vuodenvaihdetta ja en todellakaan ollut tyytyväinen lopputulokseen, se oli siis ihan jotain muuta mitä olin kuvasta pyytänyt ja mitä olin sanonut. Olin ihan idiootti, en saanut sanottua siinä tuolissa tai lähtiessäni että apua kauhea miten tää korjataan. Kehtaanko soittaa enää perään? Ei kuulu tähän threadiin ehkä tämä, mutta mietin oikeasti että voinko saada korjauksen mahdollisesti sitä satasta halvemmalla mitä toi aiempi monivärjäys maksoi?
harmittaa tosi paljon :( enkä oo mitään valittaja tyyppiä, mutta en oikeasti tiedä mitä tekisin tämän vihreänharmaan pehkon kanssa koska en kehtaa edes kauppaan mennä.
Pakkohan yrittäjien on hintaa nostaa,kun vero nousee. Paskaa tietysti että pitää samalla tehdä muukin hinnan korotus jolloin korotukset voivat olla 15-20%,joka tosiaan hinnassa tuntuu mutta minkäs voi.. Urpilainen ei muuten ole tätä päättänyt,säännökset tulevat EU:n arvonlisäverodirektiivistä.
Silloin kun parturi-kampaamoiden alv laski reippaasti niin ei hinnat kampaamoissa mihinkään laskeneet.
Alennetun alvin kokeilu kampaamopalveluille muutamaksi vuodeksi oli aika turha, ei varmaan vähentänyt harmaatataloutta ollenkaan.
Mä käyn niin harvoin päätäni ajelemassa (parin vuoden välein), että ei tunnu missään.
Lasten hiukset hoitaa kummitäti ilmaiseksi.
en ole käynyt kampaajalla sitten vuoden 2004, ja sitä ennekin tosi harvoin, joten ihan sama mitä kampaaja maksaa. Hiukset kun on hiirenhäntä enkä jaksa niitä laittaa kuin korkeintain ponnarille niin sisko leikkaa pari kertaa vuodessa.
en käytä muutenkaan palvelua. On niin kallista jo valmiiksi.
Suomalainen asiakas todellakin kehtaa pyytää kuitin. Olen itse ollut kampaajana 15v. ja annan kaikille asiakkailleni kuitin. Ohi kassan on pakko tehdä kaverit ja sukulaiset plus muut "puoli-ilmaiset". Me nostamme hintaa 17% joka sis. peruskorotuksen. Omasta palkastaan ei voi tinkiä, ei kai kukaan suostuisi maanantaista alkaen tekemään töitään halvemmalla tai alentamaan palkkaansa 14%.. Kiitos Urpilainen!
Olisitte silloin laskeneet hintoja kun alvia laskettiin, sen tarkoitus oli alentaa kampaamoiden hintoja ja siten lisätä työllisyyttä. No ette laskeneet hintoja. Nyt kun alv palaa normaaliksi ja aiotte NOSTAA hintoja, taitaa tulla monelle kampaajalle huonot ajat. Ihan oikein, nauran itsekseni ahneuttanne ja matkustan Tallinnaan kampaajalle, jossa joku edellä kirjoittanut mainitsikin, osataan hinta-laatu -suhde asettaa kohdalleen. Onneksi asun pääkaupunkiseudulla.
ALV nousee 9%:sta 23%:iin, korotus on siis 14 prosenttiyksikköä. Laskennallisesti se tarkoittaa hintoihin n. 10-11% korotusta.
Tämän verran joudumme valitettavasti nostamaan hintojamme, koska muuten se on omasta palkkapussista suoraan pois.
Olkaa rehellisiä: Olisitteko itse valmiita kymmenen prosentin alennukseen (pienestä)palkastanne?
T:kampaaja-yksityisyrittäjä
ALV nousee 9%:sta 23%:iin, korotus on siis 14 prosenttiyksikköä. Laskennallisesti se tarkoittaa hintoihin n. 10-11% korotusta.
Tämän verran joudumme valitettavasti nostamaan hintojamme, koska muuten se on omasta palkkapussista suoraan pois.
Olkaa rehellisiä: Olisitteko itse valmiita kymmenen prosentin alennukseen (pienestä)palkastanne?T:kampaaja-yksityisyrittäjä
Matematiikka ei taida olla kampaajien vahvimpia lajeja ;)
Hinnat voivat siis kampaajien mielestä ainoastaan pysyä samoina tai nousta ylöspäin, oli alv mikä tahansa...
Olkaa rehellisiä: Olisitteko itse valmiita kymmenen prosentin alennukseen (pienestä)palkastanne?T:kampaaja-yksityisyrittäjä
Hinnat voivat siis kampaajien mielestä ainoastaan pysyä samoina tai nousta ylöspäin, oli alv mikä tahansa...
esitetty asia aivan oikein! Toisin kuin aloituksessa. Kirjoittaja ei myöskään mainitse laskiko hintoja silloin kuin alv laski.
Eipä taida matematiikka olla arvostelijan vahvuuksia:-)
Mä en tee ketään ohi kassan,ja siksi säästyn kaikilta sukulaisilta ja kavereilta,jotka luulevat että teen heille kaiken puoli-ilmaiseksi!!Menevät mieluummin muualle,ja maksavat jopa enemmän,kauheetahan se olis joku tienais heidän rahoistaan...
t.kosmetologi =)
siksi teenkin hommia rahat käteen periaattella, teen homman ja saan suoraan pari sataa käteistä, sinä maksat veoja ja minulla onkin kätesitä taskut täynnä koko ajan, sinulla ei :)
esitetty asia aivan oikein! Toisin kuin aloituksessa. Kirjoittaja ei myöskään mainitse laskiko hintoja silloin kuin alv laski.
Eipä taida matematiikka olla arvostelijan vahvuuksia:-)
Että unohdettiin että niitä hintoja täytyy myös laskea, kun alv laskee. Ap:tä sen enempää tuntematta, mutta kampaajien yleinen linja oli ettei hintoja lasketa alvin laskiessa (kampaajaliiton suositus). Ja jos ap oli laskenut hintojaan kuten tarkoitus oli, ovat hänen nykyiset hintansa varsin kilpailukykyiset ja varaa on siis nostaakin.
Ja ammatiltani olen matikanope, kiitos arvostelusta ;)
tarkoitit, että ne nousevat noin 13 prosenttia.
kyse siitä alv:n noususta ei laskusta...
Että unohdettiin että niitä hintoja täytyy myös laskea, kun alv laskee. Ap:tä sen enempää tuntematta, mutta kampaajien yleinen linja oli ettei hintoja lasketa alvin laskiessa (kampaajaliiton suositus). Ja jos ap oli laskenut hintojaan kuten tarkoitus oli, ovat hänen nykyiset hintansa varsin kilpailukykyiset ja varaa on siis nostaakin.
ei vaan muista, että hintoihin vaikuttavat monet muutkin tekijät kuin alv. Ravintola- ja kampaamoalalla jätettiin aika yleisesti nostamatta hintoja alv-prosentin laskua edeltäneenä aikana, sillä tulevista veronalennuksista tiedettiin jo hyvissä ajoin.
Näin kasvaneita raaka-aine-, palkka- ja muita kustannuksia ei siirretty hintoihin, vaikka sille olisi ollut perusteita. Nämä kuitattiin mieluummin viiveellä alv:n laskiessa, jolloin hinnat pysyivät yleisesti edelleen samalla tasolla.
Joka valitettavasti oli vain niin lyhyt ettei sen tavoitteet juurikaan ehtineet täyttyä. Jos kokeilu olisi kestänyt 10-20 vuotta niin olisi nähty päästäänkö haluttuihin tavoitteisiin. Siinä ajanjaksossa olisi ollut täysin toissijaista oliko alv:n alentuessa laskettu hintoja vai ei. Nyt kokeilun jäädessä tyngäksi se saattoi ehkä välillisesti nostaa kampaajien tulotasoa,mutta muut tavoitteet taisivat jäädä täyttymättä.