Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka pitkä aika teistä on yksi sukupolvi?

Vierailija
31.12.2011 |

Jeesus tulee takaisin, ennen kuin se sukupolvi katoaa joka näki Israelin perustamisen vuonna 1948

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on nähnyt vuoden 1948, on syntynyt viimeistään 1948. Jos tuuri käy elää noin vuoteen 2068.

Vierailija
2/2 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaapi olla kovin kulttuurisidonnainen seikka. Voisin pelkistää se vanhempien ja lasten väliseksi keskimääräiseksi ikäeroksi. Arvelisin se meillä päin maailmaa näihin aikoihin olevan noin 30 vuotta.

Toisaalta, lapsia syntyy eri ikäisille, joten sukupolvea voisi yrittää määritellä myös kulttuuristen muutosten kautta. Itse olen syntynyt Kekkosen ollessa presidentti, joten sillä perusteella kuulun kekkoslapsiin. Minua kymmenkunta vuotta nuoremmat syntyivät Koiviston presidenttikaudella, mutta silloin presidentin nimi ei enää luonnehtinut aikaa. City- ja juppikulttuurin ajaksi 80-luku itseään kutsui. Elämänmeno poikkesi jo jonkin verran meidän kekkoslasten nuoruudessa. 90-luvulla syntyneet ovat jo kovin toisenlaisen ajan lapsia kuin minä. Brezhneviläinen pysähtyneisyys, glasnost, perestroika, sosiaalidemokratia, Reagan ja ydinsodan välitön uhka eivät kuulu heidän lapsuuteensa. Tämän päivän teinit ja nuoret aikuiset ovat pudotuspelisukupolvea. Tosi-TV, Big Brother ja muu mediahulluus kuuluu heidän arkeensa ja muovaa heitä, koska heillä ei vielä ole elämänkokemusta asettaa kulttuurin päälimmäisiä ilmiöitä mihinkään pitkäaikaisiin asiayhteyksiin. Kohta hekin ovat vanhempia. Tuleeko heidän lapsistaan länsimaisen kulttuurin romahduksen lapsia, jyrkkenevän eriarvoistumisen sukupolvea vai kenties sittenkin jotakin parempaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla