Onko teillä mies perheen pää?
Kommentit (25)
ja nainen on niska joka päätä kääntää! :)
Vaikka yhdessä asioista päätetäänkin ja sovitaan, niin kyllähän se niin taitaa mennä, että isoissa asioissa miehen sana on painavampi ja hän siis perheen pää. sensijaan jokapäiväisten asioitten pyörityksessä mun sanallani on suurempi paino ja niissä mä olen tavallaan perheen organisaattori.
Vaikka yhdessä asioista päätetäänkin ja sovitaan, niin kyllähän se niin taitaa mennä, että isoissa asioissa miehen sana on painavampi ja hän siis perheen pää. sensijaan jokapäiväisten asioitten pyörityksessä mun sanallani on suurempi paino ja niissä mä olen tavallaan perheen organisaattori.
Meillä ei tunneta käsitettä "perheen pää". Meillä on tasavertaiset aikuiset päättäjinä :)
En edes tajua, miten voisi mennä mitenkään muuten.
Meillä ei tunneta käsitettä "perheen pää". Meillä on tasavertaiset aikuiset päättäjinä :)
En edes tajua, miten voisi mennä mitenkään muuten.
päättämään "isoista asioista"?
Ei ole tai sitten tuo on osannut hämätä mua :) Yhdessä päätetään asioista, toisaalta annan aika usein periksi jos asia on miehelle yhtään tärkeämpi.
meillä ole miestä perheen päänä eikä naista kaulin kourassa. Tasa-arvoinen demokratia.
Mies tekee niin pitkää päivää töissä, että minä hoidan kaikki päätökset tässä taloudessa. Tietysti miehelle kerron ja isommista neuvotellaan.
mutta kun se ei koskaan tiedä mistään mitään..
Mitä syötäis? - en tiedä. Mennäänkö ulos? - Sataako siellä? Maksoitko laskut? - Mitkä laskut?
Helpommalla pääsee, kun ei turhia kysele. :)
No ei ole! Mitä siitäkin tulisi? Kaikki miehet on pässejä, joita pitää ohjailla.
parisuhteissa aika tasa-arvoisesti. Mutta pari päivää sitten täälläkin joku nainen kyseli, uskaltaako juoda siiderin kun "isäntä antoi luvan". Eli ei se näköjään aina näin olekaan.
parisuhteissa aika tasa-arvoisesti. Mutta pari päivää sitten täälläkin joku nainen kyseli, uskaltaako juoda siiderin kun "isäntä antoi luvan". Eli ei se näköjään aina näin olekaan.
käsittävinäni, että a) kyse oli jollain tasolla huumorista, b) ei niinkään siiderin juomisesta, vaan siitä, voiko lapsen antaa miehen vastuulle (ikään kuin siihen täältä pätevän vastauksen saisi) ja siitä, onko äidin soveliasta olla lapsen silmien edessä muutaman siiderin juoneena.
Tasa-arvokysymys kai tuo ei ollut?
Ostaa isoja asioita, ilman mitään keskusteluja, osti jopa talon. Jos haluaa lähteä johonkin, lähtee, jos minä haluaisin, ei suostu katsoon lapsia. Kun on kotona, televisiosta katsotaan yleensä mitä mies haluaa.
Ainoa asia, mitä ei hallitse, on lasten elämä. Ei halua ottaa kokonaisvaltaista vastuuta aikuisena vanhempana, joten minä määrään kaikki lasten asiat ja mies joutuu kysymään mielipidettäni lapsia koskeviin asioihin.
Molemmat tuodaan palkkapussi taloon.
Niin, mitä se sitten tarkoittaa tuo "perheen pää"?
meillä perhe on yhteinen asia ja yhdessä aikuiset päättävät asioista. Kannatan tasa-arvoa ja vaadin sitä.
ja nainen on niska joka päätä kääntää! :)
välillä tuntuu että mulla on kaks lasta...
Ja ei kyllä arastele puuttua asiaan kuin asiaan.
15 on täysin alistettu jalkarätti.
no onnee vaan....