Kannattako ostaa jumppapallo? Onko siitä hyötyä?
Kannattaako vai ei? Mitä te teette niillä? Viekö vain tilaa vai tuleeko käytettyä?
Kommentit (17)
Mutta ota vaikka joku kotijumpparutiini ensin. Teet kuukauden ajan kolme kertaa viikosssa tietyt lihasryhmät läpi.
Esim:
-vatsat
-selkä
-punnerrukset
-ojentajat
Jos edelleen sen kuukauden jälkeen tuntuu, että tykkäät treenata kotona ja haluat treeniisi vaihtelua, osta se jumppapallo. Jos taas huomaat, että itsekurisi pettää matkan varrella, eikä sinua kiinnostakaan tehdä kolme kertaa viikossa samoja liikkeitä niin hei, eikö ole silloin mahtavaa, ettet ostanut turhaan sitä palloa!
Siinä pallossa ei tosiaan ole mitään sellaista ominaisuutta, joka saisi sinut treenaamaan, jos sinulla ei ole itselläsi tarpeeksi motivaatiota ja itsekuria treenata. Ihan hyvä väline se on, käytän palloa yhdessä liikkeessä, kun käyn itse kuntosalilla.
Mies itsepuolustuslajien harrastajana treenaa sillä, minä kuntosaliharrastajana ja lapset 2v., 5v. ja 10v. temppuilee ja tasapainoilee (onkin loistavaa harjoitusta lapsille) Joka päivä ollut käytössä sen 3 vuotta jonka on meillä ollut.
Ja rahina tosiaan toimii myös :)
Ja ai, että mikä apu se oli synnytyksen käynnistyessä supistusten aikana!
sit tyhjänä komerossa.
Syy: lapset leikkivät kuolemanloikkaa sohvalta sen pallon päälle ja tuiskahtelevat pää edellä arvaamattomiin suuntiin.
Ehkä sitten viiden vuoden päästä.
Pallo on hyvä esim. vatsalihasten tekoalustana, selänrentouttajana ja venyttäjänä (siltaan pallon avulla ja toisin päin selkä pyöreänä) ja sen päällä kun katsoo telkkaa jalat harallaan istuen, voi pyöritellä lantiota joloin liikkuvuus paranee ja alaselän vaivat hellittävät.
Mulla on jumppapallo työtuolina, toimii vähän samoin kuin satulatuoli. Ihan kiva eikä maksanut paljoa, mutta helkutin ruma olkkarissa. Ei sillä kyllä mitään muuta tehdä. Muksukaan (4v) ei sillä leiki kun on liian iso kiivetä päälle.
Siitä on paljon apua muuhunkin kuin suoranaiseen kuntoiluun - työtuolina ja jos vaikka katsoo leffaa siinä istuessa niin tulee huomaamattaan treenattua keskivartalon syviä lihaksia. Lapset tykkää varmasti myös.
Kaupassa oli 65, 75 ja 85 cm korkeita! Minkä ottaisin?
Mun pallon on vähän liian pieni, eikä sillä onnistu selän venytys kovinkaan hyvin. Pallosta voi myös päästää ilmaa pois, jos se on esim tuolina vähän liian korkea.
sit tyhjänä komerossa.
Syy: lapset leikkivät kuolemanloikkaa sohvalta sen pallon päälle ja tuiskahtelevat pää edellä arvaamattomiin suuntiin.
Ehkä sitten viiden vuoden päästä.
Pallo on hyvä esim. vatsalihasten tekoalustana, selänrentouttajana ja venyttäjänä (siltaan pallon avulla ja toisin päin selkä pyöreänä) ja sen päällä kun katsoo telkkaa jalat harallaan istuen, voi pyöritellä lantiota joloin liikkuvuus paranee ja alaselän vaivat hellittävät.
Jos alkaa leikkiä? Ei mitenkään huvittais ostaa vaarallisia kapistuksia. Mutta jos ostan sellaisen en halua kieltää heitä koskemasta siihen! Lapset ovat 4 ja 5 v!
jos et ole koskaan jumpannut kotona tähän päivään mennessä niin ei kannata hankkia.
Kuinkahan monella on soutulaite, kuntopyörä tai joku muu vastava vempain jossain nurkassa/sängynalla pölyttymässä. Se aikomus ryhtyä liikkumaan jää monesti aikomukseski.
ja laadukaskin piti olla (joku fysio..kauppa netissä), antiburst tms. siinä luki. Ehti olla käytössä vain päivän, kun lapsi onnistui puhkaisemaan (siis kerran tökkäisi) siihen kynällä reijän. Paikkasin kyllä, muttei siitä koskaan enää hyvää tullut.
Ohjeetkin tulivat pallon mukana, liikkeitä mitä olisi voinut tehdä. Itse ehdin huomata sen käteväksi tuoliksi tässä tietsikalla, kun olin viimeisillään raskaana ja valtava maha :)
oli jumppapallo hintaan 3,95. Ei ole kallis kokeilu
ei tule muuten harrastettua kuntoilua kotona, mutta pallon kanssa jaksoi. Se oli jotenkin hauskaa ja aina välissä sai kunnolla venyteltyä, rentouduttua tai muuten vaan huvikseen pelleiltyä sen kanssa. Jo pelkkä tunnin istuminen/päivä pallolla on huomattavasti parempi kuin sama aika sohvalla röhnötystä.
Kuntoilussa pallo auttoi kun on huonot nivelet. Esim. kyykyt ei satu kun on pallo selän takana seinää vasten. Ok, siinä voi huijata itseään, mutta itsekurilla onnistuu kevyt helpotus ja polvet kiittää! :)
Ainoa miinus oli, että pallo alkoi vuotaa muutaman kk käytön jälkeen. Nyt sillä voi jumpata n. 2 min ja se on jo ihan lötkö. Mälsää. Ei tee mieli ostaa uutta, pelkään että ovat kaikki tommosia surkeita.
jumppapallon ostoa pitää noin kovasti harkita?
Osta se pallo. Jos ei tule käytettyä, anna jollekin toiselle se. Todennäköisesti lapset kuitenkin keksivät alkaa pomputtelemaan jne. sen päällä. Ei oikeasti ole iso satsaus.
Eli ostan värin mikä mätsää olkkarin sisustukseen! xD Tuleeko sillä tehtyä muuta? Pelleileekö lapset sillä?