Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

siis tiedättekö kaikki puolison rahatilanteesta?

Vierailija
30.12.2011 |

minä sanon rehellisesti etten tiedä paljonko hänen tilillä on eikä hän tiedä mun rahoista mitään (eikä tiedä esim että on n 4000e toisessa tilissä). Toki molemmat laitetaan yhteiseen tiliin talorahoja jne mutta sitten on omat rahat. Ei siitä yksinkertaisesti keskustella jos jonkun mielestä meillä on nyt huono suhde tämän takia. Ja yhdessä ollaan menty näin yli 10v. Muita?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ollu 20v yhteinen tili :)

Vierailija
22/44 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sentään 15v yhteistä eloa takana, 3 yhteistä lasta ja yhteinen talolaina. Tuntuisi hyvin omituiselta jos emme tietäisi toistemme taloudellista tilannetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkat tulevat molempien omille tileille. Meillä on yhteinen tili, johon siirretään molemmat suhteessa tuloihin tietty summa rahaa kuussa. Sieltä maksetaan vuokra, ruokamento laskut, siis kaikki yhteinen. Sitten omilta tileiltä törsätään ns. "turhuuksiin".

Miehelläni on esim. sijoituksia ajalta, jolloin ei yhteistä rahataloutta ollut ja niistä en tiedä tosiaankaan mitään.

Vierailija
24/44 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tilit yhteisiä ja minä hoidan perheen raha-asiat, hoidan myös miehen laskut yms.

Vierailija
25/44 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehelläni ei ole tilipäivän jälkeen tilillä yhtään mitään koko kuukauden aikana. itselläni on tilipäivän jälkeen sen verran, että maksan perheen ruoat.

Vierailija
26/44 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäin käyn verkkopankissa katsomassa tarvitseeko hänen tililleen laittaa lisää rahaa.

Vierailija
27/44 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yhteinen/yhteiset tilit, ollut aina ja tulee olemaan. Ikinä ei olla laskettu, kuka mitäkin tienaa, ei edes kotona ollessani.

Ja kaikesta yli 50€:n ostoksesta puhutaan vaikka poikkeuksetta se ostos onkin toiselle ok. Me ollaan menty näin yli 10v ja muu ei tulis mieleenkään.

Meillä myös aivan tällä tavalla ja olen erittäin tyytyväinen tilanteeseen. Tuntuisi todella oudolta jos en tietäisi miehen tuloja tai muuta omaisuutta :O

Vierailija
28/44 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme tiliä, molemmilla omat ja yksi yhteinen mutta minä hoidan kaikki raha-asiat nettipankin kautta (kaikki tilit samojen tunnusten alla), joten tiedän kyllä täsmälleen, minkälainen rahatilanne miehellänikin on :). Näin on menty ongelmitta yli 10 vuotta.

Vierailija
29/44 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmat maksavat yhteiseen pottiin suhteessa tuloihin. ei aavistustakaan mikä on hänen rahatilanteensa omalla puolella, eikä kiinnosta.

Vierailija
30/44 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahatilanteesta koska maksetaan elämiskustannukset suunnilleen puoliksi molempien palkoista. Omat tilit on tottakai ja molemmat tehdään myös itsenäisiä ostopäätöksiä, isommat summat toki jutellaan yhdessä (siis jos puhutaan useammista satasista ja ylï). Yhteistä tiliä ei ole, en ole oikein koskaan ymmärtänyt mikä sen tarkoitus voisi olla..

Vierailija
31/44 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksan laskun (sen tililtä jolla sattuu olemana enemmän rahaa tai mikä tili sattuu olemaan ekaksi tarjolla) ja siirrän kummankin käyttötileiltä ylimääräiset rahat aina joskus yhteiselle sijoitustilille ja saatan sieltä tehdä sijoituksia.

Täytän molempien kaikki veroilmoitukset (sivutoimistayritystoimintaa jne). Mies vaan laittaa nimen alle tarvittaviin kohtiin.

Eli minä tiedän meillä paremmin miehenikin rahatilanteen kun hän itse. Tosin mies tekee yleensä osakekaupat ja katsoo kyllä joskus itsekkin tilejään ja minun tilejäni.

Tavallaan kummallakin omat rahat mutta käytännössä yhdessä toimitaan. Koskaan rahasta ei ole ollut riitoja vaan meillä on toiminut tämä hyvin.

Vierailija
32/44 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellen tarkista nettipankista. Mutta käyttöoikeudet on ristiin toistemme tileihin ja rahat siten yhteisiä. Aina ollut näin yhdessäolon alusta asti. Nyt on kohta 24 vuotta takana.

Mies meillä työelämässä, itse olen ollut pitkään kotiäitinä.

Vierailija
33/44 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yhteinen tili. Sinne menee molempien palkka. Mieheni matkustaa paljon, ja on paljon poissa kodin arjen pyörityksestä. Tästä syystä minä hoidasn ostokset ja laskut. Ja tiedän paljonko meillä on rahaa. Ylimääräiset siirrän yhteiselle säästötilille. Näin on menty 18v.

Vierailija
34/44 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkkatilin kulloistakin tilannetta en tiedä. Rahaa on riittävästi, teen itse puolipäiväistä työtä, joten mieheni kustantaa kaikki menot, laskut ja lainat. Omat tilit. Ja omalle tililleni hän myöskin maksaa tietyn summan viikossa ns. talousrahaa.Tai miksi sitä nyt haluaa kutsua. Omasta palkastani makselen jotain omia pikkulaskujani ja sen sellaista.

Vierailija
35/44 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdessä kohta 10v. ja näin on menty alusta asti.tiedetään molempien tulot ja menot sentilleen ja isoista ja pienemmistäkin hankinnoista puhutaan.laskut ja vuokrat ynnä muut,kaikki maksetaan sen pitemmin ajattelematta kenen rahat on kun kaikki yhteistä

Vierailija
36/44 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseasiassa juuri tänään listattiin molempien kaikki tilit ja sijoitukset, kun mietitään uutta autoa.

en osaisi olla, jos en tietäisi paljonko miehellä on rahaa. vaikeuttaisi myös huomattavasti esim. asuntolainan kilpailuttamista, jos ei tietäisi varallisuutta ja lainatarvetta :D miten tällaiset asiat hoidetaan ap:n perheessä? varallisuus, vaikkei siihen asuntoa ostettaessa koskettaisikaan, vaikuttaa kuitenkin marginaaleihin...

Vierailija
37/44 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni raha-asioista. Jopa paremmin kuin hän itse. Meillä minä olen se Excel-friikki, joten tiedän rahatilanteen molempien osalta sangen tarkkaan. Miestä välillä informoin, mutta hänelle riittää suurpiirteisempi informaatio myös omista raha-asioistaan.

Tähän tyyliin meilläkin mennään.

Tässä vuoden vaihteessa tehdään budjetti yhdessä ja sen mukaan ohjelmoin molemmilta yhteiselle tilille laskuja varten. Minä sitten vuoden mittaan teen hienosäädön ja huolehdin laskut maksuun, myös miehen omat laskut.

Infoan miestä myös omista ""isoista" tilitapahtumistani kuten ylimääräisestä autolainan lyhennyksestä.

Etsin myös miehen talletuksille parhaan koron.

Lapsen opiskelurahat ja omat eläkesäästöni hoidan itsenäisemmin, mies tietää että niitä on ja paljonko niihin kk menee, mutta ei ole kiinnostunut kuulemaan tarkemmin sijoituksistani.

Vierailija
38/44 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli en tiedä... Varmaan meillä sitten on aika hyvä rahatilanne, kun ei tartte koskaan pohtia, että maksatko sinä tän ja minä ton tai voisko hommata uuden imurin...

Vierailija
39/44 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se johtuu siitä, että hän ei tykkää käyttää nettipankkeja vaan olettaa minun hoitavan kaikki raha-asiat. Yhteiset tilit. Tai on mulla yks oma, mutta siellä on 37 euroa, joten ei mitään väliä...

Vierailija
40/44 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteinen elämä, yhteinen omaisuus, yhteinen talous.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme